hoofdpijn

Bespreek hier je lichamelijke klachten
Plaats reactie
Thea
Ervaren Forumlid
Berichten: 28
Lid geworden op: 28-08-2009 19:03

hoofdpijn

Bericht door Thea » 06-09-2009 12:41

Hallo,

Ik heb een vraag, mijn mirena is nu 2 en half week geleden verwijdert. Ik heb sinds vier dagen vreselijke hoofdpijn. Kan dit een nawerking zijn? Ik las op een engelse site dat ongeveer 14 dagen na het verwijderen hevige klachten kunnen ontstaan. Heeft iemand hier ervaring mee/ ALvast bedankt voor eht antwoord. Want ik voel me wel een beetje depri :( door die hoofdpijn.

Gr Thea

mo
Expert
Berichten: 597
Lid geworden op: 03-01-2008 10:55

Bericht door mo » 06-09-2009 13:52

Hallo Thea,

Na verwijdering reageert eigenlijk iedereen anders (net als tijdens eigenlijk). Bij de een gaat het steeds beter, zonder terugvallen, de ander heeft terugvallen tijdens de eisprong en net voor de menstruatie, maar die worden steeds minder. Op buitenlandse fora hebben ze het ook wel over de '3 month crash' (vrouwen die 3 maanden na verwijdering een terugval krijgen).
Misschien zit je ook net rond je eisprong of voor je menstruatie?

Groetjes,
Mo

Thea
Ervaren Forumlid
Berichten: 28
Lid geworden op: 28-08-2009 19:03

hallo Mo

Bericht door Thea » 06-09-2009 16:43

Hallo Mo,

Ik denk dat het wel klopt dat ik ongeveer voor mijn mensturatie periode zit. Maar zelfs in het verleden heb ik nog nooit zo lang achter elkaar hoofdpijn gehad. Vandaag dacht ik het zakt af, maar vanmiddag begon het al weer. Ik leef op ibuprofen en zit er toch aan te denken om morgen maar even naar de HA te gaan, want echt functioneren kan ik zo ook niet. het liefst hang ik wat op de bank. In ieder geval bedankt voor je reactie.

gr THea

Claudia
Site Admin
Berichten: 859
Lid geworden op: 16-12-2007 20:07

Bericht door Claudia » 08-09-2009 09:25

Hoi Thea,

Zelf heb ik ook behoorlijk last van hoofdpijn gehad in de eerste twee weken na verwijdering, na verloop van tijd werd dit gelukkig minder. Het kan te maken hebben met de verandering in je hormoonspiegel, net zoals bijvoorbeeld veel vrouwen hoofdpijn rondom hun menstruatie krijgen. Ben je nog naar de huisarts geweest?

Groetjes,

Claudia
Moeder van 4 kinderen, drie keer Mirena (in 2001, 2003 en 2007)

Thea
Ervaren Forumlid
Berichten: 28
Lid geworden op: 28-08-2009 19:03

react

Bericht door Thea » 08-09-2009 12:59

Hallo Claudia

Ik ben nog niet bij de HA geweest, maar ik ben blij met de herkenning van andere mensen. Je begint haast te denken dat er iets in je hoofd zit. Ik moet zeggen dat ik me qua humeur beter begin te voelen. De stemmings wisselingen worden minder.PFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFF, gelukkig. nu hopen dat de hoofdpijn weg blijft, momenteel gaat het wel weer. Maar ik lees dat het wel even kan duren voordat alles normaal is. Maar ja ongeduldig het liefst wil je je zo snel mogelijk weer de oude voelen. Maar ik heb mezelf voorgenomen het de tijd te geven.

Gr Thea

Plaats reactie