Pijn na plaatsing Mirena

Bespreek hier je lichamelijke klachten
Plaats reactie
Nina
Nieuweling
Berichten: 1
Lid geworden op: 05-12-2009 18:52

Pijn na plaatsing Mirena

Bericht door Nina » 05-12-2009 19:04

Ik liet op 3 november een Mirena plaatsen omdat dit mijn hormonale migraine kan doen verdwijnen.. De gyn. vertelde me dat het wel pijn kon doen , aangezien ik nog geen kinderen gehad heb. En pijn deed het inderdaad. Zoals de gyn. had voorspeld heb ik een drietal dagen hevige steken gehad in de onderbuik. (zo hevig dat ik niet kon stappen of neerzitten).
Die pijn is toen verminderd , maar een week aan een stuk bleef ik af en toe scherpe steken voelen alsof een naald in mijn onderbuik werd geprikt. Deze pijn gaat gepaard met wat ik het best kan omschrijven als 'zenuwtrekjes' langs de voorkant maar precies ook in de endeldarm.
Vooraleer ik op 18 november terugging bij de gyn. heb ik drie heel hevige pijn crises meegemaakt. 1 dag zelfs niet naar het werk gekund.
De gyn. vertelde dat dit mogelijk is bij vrouwen die nog niet gebaard hebben. De aanpassing van je lichaam duurt langer. De mirena zit op zijn plaats. (echo) De raad die ik kreeg was een drietal weken afwachten en desnoods de Mirena laten verwijderen.
Ik was al zo hoopvol dat ik vijf dagen totaal niets meer voelde. Maar vorige week is alles opnieuw begonnen.
Ik twijfel heel erg. Moet ik hem laten verwijderen ? Kan het mijn blaas zijn die pijn doet ? (maar niet tijdens het urineren) Moet ik nog wat langer wachten ?
Heeft iemand goede raad voor mij ?

mo
Expert
Berichten: 597
Lid geworden op: 03-01-2008 10:55

Bericht door mo » 06-12-2009 10:49

Hallo Nina,

Als de pijn meteen is begonnen nadat de Mirena is geplaatst, denk ik niet dat het je blaas is. Is je baarmoeder goed opgemeten bij het plaatsen? Misschien is de Mirena gewoon te groot voor je baarmoeder.
Alleen jij kunt bepalen hoe lang je het nog wilt uitproberen. De drie weken zijn om, je hebt nog altijd pijn, dus in elk geval terug naar de gynaecoloog.

Sterkte!

Groetjes,
Mo

Plaats reactie