Hyperventilatie/hartkloppingen

Bespreek hier je lichamelijke klachten
eroose
Nieuweling
Berichten: 5
Lid geworden op: 22-07-2009 16:17

Hyperventilatie/hartkloppingen

Bericht door eroose » 22-07-2009 16:24

Hallo,

Ik vraag me af of er meerder gebruiksters van het Mirena spiraal last hebben van hyperventilatie en/of hartkloppingen.
In Januari dit jaar is bij mijn de Mirena geplaatst. Mijn eerste aanval van hartkloppingen kreeg ik in Februari.
Daarvoor heb ik nooit klachten gehad en inmiddels een half jaar verder heb ik geregeld last van aanvallen....
Door de paniek die dan toeslaat krijg ik vervolgens hyperventilatie, en dat is een vreselijk gevoel......
Je blijft dus in een cirkel waar je moeilijk uitkomt.... De dokter zegt doodleuk, ja, dat kan echt niet.......toch heel vreemd dat ik daarvoor nog nooit zo'n aanval heb gehad.

Mijn vraag? Is er iemand die dit herkent???

Groet, Elisa

jacqueline
Ervaren Forumlid
Berichten: 64
Lid geworden op: 03-03-2008 18:14

Bericht door jacqueline » 22-07-2009 21:51

Hoi

Ja dat herken ik wel. Weet niet of je al veel gelezen heb op dit forum als dat zo is dan lees je dat er veel vrouwen hier last van hebben of hebben gehad.
Ik had ook nog nooit last gehad van hyperventilatie of hartkloppingen. Al snel had ik het idee dat het door de mirena kwam.
Mijn huisarts zei ook steeds nee dan kan niet. Toen kwam ik op dit forum en heb toen de volgende dag het spiraaltje laten verwijderen
Het heeft nog wel een hele tijd geduurd voor ik de oude was. Mijn hormonen waren flink uit balans en ik was zo bang dat het niet over zou gaan dus ik moest over die angst heen komen. Nu gaat het weer aardig goed. Elke maand ging het weer beter met me. Maar jeetje wat ben ik ziek geweest.
En ja de huisarts ga op je eigen gevoel af heb ik ook gedaan en ik ben er heel blij om.
Later zei mijn huisarts dat hij het daarna nog een paar keer had meegemaakt Zo zie je maar.

Groetjes Jacqueline

Bibi
Ervaren Forumlid
Berichten: 50
Lid geworden op: 10-09-2008 14:51

Bericht door Bibi » 22-07-2009 22:55

Hallo Eroose,

Ja hoor, ik herken het ook en voor de mirena nooit last van gehad. Hartkloppingen en een onregelmatige hartslag!

Sterkte,
Bibi.

Claudia
Site Admin
Berichten: 859
Lid geworden op: 16-12-2007 20:07

Bericht door Claudia » 21-08-2009 22:49

Hier hetzelfde :wink: Heb zelfs nog aan een monitor gelegen bij de huisarts ter controle. Typisch dat het een maand na plaatsing begon, dat zou een indicatie kunnen zijn dat het aan de hormonen uit de Mirena ligt.. Succes!

Groetjes,

Claudia
Moeder van 4 kinderen, drie keer Mirena (in 2001, 2003 en 2007)

moedervan3
Nieuweling
Berichten: 1
Lid geworden op: 27-11-2009 22:37

Wat een openbaring.

Bericht door moedervan3 » 27-11-2009 22:41

Ook ik zit vanavond wederom met hartkloppingen, benauwd. Toch maar eens gaan kijken op internet, wat een openbaring. Heb mirena nu na de geboorte van de derde, sinds zomer 2007. Rondom menstruatie depressief, rondom eisprong vaak benauwd, hartkloppingen, licht in mijn hoofd.
Maandag de dokter bellen en eruit dat ding!

mo
Expert
Berichten: 597
Lid geworden op: 03-01-2008 10:55

Bericht door mo » 28-11-2009 15:44

Ik hoor graag hoe het na verwijdering met je gaat!

Groetjes,
Mo

nadia
Nieuweling
Berichten: 4
Lid geworden op: 08-05-2010 13:53

Bericht door nadia » 08-05-2010 14:03

heey mensen,
ik ben 19 jaar heb denk ik 2 jaar geleden een longembolie gehad de artsen zeiden dan het kwam door roken en de pil dus moest ik stoppen met roken en de pil toen hebben ze mij aan geraden om een mirena spiraal te nemen. dat is ookal weer een jaar geldenen en kreeg opeens last van hartkloppingen en had het gevoel dat ik in 1 keer van mn stokkie kon gaan ik was doods bang op een zag zat ik in de bus en het werd las maar drukker in de bus en kreeg opeens weer zn aanval toen ik uit de bus kwam kon ik wel janken van angst ik heb toen de dokter gebeld en kon naar de dokter want was bang dat ik weer een longembolie zou hebben maar de dokter kon niks vinden en kwam met de conclucie dat het hyperventilatie is dus dacht okee en wat hebben jullie daarvoor? ze zei niks je moet proberen rustig te blijven. dus ik probeer rustig te blijven paar dagen daarna is het weer raak ik dacht bij mezelf ik neem hier geen genoegen mee weer naar de dokter en ze stuurde me naar het ziekenhuis voor een hartfilmpje en ja hoor er was niks ik leef nog steeds met onzekerheid heb elke dag last van mijn borsten en van mn linkerschouden alsof hij vast zit en in mijn hoofd ik ben nu bijna 20 maar ik voel me nu al krakkemikkig ik hoop dat ier iemand is die het hezelfde heeft als dat ik heb hoop egt wat te horen :(

mo
Expert
Berichten: 597
Lid geworden op: 03-01-2008 10:55

Bericht door mo » 09-05-2010 11:01

Hoi Nadia,

Hoe lang na de plaatsing van de Mirena kreeg je voor het eerst hartkloppingen?

Het klinkt als een paniekaanval. De Mirena kan een oorzaak zijn, maar er kunnen ook vele andere oorzaken zijn. Ik kan me voorstellen dat een longembolie je ook niet in de koude kleren gaat zitten.
Gaat de huisarts nog verder onderzoek doen?

Groetjes,
Mo

nadia
Nieuweling
Berichten: 4
Lid geworden op: 08-05-2010 13:53

Bericht door nadia » 11-05-2010 15:48

heey mo,

je ik was al 2 keer geweest omdat ik dacht dat het geen hyperventilatie was maar drufde nog niet weer heen te gaan want die vrouw is niet zo aardig ik ga me inschrijven bij een andere dokter maar ik heb van mn moeder valeriaan gekregen en ik kijk even of dat helpt en als het dan nog steeds blijft dan ga ik gewoon weer heen en dan laat ik me nies weer weg sturen groetjes nadia

mo
Expert
Berichten: 597
Lid geworden op: 03-01-2008 10:55

Bericht door mo » 11-05-2010 16:09

Het is inderdaad belangrijk om een huisarts te hebben bij wie je je op je gemak voelt en waar je vertrouwen in hebt. Hou anders eens een dagboekje bij van je klachten, dan kun je dat aan de huisarts laten zien. Als je last blijft houden van hartkloppingen en zere borsten enz., kun je kijken of het verwijderen van de Mirena voor verbetering zorgt. In diverse landen worden bijwerkingen zoals hartkloppingen en paniekaanvallen door Mirena-gebruiksters gemeld.

Groetjes,
Mo

Plaats reactie