pijnlijke borsten

Bespreek hier je lichamelijke klachten
Plaats reactie
Alida
Nieuweling
Berichten: 4
Lid geworden op: 26-12-2008 21:37

pijnlijke borsten

Bericht door Alida » 26-12-2008 21:45

Ik heb sinds anderhalf jaar een mirena. Ben er erg tevreden over, tot nu weinig last van bijwerkingen die ik hier lees.
deze zomer had ik tijdelijk last van 1 pijnlijke borst. huisarts dacht dat het met mijn cyclus te maken had. Na ruim een week pijn ook weer weg dus dat zou kunnen.
Nu heb ik sinds 3 weken opnieuw pijnlijke borsten. Nu beide borsten. Als de pijn wordt veroorzaakt door mijn cyclus duurt het wel erg lang dus je gaat verder denken. Borsten horen niet gewoon pijn te doen.
Vanavond bedacht ik me opeens: Zou het iets met de Mirena te maken kunnen hebben?
Ik kan er op het forum nog niet echt iets over vinden, maar is er iemand die dit herkend?

jaz
Nieuweling
Berichten: 17
Lid geworden op: 03-05-2008 15:35

Bericht door jaz » 27-12-2008 12:08

Hallo Alida,

Ik had bijna continue pijnlijke borsten. Kon bv niet op mijn buik liggen. Na verwijdering heb ik daar totaal geen last meer van.

Groetjes, Jaz

mo
Expert
Berichten: 597
Lid geworden op: 03-01-2008 10:55

Bericht door mo » 27-12-2008 12:54

Hallo Alida,

Ik had ook continu pijnlijke borsten. Ik kon ook nauwelijks op mijn buik liggen met sporten, had er last van met traplopen en met slapen. Ik heb in die tijd foto's laten maken vanwege een cyste in een borst en daarop kon de arts ook zien dat er veel vocht in mijn borsten werd vastgehouden. Sinds de verwijdering heb ik er geen last meer van, alleen voordat ik ongesteld moet worden, maar niet meer in die mate zoals tijdens de Mirena.

Alida
Nieuweling
Berichten: 4
Lid geworden op: 26-12-2008 21:37

Bericht door Alida » 27-12-2008 22:14

Bedankt voor jullie reacties. Het zou dus best de Mirena kunnen zijn. Wel raar natuurlijk dat je zomaar opeens die klachten hebt en dan ook weer tijden niet ( In mijn geval dan)
Ik weet nog niet of ik hem nu laat verwijderen. verder heb ik bijna geen bijwerkingen en dan is het wel een ideaal anticonceptie middel

Alida
Nieuweling
Berichten: 4
Lid geworden op: 26-12-2008 21:37

Bericht door Alida » 15-01-2009 21:42

Ben toch maar naar de huisarts geweest. Dacht eerst aan mastopathie.
Nadat ik begon over mijn mirena heeft ze alles uitgezocht. Haar conclusie was eerst dat spiraaltje eruit, zou best kunnen dat er verband is tussen mijn borsten en de mirena.
Ik ben er klaar mee. Morgen gaat hij eruit.

Claudia
Site Admin
Berichten: 859
Lid geworden op: 16-12-2007 20:07

Bericht door Claudia » 26-01-2009 16:22

Hoe is het nu met je Alida?

Groetjes,

Claudia
Moeder van 4 kinderen, drie keer Mirena (in 2001, 2003 en 2007)

Alida
Nieuweling
Berichten: 4
Lid geworden op: 26-12-2008 21:37

Bericht door Alida » 29-01-2009 22:11

Ondanks dat ik ervan overtuigd van was dat ik hem eruit liet halen zit hij er nog in.
Ik had eerst nog een gesprek met eigen huisarts,die dacht dat het mogelijk ook nog verband kunnen hebben met mijn hormoon huishouden. Ik slik al jaren thyrax voor mijn schildklier, dit is voor mij zo gewoon dat ik er niet meer bij nadenk.
Mijn huisarts vond het toch beter eerst bloed te laten prikken en inderdaad bleek mijn schildklier niet helemaal goed te werken. Ik ben dus nu eerst aan het proberen mijn schildklier waarden op peil te krijgen.
En het belangrijkste voor nu is dat de pijn in mijn borsten weg is.. Dus misschien heeft het niets met mijn spiraal te maken

Claudia
Site Admin
Berichten: 859
Lid geworden op: 16-12-2007 20:07

Bericht door Claudia » 30-01-2009 00:26

Hoi Alida,

Fijn dat de pijn weg is gegaan! Mocht je er wel weer mee komen te zitten, dan weet je in ieder geval wat een mogelijke oorzaak kan zijn :wink:
Veel sterkte met je schildklier, ik hoop dat je hem snel weer op het goede peil zult kunnen krijgen. Goed dat je huisarts daar naar heeft laten kijken :wink:

Groetjes,

Claudia
Moeder van 4 kinderen, drie keer Mirena (in 2001, 2003 en 2007)

richelle
Nieuweling
Berichten: 5
Lid geworden op: 24-01-2009 11:52

Bericht door richelle » 30-01-2009 22:35

Hallo Alida,

Fijn om te lezen dat het nu beter met je gaat.
Ik heb zelf sinds een week de Mirena.
Pijn in mijn borsten had ik al (jaren) voor het plaatsen, soms weken achter elkaar. De ene keer links dan rechts of in beiden, onderkant zijkant of bovenkant.
Dus ik moet nog afwachten of het nu weg blijft of terug gaat komen want momenteel heb ik er geen last van, eigenlijk al een dag na de plaatsing niet meer.
Soms denk ik ook wel eens dat het met mijn leeftijd te maken heeft (ben nu 45, bijna 46)

In ieder geval sterkte met je schildklier.

Groetjes Richelle

Plaats reactie