keuzes.....

Bespreek hier je lichamelijke klachten
Plaats reactie
lutraatje
Nieuweling
Berichten: 5
Lid geworden op: 02-02-2009 13:34

keuzes.....

Bericht door lutraatje » 02-02-2009 13:52

Ik sta voor de keuze.. weg met die k.......t mirena.. maar ja en dan?
Condooms zijn de enige optie en als ik ergens een gruwelijk hekel aan heb is het een rubbertje.
Twee keer eerder is de condoom gescheurd en zat ik in de stress of ik zwanger zou zijn.
Ik vind het ook zo'n geklooi en je kan niet even lekker vrij je gang gaan.

Maar goed het draait er denk ik wel op uit. Ik zal mijn verhaal even toelichten..
Ik heb nu 3 jaar de mirena en nooit geen probleem gehad. Hij is ingebracht na de geboorte van ons kindje.
Weinig ongesteld en je hoeft nergens om te denken, vet voordeel!
Maar helaas begonnen in december de klachten, ik dacht echt dat ik zwanger was..
Zeer pijnlijke borsten, menstruatie krampen en een mega humeur....donderwolkje....
Toen, na een week trouwens, heb ik een test gedaan, maar niet zwanger dus.
Mijn borsten gingen weer minder pijn doen, maar de kramp bleef.
Januari weer het zelfde verhaal, dus ik naar de huisarts. Ik moest maar parasetamol stikken.
De buikpijn werdt erger en ik had voortdurend steken in mijn linkerlies. Echt felle steken.
Ook kreeg ik pijn bij het vrijen.

Toen ben ik weer naar de huisarts gegaan en heb me laten doorverwijzen naar de gyn.
Vandaag dus echo gehad en hij raad me aan de mirena te verwijderen.
Beide eierstokken zijn vergroot en in beide zitten er cystes. Vandaar de buikpijn.
Nu voel ik me alsof ik bevallen ben, zo veel pijn in mn buik.

Maar goed ik moet dus nu de keuze maken of dat ding eruit en kijken of de klachten overgaan.
Maar het is zo'n fijne manier van anticonseptie.. daarom twijfel ik. Anders had ik dat ding er al gelijk uit laten rukken..
De pil is geen optie ivm hormonen.

Ik denk weinig tips. ja eruithalen! maar ik moest even mijn verhaal kwijt.
Baal ervan dat hij nu vervelend gaat doen. We hebben nog wel een kinderwens, maar willen het financieel eerst beter hebben.
Hij had het nog even een jaartje uit moeten houden.....

Snow
Nieuweling
Berichten: 11
Lid geworden op: 05-02-2009 12:15

Bericht door Snow » 06-02-2009 09:42

Moeilijk om je advies te geven omdat het natuurlijk jouw lichaam is, maar ik zou voor mijn gezondheid kiezen. Vooral als de gynaecoloog ja adviseert om hem te verwijderen.
Condooms zijn inderdaad niet ideaal, maar er zijn ook andere opties, zoals de nuva-ring bijvoorbeeld?
Succes met je beslissing in ieder geval!

lutraatje
Nieuweling
Berichten: 5
Lid geworden op: 02-02-2009 13:34

Bericht door lutraatje » 12-02-2009 17:25

Nou mijn keuze is duidelijk gemaakt door mijn lichaam.. ik hield het niet vol en heb dinsdag de gyn gebeld.
Ik kon gelijk woensdag al terecht (op de derde verjaardag van ons kindje 8) ).
Ik moest langer wachten dan dat ik binnen ben geweest, maar de spiraal was er zomaar uit.
Weinig pijn en ik vloei bijna niet. Wel heb ik nog dezelfde buikpijn. Ook mijn borsten doen nog zeer en zijn gespannen.
Ik moet over twee weken terug komen ter controle en dat gaat hij ook kijken of de cystes weg zijn (of kleiner geworden igg).

Ik hoop echt dat dit de oplossing is.. de tijd zal het uitwijzen...
En nu maar even een half jaar hormoon vrije anticonceptie........

lutraatje
Nieuweling
Berichten: 5
Lid geworden op: 02-02-2009 13:34

Bericht door lutraatje » 23-02-2009 20:14

Twee weken later......

Boehoe ik voel me alleen maar slechter.. zijn dat de naverschijnselen van de mirena?
Ik had voor de spiraal gekozen omdat de dosering hormonen laag is, zo had ik bij de pil ook erg last van de hormoontjes.
Nou giller dus, want ik voel me nog erger dan mét pil (en met spiraal)
Hij is er nu 2 weken uit en ik heb nog steeds precies dezelfde klachten..
Het enige verschil is dat ik 2 weken vloei.. de ene dag veel, de andere dag een beetje.
Ik heb nog steeds buikpijn, vanochtend zo erg dat ik dacht aan mn blinde darm.. ik liep krom van de pijn. Vaak zit de pijn wel lager in mn buik.
Pijnlijke en gespannen borsten, erg erg moe en duizelig...

Is dit normaal... en hoelang moet ik het aankijken?
Ik heb morgen weer een afspraak bij de gyn, maar ik ben bang dat hij zegt "ja dat hoort er allemaal bij" en dat ik weer op straat sta.
Soms zie ik alles draaien en was vanmiddag zo uitgeput (van de administratie doen :S) dat ik moest gaan liggen, ik viel gelijk weg...
Zucht....

jacqueline
Ervaren Forumlid
Berichten: 64
Lid geworden op: 03-03-2008 18:14

Bericht door jacqueline » 24-02-2009 13:44

Ja dat zijn helaas de naverschijnselen van de mirena.
Bij mij duurde het vrij lang voordat ik me weer een beetje goed voelde.
Je moet rekening houden dat het wel een paar maanden gaat duren.
Maar je zal zien elke maand gaat het een beetje beter moed houden.
Veel succes .

Groetjes Jacqueline

Plaats reactie