Kunnen jullie helpen

Bespreek hier je lichamelijke klachten
Plaats reactie
Ann
Nieuweling
Berichten: 4
Lid geworden op: 17-12-2008 21:57

Kunnen jullie helpen

Bericht door Ann » 17-12-2008 22:01

Hallo allemaal,
Ik heb een vraag en misschien kunnen jullie mij helpen.
In juli ben ik bevallen van mijn 4 kind. Een prachtige dochter, maar ze was een echte huilbaby.
Ze huilde gemiddeld 16 uur per dag, dus na 9 weken was ik op, en zag ik het niet meer zitten.
Ik ben naar de huisarts gegaan en die zei dat ik een depressie had. Ze schreef me antidepressiva voor. Aangezien ik ook veel last van mijn hormonen had, kreeg ik het advies om ook aan de Mirena te gaan. Dat heb ik toen ook gedaan. Ik moet zeggen dat het nu al een stuk beter gaat, maar er zijn een paar klachten die ik blijf houden. Maar aangezien ik de Mirena te gelijk kreeg met de antidepressiva,
dacht ik iedere keer dat mijn klachten kwamen door de depressie.
De klachten die maar niet weggaan zijn:
Steken ter hoogte van mijn eierstokken, hartkloppingen, duizelig ( zo erg dat ik soms bijna flauwval ), witte vlekken zien, heel erg gaan zweten ( vaak heb ik het dan juist heel erg koud ), en alleen maar moe, moe, moe.
Dit zijn de lichamelijke klachten, want ik heb ook nog last van hele erge stemmingswisselingen.
Het ene moment vind ik alles leuk en gezellig, 5 minuten later wil ik niets meer. Dan kan ik alleen maar snauwen en dan moeten ze me ook echt niets meer vragen. Soms word ik echt gek van mezelf.
Ik dacht dat dit allemaal kwam omdat ik depressief was/ben, maar nu ik jullie forum heb gelezen twijfel ik.
Zouden mijn klachten ook kunnen komen van de Mirena?

Kunnen en willen jullie mij helpen

mo
Expert
Berichten: 597
Lid geworden op: 03-01-2008 10:55

Bericht door mo » 20-12-2008 17:54

Hallo Ann,

Welkom op het forum -)

Dat is heel moeilijk te zeggen. Na een zwangerschap hebben je hormonen ook een tijdje nodig om weer in balans te komen, ongeveer negen maanden heb ik begrepen. Dat je met een baby die veel huilt oververmoeid raakt en daardoor gedeprimeerd is ook wel logisch.
De klachten die je noemt, worden door meer Mirenagebruiksters genoemd (ik had zelf ook hartkloppingen, vermoeidheid, een kort lontje, stemmingswisselingen en gedeprimeerdheid met de Mirena (niet na een zwangerschap)), dus het kan een oorzaak zijn. Helaas is er maar een manier om daar achter te komen hem laten verwijderen...

Groeten,
Mo

Ann
Nieuweling
Berichten: 4
Lid geworden op: 17-12-2008 21:57

Bericht door Ann » 21-12-2008 15:20

Hallo Mo,

Bedankt voor je reaktie.
Ik zit er ook aan te denken om het te laten verwijderen.
Dus ik denk dat ik dat in het nieuwe jaar maar eens moet laten doen.
Nogmaals bedankt

Groetjes,
Ann

Claudia
Site Admin
Berichten: 859
Lid geworden op: 16-12-2007 20:07

Bericht door Claudia » 21-12-2008 23:42

Ann wat Mo zegt klopt, je komt er pas achter wanneer je hem laat verwijderen. De klachten die je noemt kunnen heel goed door de Mirena of door de Mirena in combinatie met het ontzwangeren worden veroorzaakt. En het kan geen kwaad ook de functie van de schildklier eens te laten testen, want die schijnt na een zwangerschap ook wel eens problemen te kunnen geven. Sterkte!

Groetjes,

Claudia
Moeder van 4 kinderen, drie keer Mirena (in 2001, 2003 en 2007)

Shane
Nieuweling
Berichten: 11
Lid geworden op: 14-12-2008 22:04

Bericht door Shane » 22-12-2008 11:42

Claudia schreef:Ann wat Mo zegt klopt, je komt er pas achter wanneer je hem laat verwijderen. De klachten die je noemt kunnen heel goed door de Mirena of door de Mirena in combinatie met het ontzwangeren worden veroorzaakt. En het kan geen kwaad ook de functie van de schildklier eens te laten testen, want die schijnt na een zwangerschap ook wel eens problemen te kunnen geven. Sterkte!

Groetjes,

Claudia
Ja, klopt, ik heb zelfs 5 jaar gedacht dat het ontzwangerverschijnselen waren! :shock:
Maar sinds ik na een half jaar weer een nieuwe Mirena moest, de oude moest eruit na 5 jaar, begon ik ernorm te twijfelen en op dit forum gekomen.
Ik laat hem vanmiddag verwijderen, inderdaad dan pas weet je het zeker. :roll:
Voor mij is dat het zeker waard.
Ik zal mijn ervaringen hier ook toevoegen.

Succes :!: Groet van Shane

Ann
Nieuweling
Berichten: 4
Lid geworden op: 17-12-2008 21:57

Bericht door Ann » 22-12-2008 14:49

Bedankt voor jullie reaktie's
Ik ben heel benieuwd hoe het straks met je gaat Shane.
Ik denk dat ik in januari terug naar de dokter ga.
Succes en bedankt

Groetjes Ann

Shane
Nieuweling
Berichten: 11
Lid geworden op: 14-12-2008 22:04

Bericht door Shane » 22-12-2008 16:49

Ann schreef:Bedankt voor jullie reaktie's
Ik ben heel benieuwd hoe het straks met je gaat Shane.
Ik denk dat ik in januari terug naar de dokter ga.
Succes en bedankt

Groetjes Ann
Nou dat viel reuze mee, het was zo gebeurd, heel even pijnlijk (maar dat vind ik van die eendebek al).
Gyn. vroeg wel waarom ik het liet verwijderen na een half jaar. Ik vertelde dat ik eigenlijk al 5 jaar vage klachten heb maar dat ik die toeschreef aan van alles behalve de Mirena, tot dat ik op dit forum kwam (zo goed dat dit er is!!).
Hij zei zelf ook: sommige vrouwen kunnen niet goed tegen dat hormoon en begreep mijn puur-natuur streven.
Na 10 minuten stond ik weer buiten, beetje duizelig maar ik voelde me gelijk top.
Is natuurlijk ook psychisch, maar alleen al het idee dat er niks meer in me zit...
Ik vloei nu een beetje maar voel me eigenlijk heel vrolijk.
Zal wel door de actie op zich komen.'
Ik zal regelmatig hier posten hoe het verloop gaat.

O ja, ik heb maar een klein pakje condooms alvast in huis gehaald.
Voorlopig hou ik het daar maar even op.
Ann, ik zal hier laten weten of mijn klachten verminderen.
Heb op dit moment nog veel acne en een opgeblazen buik en gevoel. Ben paar kilo's te zwaar die ik er niet afkrijg.
Dus ik ben benieuwd.

Ann
Nieuweling
Berichten: 4
Lid geworden op: 17-12-2008 21:57

Bericht door Ann » 23-12-2008 15:42

Hoi Shane,

Gelukkig viel het mee.
Ik hoop dat je je lekker blijft voelen, en dat de andere klachten snel weg zijn.
Bedankt dat je me op de hoogte houd.
Fijne dagen.

Groetjes Ann

Shane
Nieuweling
Berichten: 11
Lid geworden op: 14-12-2008 22:04

Bericht door Shane » 23-12-2008 16:32

Ann schreef:Hoi Shane,

Gelukkig viel het mee.
Ik hoop dat je je lekker blijft voelen, en dat de andere klachten snel weg zijn.
Bedankt dat je me op de hoogte houd.
Fijne dagen.

Groetjes Ann
Hi Ann,

Ja ik voel me super en fit zelfs, ineens pak ik steeds de fiets vandaag al drie keer terwijl ik met Mirena alles zwaar zag en ging uitstellen enzo!
Ik blijf de vorderingen schrijven in het topic Na de verwijdering/1 dag na verwijdering, duidelijk en merkbaar verschil!
Daar kun je volgen hoe het verder loopt.
Ik wens jou veel sterkte nog tot de verwijdering. Ik kan het je echt aanraden en wou dat ik het eerder gedaan had!

Hele mooie feestdagen,

Shane

Plaats reactie