opgezette buik

Bespreek hier je lichamelijke klachten
mo
Expert
Berichten: 597
Lid geworden op: 03-01-2008 10:55

Bericht door mo » 04-05-2009 10:06

Hallo D,

Bedenk wel dat de prikpil een hoge dosis hormonen heeft. Als je er niet tegen blijkt te kunnen, duurt het sowieso 3 maanden en waarschijnlijk langer voor het is uitgewerkt. Ook geeft de prikpil meer kans op osteoporose, hoewel dat effect sterker is als je jonger bent dan 25 (wanneer de botopbouw nog bezig is). Ook kan het na het stoppen met de prikpil lang duren voor je weer vruchtbaar bent (een jaar, anderhalf jaar als je pech hebt). Persoonlijk vind ik het nogal een zwaar middel, ik denk dat het de moeite is om eerst andere mogelijkheden te bekijken. Ook zonder hormonen zijn er mogelijkheden, zoals je elders op deze site kunt zien.

Groetjes,
Mo

D
Ervaren Forumlid
Berichten: 22
Lid geworden op: 26-04-2009 20:38

Bericht door D » 22-05-2009 11:45

Daar was ik weer eens. De opgezette buik is echt al veel en veel minder! Verder is het gevoel ook beter, dat er niets in me zit wat er niet hoort zeg maar. Het snoepen wordt ook al minder, dus dat lag ook echt aan de mirena. Wat een opluchting zeg!
Ik denk dat ik mijn oude pil maar weer ga gebruiken. Ik weet hoe ik daar op reageer en dat is gewoon het minst heftig voor mij. Prikpil is dan denk ik iets te zwaar, en andere dingen lijken me ook niks. Ik wacht nog even mijn volgende menstruatie af, en daarna begin ik er weer mee denk ik. Want mijn menstruatie is van mezelf wel erg heftig heb ik het idee :?

Dus, blij dat ik Mirena-vrij ben! :D
Groetjes Dorien

Plaats reactie