Hevige buikpijn

Bespreek hier je lichamelijke klachten
Plaats reactie
bruinvis
Nieuweling
Berichten: 1
Lid geworden op: 23-11-2009 15:54

Hevige buikpijn

Bericht door bruinvis » 23-11-2009 16:15

Beste lezers,

Graag wil ik mijn klachten aan jullie voorleggen, in de hoop dat jullie hierop willen reageren.
Omdat ik veel last had van stemmingswisselingen ben ik 2 jaar geleden overgegaan op de mirena. Zoals bij de meeste mensen deed het inzetten bij mij ook veel pijn. Gelukkig ging dit naar verloop van tijd weg. Het laatste (half) jaar heb ik steeds meer last van mijn onderbuik. Het is een hevige pijn dat doorstraald naar mijn zij en zoms naar mijn rug. Eigenlijk is het moeilijk te zeggen waar de pijn nou precies vandaan komt, zelf denk ik vanuit het midden van mijn onderbuik. De pijn komt vaker voor dan 1x in de maand.

Tevens heb ik sinds een paar weken last van mijn borsten. Als ik aan mijn linker borst voel dan voel ik een groot hard stuk (klieren), mogelijk dat dit samen hangt met mijn hormoonhuishouding etc.

Als klap op de vuurpijl merk ik dat ik het laatste jaar een laag libido heb. Ik merkte het eerste jaar van het inzetten een positieve vooruitgang vergeleken met mijn periode dat ik de pil (diane 35) slikte. Wanneer we het wel doen, merk ik dat ik vaak niet goed vochtig kan worden, waardoor veel standjes pijnlijk zijn.

Wie herkent mijn problemen en kan mij de oplossingen aanreiken??
Ik zie jullie reacties graag tegemoet.

Groetjes,

Sharon

mo
Expert
Berichten: 597
Lid geworden op: 03-01-2008 10:55

Bericht door mo » 23-11-2009 22:52

Hallo Sharon,

Ben je al naar de huisarts geweest met deze klachten?

Moeilijk te zeggen waar de buikpijn vandaan komt. Is er al naar je eierstokken gekeken (echo)? 12% van de Mirenagebruiksters krijgen cysten op de eierstokken. Deze verdwijnen doorgaans na verloop van tijd weer, maar kunnen flink pijn doen. In sommige gevallen moeten de cysten operatief worden verwijderd.

Ik had meerdere malen harde plekken in mijn borsten, dat bleken cysten te zijn, dat bleek uit de mammografie. Die kunnen geen kwaad, maar bij dat soort veranderingen in je borsten is het verstandig je huisarts ernaar te laten kijken. Die kan bepalen of er een mammogram gemaakt moet worden ter controle.

Voor een laag libido en niet vochtig worden is er maar een oplossing de Mirena laten verwijderen.
Je kunt nog proberen of het slikken van teunisbloemolie verbetering brengt. Ik heb gelezen dat dat bij sommigen werkt tegen zere borsten etc.

Groetjes,
Mo

Plaats reactie