HELP, REACTIE OP ZON

Bespreek hier je lichamelijke klachten
Plaats reactie
VEBO
Nieuweling
Berichten: 5
Lid geworden op: 15-06-2009 10:28

HELP, REACTIE OP ZON

Bericht door VEBO » 15-06-2009 10:35

Hallo iedereen,

Ik heb het Mirenaspiraaltje een 7tal maanden. Ik kon eigenlijk altijd goed tegen de zon, ook nooit uitslag. Nu vanag het af en toe beter weer is heb ik veel uitslag, op mijn gezicht en ook veel in mijn hals.Het jeukt en is branderig, ook veel jeuk in mijn hals en hoofdhuid. Ik had een gel gekregen van de dermatoloog maar deze helpt niet. Er komt integendeel nog meer irritatie. Ik heb ook veel meer hoofdpijn dan vroeger. Heeft er iemand hier ervaring mee? Zou het kunnen komen van het
spiraaltje? Ik ben het zo beu. Ik overweeg om het te verwijderen.
Bedankt voor jullie reactie!

Groetjes

Vera

fieke
Nieuweling
Berichten: 3
Lid geworden op: 22-06-2009 16:36

Bericht door fieke » 01-07-2009 13:11

Hi Vera,

Heel herkenbaar die jeuk en zonirritatie. Nooit last van gehad tot de mirena. Ook pigmentvlekken (zo'n zwangerschapsmasker) werden erger en vooral die jeuk. Nu twee weken na verwijdering knapt mijn huid op, wordt zachtjesaan egaler en die hoofdjeuk is en blijft weg. De eerste dag na de verwijdering heel heftig, het leek achteraf wel of er een soort explosie plaatsvond. Volgende dag was het weg en nogsteeds, geen bultjes meer. Ook niet als ik in de zon heb gezeten. Opluchting, eindelijk een fijne jeukvrije zomer met een mooie egale teint. De structuur van m'n huid wordt ook beter...

Of je de mirena behouden moet kan ik je niet zeggen, iedereen reageert anders op hormonen. Kijk het deze zomer nog even aan en beslis dan wel of niet eruit.
De overige klachten, vermoeidheid, depressies, dikker worden, geen libido en rugklachten had ik ook heel sterk, dus kijk naar je lijf en je algehele gesteldheid. Je hebt maar een lijf en daar moet je goed voor zorgen, je mag er nog lang mee doen hoop ik dus geeft de mirena klachten, weg ermee!

Sterkte ermee,
Fieke

PS: wat bij mij wel hielp tegen jeuk was 10 min een lauw bad met veel zeezout, daarna met lauw water afspoelen, goed voor je huid alleen niet voor je haar dus niet te vaak doen...

VEBO
Nieuweling
Berichten: 5
Lid geworden op: 15-06-2009 10:28

Bericht door VEBO » 02-07-2009 22:36

Hallo Fieke,

Bedankt vr je reactie!
Ik heb ze dan toch reeds vorige woensdag laten verwijderen(Zie mijn berichtje na verwijdering).Het gt nog zeker niet beter, integendeel. Nog veel jeuk en heel veel uitslag, dikke bobbels.
Hopelijk kan ik je binnen een tijdje wel laten weten dat het beter gt.

Groetjes!

Vera

Plaats reactie