Extreme bloedingen 1 week na plaatsing

Bespreek hier je lichamelijke klachten
anoniem2
Nieuweling
Berichten: 9
Lid geworden op: 05-03-2010 13:15

Extreme bloedingen 1 week na plaatsing

Bericht door anoniem2 » 05-03-2010 13:23

Ik ben benieuwd of andere vrouwen mijn verhaal herkennen.

Vorige week donderdag een Mirena laten plaatsen en 's avonds flinke buikpijn gekregen, die aanhield tot en met het weekend (en ook bloedverlies gehad, vond 't zelf wel meevallen maar in het ziekenhuis gaven ze aan dat dat al belachelijk veel was). Vanaf maandag werden de pijnen wat minder, en vanaf dinsdagavond ben ik af en toe gigantische hoeveelheden bloed gaan verliezen, zeg maar twee keer per dag een 'hoos'. Om aan te geven hoeveel: kraamverbanden doorweekt, kleding tot en met sokken en laarzen doorweekt. Ik heb zo'n 5 meter (naar het toilet) gerend en op de vloer lagen allemaal plasjes bloed. Verder ook echt grote stolsels/plakaten ter grootte van een vuist verloren. Echt idioot veel. Het gutst er echt ineens uit, zonder waarschuwing o.i.d. Ben gistermiddag uiteindelijk bijna flauwgevallen door het bloedverlies.

Ben twee keer naar het ziekenhuis terug gegaan en daar geven ze aan dat het een extreme reactie is, maar omdat de Mirena nog zo mooi op z'n plek zit, laten ze 'm liever nog even zitten. Heb bloedstollers meegekregen die binnen drie dagen zouden moeten gaan werken, maar dit is echt heel vervelend. Ik kan in ieder geval niet werken (het is me 2x op m'n werk overkomen, dit wil ik echt geen 3e keer), maar ik durf thuis ook niet op de bank te zitten of wat dan ook.

Wie herkent dit? En hoe is het bij jullie verlopen? Weet niet of er een arts of kenner meeleest, in dat geval: is het inderdaad 'normaal'? En hoe mag dit nog duren?

mo
Expert
Berichten: 597
Lid geworden op: 03-01-2008 10:55

Bericht door mo » 07-03-2010 19:51

Hoe is het nu met je?

Volgens mij zijn dat soort hoeveelheden niet normaal nee. Is het nu met de bloedstollers al minder geworden?

Groetjes,
Mo

anoniem2
Nieuweling
Berichten: 9
Lid geworden op: 05-03-2010 13:15

Bericht door anoniem2 » 07-03-2010 20:17

Ja 't is gelukkig niet meer voorgekomen! Heb nu alleen nog normaal bloedverlies, niet meer van die 'hozen' eens per dag. Heb wat uitgeprobeerd, en ik ben de laatste keer een halve tot een hele liter bloed verloren, niet normaal. Maar ja, viel ook niet voor niets bijna flauw. Ik heb heel erg rustig aan gedaan de afgelopen drie dagen, alleen maar gelegen en gezeten, dus ben bang dat 't alsnog komt zodra ik weer meer actief word (en dat is morgen, want dan ga ik weer werken), maar misschien valt het ook wel mee... We zien wel...! Bedankt in ieder geval voor je reactie, fijn.

mo
Expert
Berichten: 597
Lid geworden op: 03-01-2008 10:55

Bericht door mo » 08-03-2010 09:12

Hoe gaat het vandaag?

Het is aan jou om te bepalen wat je aanvaardbaar vindt voor een anticonceptiemiddel. Misschien kun je voor jezelf een termijn stellen.

Groetjes,
Mo

anoniem2
Nieuweling
Berichten: 9
Lid geworden op: 05-03-2010 13:15

Bericht door anoniem2 » 09-03-2010 19:00

Hoi!

Het is gelukkig niet meer voorgekomen! Nog wel steeds bloedverlies, maar gewoon op een normale manier (zou aan het einde van deze week ook volledig over moeten zijn m.b.v. de medicatie) (aaargh zie nu al op tegen de eerste dagen dat ik die medicatie niet meer slik... dadelijk gebeurt het weer.....) (en er is niemand die kan vertellen waar het vandaan komt, dus die kans is er...). De buikpijn neemt echter wel weer toe en daar ben ik niet helemaal gelukkig mee. Verder sinds de plaatsing wat hoofdpijn en huilbuien (alles lijkt effe tegen te zitten de laatste tijd), maar goed, als ik daar niet over gelezen had, had ik de link ook niet gelegd, dus dat moet ik nog maar even aankijken. Ik vind het alleen niet normaal dat een lichaam lange tijd aan anticonceptie moet wennen, dan heeft het gewoon een te grote impact. Dus als ik aan het eind van deze week nog steeds last heb, dan gaat ie eruit. Dan heb ik het ruim twee weken geprobeerd, en blijkbaar is dit dan dus te heftig voor mijn lichaam, dus dan maar niet. Op de pil en nuvaring heeft mijn lichaam nooit (merkbaar) gereageerd, er zit dus wel degelijk verschil in. Ga maar 's beter naar mijn lichaam luisteren, geeft niet voor niets signalen af.

Bedankt!

PS begrijp ik nou goed dat jij 'ervaringsdeskundige' bent, of toch medicus?

mo
Expert
Berichten: 597
Lid geworden op: 03-01-2008 10:55

Bericht door mo » 09-03-2010 19:46

Voor het wennen aan de Mirena staan 3 tot 6 maanden...in die periode kun je constant blijven spotten (licht bloedverlies). Daarna zouden de bijwerkingen af moeten nemen, maar dat is helaas niet altijd het geval.

Ik ben benieuwd hoe het zonder bloedstollers gaat. Mijn mening is je zou geen medicijnen nodig moeten hebben om een anticonceptiemiddel te kunnen verdragen. Dan kun je beter op zoek naar een middel dat je wel verdraagt.

Ik ben ervaringsdeskundige met medische belangstelling (met vooral sinds mijn aanvaring met de Mirena belangstelling voor de invloed van hormonen op het lichaam).

Groetjes,
Mo

anoniem2
Nieuweling
Berichten: 9
Lid geworden op: 05-03-2010 13:15

Bericht door anoniem2 » 09-03-2010 20:48

Ben ik helemaal met je eens: anticonceptie moet kunnen zonder dat je er medicatie bij nodig hebt. Maar ik vind 3-6 maanden toch ook echt lang om te wennen. Moet bekennen dat ik me niet goed op de Mirena heb voorbereid, althans: heb van tevoren niet de 'horrorverhalen' gelezen. Wel over de Mirena zelf en in mijn omgeving is iedereen erg positief over de Mirena (zowel vriendinnen als artsen). Heb er dus niet eens bij stilgestaan dat het ook wel eens minder zou kunnen zijn (ben ik ook niet gewend van de pil of nuvaring). Helaas!

Ik vind het medische stuk ook altijd erg interessant. Vind het alleen erg jammer dat er niemand is die kan vertellen wat er nou precies in mijn lichaam gebeurt, ook de artsen niet. Ergens moet er toch een 'zak' zijn die volloopt met bloed, en ineens, als dat te zwaar wordt of wat dan ook, dan laten die slijmproppen (sorry hoor...) los, waarna alles eruit gutst. Tenminste, zo voelt het. En ergens in mijn lichaam moet er ook een knop om zijn gegaan waardoor mijn bloed dunner is geworden. Het typische is dat ik óf buikpijn en normaal bloed heb, of veel te dun bloed en geen buikpijn.

Is er sinds jouw komst op dit forum (geen idee hoe lang jij hier al zit?) niemand die dergelijke klachten heeft gehad? Kon het in ieder geval niet terug vinden, nergens op internet, maar misschien heb ik ook wel niet lang genoeg gezocht...

Groetjes!

mo
Expert
Berichten: 597
Lid geworden op: 03-01-2008 10:55

Bericht door mo » 10-03-2010 07:52

Voor de pil staan 3 maanden om eraan te wennen.

Nee, dergelijke klachten heb ik nog niet eerder gehoord. Alleen klachten over veel bloedverlies en buikpijn door baarmoederperforatie. Maar bij jou zit hij blijkbaar goed op zijn plek, dus dat zal het dan niet zijn. Hoe hebben ze gekeken in het ziekenhuis? Met een echo?

Mijn zus bleef 2 jaar bloeden en spotten met de Mirena, toen heeft ze het maar opgegeven.

anoniem2
Nieuweling
Berichten: 9
Lid geworden op: 05-03-2010 13:15

Bericht door anoniem2 » 11-03-2010 19:54

Hoi!

Ze hebben woensdag een uitwendige echo gedaan, donderdag een inwendige (en beide keren met hun vingers gevoeld). En op beide echo's bleek dat alles goed zit (gelukkig!). Ik heb morgen een afspraak bij de gynaecoloog, dus ik zal je laten weten wat die allemaal te melden heeft. Ik ben heel benieuwd! Ga me overigens wel steeds beter voelen, buikpijn neemt nu ook af (behalve bij lichamelijke inspanning).

Fijne avond!

anoniem2
Nieuweling
Berichten: 9
Lid geworden op: 05-03-2010 13:15

Bericht door anoniem2 » 13-03-2010 17:24

Helaas, geen nieuws! De gynaecoloog heeft dit in 10 jaar tijd nog nooit gezien, gehoord of gelezen... Afgesproken dat ik stop met de bloedstollers en volgende week nogmaals bloed laat prikken, over twee weken terug komen en in de tussentijd gaat zij ook op onderzoek uit. Ik heb vanaf gisteren geen bloedstollers meer geslikt en ik heb sinds vandaag weer flinke buikpijn :-s. Maar durf nu ook niet echt pijnstillers te slikken. Bang dat het weer gaat gebeuren. Ik begrijp er ook niets van, blijkbaar is het geen typische Mirena-reactie, maar wat dan wel????? Komt in ieder geval maar zelden voor!

Plaats reactie