Cystes

Bespreek hier je lichamelijke klachten
Plaats reactie
Dee
Nieuweling
Berichten: 4
Lid geworden op: 16-12-2008 18:42

Cystes

Bericht door Dee » 30-03-2009 10:08

Hallo iedereen,

Ik heb een vraagje...

Na controlle bij de genecoloog zijn we erachter gekomen dat mijn rechter eierstok helemaal vol zit met vochtblaasjes oftewel cystes...
Ik heb de mirena nu 8 maanden, en veel klachten zijn gelukkig heel erg verminderd tot weg...
Zelfs de acne staat op een heel laag pitje, en voel me best lekker op dit moment.

Morgen moet ik terug naar de huisarts voor verdere besprekeningen... Maar ik weet helemaal niet wat ik moet verwachten of kan verwachten...

Heeft iemand tips of informatie voor mij...
Zijn cystes gevaarlijk of niet...
Moeten de eierstok operatief verwijderd worden... Of juist niet...

Ik wil graag een beetje op de hoogte zijn, maar als je op internet gaat zoeken, lees je zoveel, dat je het niet meer weet.

Alvast bedankt...

Groetjes Dee

Bibi
Ervaren Forumlid
Berichten: 50
Lid geworden op: 10-09-2008 14:51

Bericht door Bibi » 30-03-2009 11:46

Hallo Dee,

Daar is moeilijk iets over te zeggen. Artsen zullen dit per situatie en persoon bekijken. Ik heb ook cystes gehad op mijn eierstokken 3 in totaal van behoorlijke omvang. Mijn gynaecoloog heeft toen besloten het 2 maanden aan te kijken omdat zijn ervaring was dat sommige vanzelf 'oplossen', dus verdwijnen. Bij mij waren ze inderdaad verdwenen. Het was wel een wat pijnlijke periode, ze springen dan open en het vocht loopt in de buikholte en moet door het lichaam opgelost/verwijderd worden en dat geeft wat pijnklachten (ook weer afhankelijk natuurlijk van het aantal de de grootte). Maar daardoor hoefde ik niet onder het mes, wat natuurlijk ook een voordeel is. Overigens is dit een van de bekende bijwerkingen van de Mirena.

Sterkte morgen en maak je dus nog niet te veel zorgen. Hoewel het pijnlijk en vervelend is kan het best meevallen.
Groeten Bibi

Plaats reactie