Opeens weer ongesteld na 4 jaar mirena

Bespreek hier je lichamelijke klachten
Plaats reactie
susanne
Nieuweling
Berichten: 2
Lid geworden op: 05-04-2010 20:54

Opeens weer ongesteld na 4 jaar mirena

Bericht door susanne » 05-04-2010 21:03

Ik heb inmiddels 4 jaar een spiraal. Ik had na het plaatsen ongeveer 3 maanden last van bloedverlies, maar daarna nooit meer. Ik was eigenlijk tot op heden altijd te tevreden. Ik heb nu namelijk na 4 jaar opeens allemaal verschillende klachten. Het begon opeens met zeer pijnlijke borsten. Ik heb toen na aanhoudende pijn een zwangerschapstest gedaan. Die was negatief. Vervolgens kreeg ik opeens weer allemaal ongesteldheidssymptomen (kramp, opgezette buik, hoofdpijn) en ben ik ook weer ongesteld geworden. Ik vind het raar dat ik na 4 jaar niet ongsteld te zijn geweest nu opeens weer ongesteld ben. Is dit normaal of zou mijn spiraal nu al uitgewerkt kunnen zijn? Ook heb ik de laatste tijd na sex soms last van bloedverlies en last van afscheiding. ik hoop dat iemand mij kan helpen. Alvast bedankt!

mo
Expert
Berichten: 597
Lid geworden op: 03-01-2008 10:55

Bericht door mo » 06-04-2010 13:14

Het kan zijn dat hij uitgewerkt begint te raken. Het zou nog niet moeten, maar ik heb wel vaker gehoord dat vrouwen in het vijfde jaar weer gaan menstrueren terwijl ze dat de jaren ervoor niet deden. Was het een lichte ongesteldheid of een 'gewone'? Kun je de touwtjes van de Mirena nog voelen?

Groetjes,
Mo

susanne
Nieuweling
Berichten: 2
Lid geworden op: 05-04-2010 20:54

Bericht door susanne » 06-04-2010 16:21

Tja, ik denk wel een gewone. Wel iets lichter dan 4 jaar geleden toen ik nog aan de pil was. Dus dat verschilt wel. Maar ik heb wel dezelfde ongesteldheidssymptomen, zoals kramp, pijnlijke borsten etc. Dat heb ik afgelopen vier jaar eigenlijk niet gehad. Ik kon de touwtjes niet meer voelen toen ik het probeerde.

mo
Expert
Berichten: 597
Lid geworden op: 03-01-2008 10:55

Bericht door mo » 06-04-2010 16:42

Misschien moet je de huisarts even laten controleren of hij nog goed op zijn plek zit. Zo ja, dan begint hij waarschijnlijk uitgewerkt te raken.
(bij de pil is het geen echte menstruatie maar een onttrekkingsbloeding door je stopweek, maar dit terzijde)

Groetjes,
Mo

Plaats reactie