Extreme bloedingen 1 week na plaatsing

Bespreek hier je lichamelijke klachten
anoniem2
Nieuweling
Berichten: 9
Lid geworden op: 05-03-2010 13:15

Bericht door anoniem2 » 18-03-2010 22:19

Hoi!

Hij is eruit! De buikpijn nam toe, het bloedverlies nam toe, en ik mag de bloedstollers niet meer slikken i.v.m. een hartklepafwijking. 't Was echt niet vol te houden met die buikpijn en ik wil weten waar die bloedingen vandaan komen, dus heb de keuze gemaakt om 'm te laten verwijderen en dat is dinsdag gebeurd. Mocht het niet aan de Mirena blijken te liggen, dan kan ik altijd nog een nieuwe laten plaatsen. De buikpijn is aanzienlijk verminderd, heb nu wel behoorlijk bloedverlies en menstruatieachtige buikpijn, maar ik denk dat dat wel normaal is? Hopen dat dat gauw minder wordt, ik ben het onderhand beu. Feit blijft dat de gynaecoloog nog nooit zoiets heeft gehoord, en Bayer (de leverancier van Mirena in Nederland) ook niet. Dus of 't is echt een extreme bijwerking van de Mirena, of 't ligt ergens anders aan. Maar dan is het wel typisch dat die buikpijn (die op de plaats van mijn eierstok zat, de gynaecoloog wist 't haarfijn na te bootsen :-s ) weg is sinds de verwijdering van dat ding. Dus eigenlijk zijn we met z'n allen nog niet veel wijzer. Ze gaan m'n baarmoeder (zag ze 'onrust' (?) op bij de inwendige echo) en bloed nog verder onderzoeken, ik zie wel hoe het verder loopt.

Bedankt in ieder geval voor je luisterend oor en adviezen, fijn!

Groeten!

mo
Expert
Berichten: 597
Lid geworden op: 03-01-2008 10:55

Bericht door mo » 19-03-2010 08:34

Fijn dat de buikpijn al weg is -) Bloedverlies na verwijdering komt wel vaker voor, bij veel vrouwen duurt dat een dag of 4, 5 (mogelijk met stolsels). Ik hoor graag hoe het verder met je gaat en of er nog iets uit de onderzoeken komt.

Groetjes,
Mo

anoniem2
Nieuweling
Berichten: 9
Lid geworden op: 05-03-2010 13:15

Bericht door anoniem2 » 01-04-2010 21:46

Hoi Mo!

Wil je nog even laten weten dat alles weer goed gaat, ik ben van alle klachten af. Het lijkt dus echt aan de Mirena te hebben gelegen, al kan niemand het verklaren. De onderzoeken hebben nog niet plaatsgevonden, maar omdat ik nergens last meer van heb, verwacht ik niet dat daar nog iets uitkomt. Blijft een vreemd verhaal, maar ik ben al lang blij dat ik me weer gewoon de 'oude ik' voel.

Groetjes!

mo
Expert
Berichten: 597
Lid geworden op: 03-01-2008 10:55

Bericht door mo » 02-04-2010 08:12

Fijn om te horen dat het weer helemaal goed gaat! Misschien kun je deze bijwerkingen ook even melden bij het Lareb, hoe meer gegevens over bijwerkingen ze daar hebben, hoe beter -)

Groetjes,
Mo

anoniem2
Nieuweling
Berichten: 9
Lid geworden op: 05-03-2010 13:15

Bericht door anoniem2 » 08-04-2010 20:05

Hoi Mo,

Goed nieuws voor de Mirena-fans: het lag (hoogst waarschijnlijk) toch niet aan de Mirena, maar aan iets anders. Verdere onderzoeken lopen nog en ik ben er ook nog niet helemaal zeker van omdat de klachten ophielden direct na het verwijderen van de Mirena, maar er speelt in ieder geval ook wat anders.

Groetjes

mo
Expert
Berichten: 597
Lid geworden op: 03-01-2008 10:55

Bericht door mo » 09-04-2010 08:12

Weten ze al ongeveer wat het geweest zou kunnen zijn? Ik hoor het graag als je meer weet (kan nuttig zijn voor toekomstige adviezen van mijn kant).

Groetjes,
Mo

Plaats reactie