Bah wat voel ik me vies!

Bespreek hier je lichamelijke klachten
Plaats reactie
Quinta
Nieuweling
Berichten: 1
Lid geworden op: 20-02-2010 08:51

Bah wat voel ik me vies!

Bericht door Quinta » 20-02-2010 08:58

Hallo allemaal!!

Begin december 2009 heb ik de mirena laten plaatsen.
Vanaf dag 1 ben ik op en af verloren, de arts heeft mij al gewaarschuwd dat dit nog wel eens 6 maanden kan aanhouden dus ga er maar van uit dat het nog wel even kan duren :?
Mijn grootste ergernis en misschien ook wel een beetje zorg is dat ik in eens zo ruik :? of ik nu bloed verlies of niet.
Als je normaal gesproken ongesteld ben ruik je altijd wel een beetje maar nu is het wel heel erg en ruik ik me zelf af en toe door mijn kleding heen :oops:
Ik douche elke dag dus daar kan het echt niet aan liggen.....

Wie herkend dit?

mo
Expert
Berichten: 597
Lid geworden op: 03-01-2008 10:55

Bericht door mo » 21-02-2010 12:14

Ik heb het zelf niet gehad, maar het is een vaker gehoorde klacht bij de Mirena. Je kunt de huisarts vragen te testen of je geen infectie hebt.

Claudia
Site Admin
Berichten: 859
Lid geworden op: 16-12-2007 20:07

Bericht door Claudia » 23-02-2010 14:34

Er is iemand op het forum met exact dezelfde klachten, heb het zo niet gevonden maar je kunt eens op trefwoorden in het forum zoeken.
Ik heb het dus al eens eerder gehoord hier. De hormonen kunnen je vaginale milieu veranderen, waardoor je vatbaarder bent voor schimmelinfecties. Er kan ook met de plaatsing een infectie zijn ontstaan, het is goed om dat te bespreken met je huisarts, zoals Mo al voorstelde.

Groetjes,

Claudia
Moeder van 4 kinderen, drie keer Mirena (in 2001, 2003 en 2007)

Jane
Ervaren Forumlid
Berichten: 42
Lid geworden op: 07-04-2010 10:24

Bericht door Jane » 07-04-2010 11:13

ik heb dit ook, heel vervelend! heb ook dat mijn urine smorgens heel vreemd ruikt, ik heb ook al meerdere blaasontstekingen gehad, ik ga morgen naar de ha voor een bevolkinsonderzoek en wil direct vragen of ze even wil kijken of ik een infectie heb en of de mirena goed zit, ik heb m sinds 10 febr 2010
moet elke dag mini tampons gebruiken of inlegkruisjes, vervelend! en de geur is nog het meest vervelend, zelfs een tamponnetje stinkt, apart want normaal ruikt een tampon bijna niet omdat er geen zuurstof bij kan komen...
het is bij mij geen schimmelinfectie, want dat heb ik al gechecked, en ik heb ook geen jeuk en witte brokkelige afscheiding, eerder dunne gele, en veel bloed ook, dagelijks

mo
Expert
Berichten: 597
Lid geworden op: 03-01-2008 10:55

Bericht door mo » 07-04-2010 16:30

Hoi Jane,

Elke dag inlegkruisjes of tampons gebruiken is niet zo goed voor je vaginale milieu. Aan de andere kant je kunt zo'n 3-6 maanden na plaatsing last houden van spotting, dus dan moet je toch wat... Ik zou er inderdaad even naar laten kijken. Door de Mirena kan de zuurbalans in de vagina verstoord raken en krijgen bijv. schimmelinfecties en bacteriële vaginose meer kans.

Groetjes,
Mo

Jane
Ervaren Forumlid
Berichten: 42
Lid geworden op: 07-04-2010 10:24

Bericht door Jane » 28-04-2010 08:48

klopt dat het veelvuldig gebruik van inlegkruisjes niet goed is, maar ja soms kun je niet anders...
gelukkig gaat het nu goed, bij de gyn geweest na ernstige buikpijn, rugpijn en alles is onderzocht, er was niets te vinden, wel antibiotica kuur gehad en dat hielp direct heel goed tegen de vieze afscheiding, de gyn zei dat alles prima was, maar als ik wilde hij het spiraal er uit wilde halen, toch besloten nog even door te zetten, maar buikpijn komt bijna elke dag terug, wordt eerder vaker als minder, en is gewoon heel erg naar gevoel in het hele buik, onderrug en vaginale gebied.
Voel me ook niet meer zo blij, en ben inmiddels op het punt gekomen dat ik hem er uit wil, dus maar afspraak maken met huisarts voor de verlossing ;-)

Jane
Ervaren Forumlid
Berichten: 42
Lid geworden op: 07-04-2010 10:24

Bericht door Jane » 29-06-2010 22:17

een tip voor diegenen die tobben met vies ruikende afscheiding wat bijna altijd door verstoring van het bacteriele milieu komt, door sex, spiraal, of andere oorzaken...
spoelen met 1 deel witte natuur azijn op 5 delen water, of balance activ van de bekende zwangerschapstesten
7 tubetjes in een doosje, per keer een tubetje, werkt direct, helemaal super, zo ben ik van mijn vervelende kwaal afgekomen

Plaats reactie