lichaamsbeharing

Bespreek hier je lichamelijke klachten
Plaats reactie
sophie
Nieuweling
Berichten: 1
Lid geworden op: 15-02-2010 09:56

lichaamsbeharing

Bericht door sophie » 15-02-2010 10:01

Dag dames,
Sinds ruim 3 jaar heb ik een mirena spiraal. Ben nu 26 jaar, geen kinderen. De laatste jaren heb ik toenemend last gekregen van haargroei op niet al te vrouwelijke plaatsen zoals, tepels, hals, kaalijn, klimop bij mijn buik en in mijn liezen. Het is sinds de mirena sterk toegenomen. Ook klachten als Acne hebben zich ontwikkeld, had hier nooit last van. Zijn er andere vrouwen die last hebben gekregen van lichaamsbeharing? Heeft iemand ervaring met het afnemen van de haargroei en acne door verwijdering van de mirena?

Claudia
Site Admin
Berichten: 859
Lid geworden op: 16-12-2007 20:07

Bericht door Claudia » 16-02-2010 00:10

Hallo Sophie,

Beide klachten kunnen een gevolg van de hormonen in de Mirena zijn. Ze worden door de fabrikant ook beschreven als bijwerking (haaruitval en ongewenste haargroei en acné). Ik weet niet hoe snel zich dit eventueel weer herstelt na verwijdering. Misschien dat andere vrouwen hier ervaring mee hebben en willen reageren op jouw berichtje :wink:

Groetjes,

Claudia
Moeder van 4 kinderen, drie keer Mirena (in 2001, 2003 en 2007)

Mona
Nieuweling
Berichten: 2
Lid geworden op: 16-12-2014 21:35

Bericht door Mona » 25-12-2014 11:11

Hi Sophie!

Ik zie dat deze blog al lang geleden getypt is en dat er ook niet meer op gereageerd is, maar toch wil het graag proberen.
Ben benieuwd hoe het met de beharing is afgelopen? Heb er zelf ook last van. Maar ben benieuwd of dit komt door het stoppen met de pil of door het spiraaltje?

Gr. Mona

fieke78
Ervaren Forumlid
Berichten: 31
Lid geworden op: 11-06-2015 10:30

Bericht door fieke78 » 11-06-2015 11:33

Ik kreeg die beharing reeds van voor de Mirena spiraal.
Straks naar gyn om alle toegediende hormonen uit mijn lijf te verwijderen. Zal ook hier bijhouden hoe het loopt met de beharing op mijn tepels, kin, onder navel, ...
Misschien hebben we er allemaal wat aan.

Plaats reactie