3-6 maanden geduld

Bespreek hier je lichamelijke klachten
mo
Expert
Berichten: 597
Lid geworden op: 03-01-2008 10:55

Bericht door mo » 13-05-2010 11:35

Hoi Manja,

Heb je gisteravond nog de uitslag gekregen?

Groetjes,
Mo

manja
Nieuweling
Berichten: 18
Lid geworden op: 12-05-2010 14:17

Bericht door manja » 17-05-2010 09:32

Hoi Mo

sorry voor de late reactie

Ik heb woensda avond om 22:30 de uislag van de spoed post gekregen, het was geen buiten baarmoederlijke zwangerschap gelukkig, alleen een bepaald hormoon in mijn lichaam was verhoogd, maar dat kon geen kwaad.
Er was ook geen ontsteking maar ik moest toch contact opnemen met mijn huisarts vrijdag, dat heb ik gedaan en ben langs geweest, hij heeft voor de zekerheid nog een uitstrijkje gemaakt, om te kijken of er toch een vaginale ontsteking is, maar toen de spiraal werd geplaatst is er ook een uitstrijkje gemaakt, en die was helemaal goed.

Ik heb voor de zekerheid 2 antibiotica kuren gehad, omdat de HA het ook niet meer wist wat hij moest doen, want de buikpijn blijft aanhouden.

Hij heeft nog op mijn buik gevoeld en dat is zo pijnlijk dat er volgens hem iets moet zijn, maar wat hij niet kan beoordelen, hij heeft ook inwendig gevoeld en dat ging ook bijna niet dat deed zo een zeer, hij had het wel erover dat hij een randje voelde zitten wat hij daar mee bedoelde weet ik echt niet.

we wachten vandaag of morgen de uitslag af van het uitstrijkje, als daar niks uit komt dan wordt ik deze week nog doorgestuurd naar de gyneacoloog, voor verder onderzoek.

Het vreemde van alles is dat als ik gemeenschap heb ik totaal geen last heb, ik bloed alleen flink daarna, en of dat normaal is weet ik ook niet.

dus we wachten het af of de uitslag van het uitstrijk goed is, zo ja dan wordt het naar de gyneacoloog deze week, ik hoop alleen niet dat hij het spiraal wil verwijderen want dan heb ik alleen nog de optie om mij te laten steralliseren

ik hou jullie op de hoogte

groetjes manja

mo
Expert
Berichten: 597
Lid geworden op: 03-01-2008 10:55

Bericht door mo » 17-05-2010 09:44

Hoi Manja,

Weet je toevallig welk hormoon was verhoogd?

Sterkte, ik hoop dat snel blijkt wat de oorzaak is van de problemen, zodat het goed behandeld kan worden.

Groetjes,
Mo

manja
Nieuweling
Berichten: 18
Lid geworden op: 12-05-2010 14:17

Bericht door manja » 17-05-2010 11:01

Hoi Mo

nee ik weet niet welke ik heb de uitslag thuis liggen daar staat het op, ik ben nu op mijn werk, ik zal er vanavond even naar kijken, en dan laat ik het je weten, dat kan misschien zo zijn, omdat de pil nog in mijn lichaam zit, en nu ook het spiraal erbij met een hormoon dus eigelijk dubbel hormoon?

ik hoop idd dat ze wat vinden bij de gyneacoloog, ikhoop alleen niet dat ze een kijk operatie gaan doen, ik heb het wel eenbeetje gehad met de ziekenhuizen, ik ben al maanden bezig met allerlei andere klachten en dan dit ook nog erbij
:cry:
groetjes manja

manja
Nieuweling
Berichten: 18
Lid geworden op: 12-05-2010 14:17

Bericht door manja » 18-05-2010 08:45

Hoi Mo

Gister weer wat raars mee gemaakt, ik was gaan douchen voordat ik naar bed ging, ik was van onder aan het wassen met water, en ook een beetje erin omdat ik elke keer bloed dus ik dacht even goed schoonmaken, toen voelde ik een een hele harde bult binnen in mijn vagina, ik schrok mij kapot en dacht gelijk dat het mijn spiraal was, ik heb mijn dochter geroepen om te kijken, en het was niet mijn spiraal, maar een dikke bult van vlees die hard aan voelde.

Ik heb de spoedpost gebeld, en die zei dat het waarschijnlijk mijn baarmoeder of baarmoeder mond was die is verzakt, en ik hoefde niet naar het ziekenhuis te komen, maar vandaag de HA bellen.

Ik vind dit alles steeds vreemder worden, ik heb zoveel klachten, en rare vage dingen die ik mee maak, ik snap het echt niet meer en weet ook niet zo goed wat ik nu hier mee aan moet, ik wil zo graag het spiraal laten zitten omdat ik er 5 jaar profijt van heb, maar de klachten worden mij echt te veel, het kan toch niet zo zij dat door de mirena mijn baarmoeder verzakt is???????????????????????? :(

groetjes manja

mo
Expert
Berichten: 597
Lid geworden op: 03-01-2008 10:55

Bericht door mo » 18-05-2010 11:26

Hoi Manja,

Ben je al naar de huisarts geweest?
Ik heb nog nooit van baarmoederverzakking door de Mirena gehoord, misschien is het toeval dat je dit er nu ook bij krijgt (wat ik wel heb gelezen is dat door het hormoon in de Mirena banden en gewrichten losser kunnen worden, net als bij een zwangerschap (als voorbereiding voor de bevalling), maar of dat hiermee te maken zou kunnen hebben, zou ik echt niet weten).
Zijn er echt geen andere anticonceptie-opties voor je? (spiraaltjes zonder hormonen zoals Flexi-T en Gynefix, deze zijn ook wat kleiner dan de Mirena, condooms, pessarium etc.)

Sterkte!

Groetjes,
Mo

manja
Nieuweling
Berichten: 18
Lid geworden op: 12-05-2010 14:17

Bericht door manja » 18-05-2010 11:56

Hoi MO

de HA belt tussen 12 en 2 straks en dan zal ik waarschijnlijk langs moeten komen vanmiddag, ik hoop het tenminste van wel want ik blijf hier niet mee door lopen tot morgen heb net weer 2 paracetamol ingenomen omdat ik zo een pijn in mijn buik heb, en dat mag nu na 4,5 week ook wel een keer stoppen, ik heb geen idee wat voor een anticonceptie ik dan moet nemen als het maar niet iets is wat in mijn bloed komt, want dat mag niet van de neuroloog.

Ik ben er eerlijk gezegd wel een beetje klaar mee met dit alles 4,5 week is wel erg lang met zoveel klachten je doet het in opdracht van een arts zodat je er zelf beter van wordt en het wordt alleen maar erger, en nogmaals het liefst laat ik het spiraal erin zitten want als het wel goed zou gaan zou ik er 5 jaar profijt van hebben, maar helaas :(

ik hou je op de hoogte

groetjes manja

mo
Expert
Berichten: 597
Lid geworden op: 03-01-2008 10:55

Bericht door mo » 18-05-2010 12:06

Waarom heb je dan een Mirena gekregen als er geen hormonen in je bloed mogen komen? Dat komen die van de Mirena ook (al is het niveau wat lager dan bij de pil, het is wel constant, en het niveau kan per persoon verschillen).

A stable plasma level of levonorgestrel of 150-200 pg/mL occurs after the first few weeks following insertion of MIRENA . Levonorgestrel levels after long term use of 12, 24, and 60 months were 180±66 pg/mL, 192±140 pg/mL, and 159±59 pg/mL, respectively. The plasma concentrations achieved by MIRENA are lower than those seen with levonorgestrel contraceptive implants and with oral contraceptives. Unlike oral contraceptives, plasma levels with MIRENA do not display peaks and troughs.

[...]

Metabolic clearance rates may differ among individuals by several-fold, and this may account in part for wide individual variations in levonorgestrel concentrations seen in individuals using levonorgestrel–containing contraceptive products.

http//www.medicineonline.com/drugs/M/3008/MIR ... ystem.html

manja
Nieuweling
Berichten: 18
Lid geworden op: 12-05-2010 14:17

Bericht door manja » 18-05-2010 12:11

nou volgens de neuroloog is het hormoon dat in mijn bloed komt zo gering dat de mirena wel mag, ik zat net te lezen op google over die ander twee spiralen die zijn idd kleiner en makkelijker in te brengen, ik moet het daar maar eens over hebben met de HA, maar als ze de mirena eruit halen doet dat net zo zeer als het plaatsen ik ben zo bang geworden hiervoor ik beval liever van een kind, en als ze een ander spiraal plaatsen mag ik dan om een roesje vragen ik wordt al helemaal panisch als ik er aan denk dat ze het nog een keer moeten plaatsen :?

mo
Expert
Berichten: 597
Lid geworden op: 03-01-2008 10:55

Bericht door mo » 18-05-2010 12:28

Tja, ik heb een beetje mijn twijfels bij dat geringe, aangezien er toch wel wat vrouwen zijn die last hebben van hormonale bijwerkingen...

In de meeste gevallen is het verwijderen een fluitje van een cent. Even hoesten terwijl de arts aan de touwtjes trekt en hij is eruit. In heel enkele gevallen zit hij een beetje vergroeid of zijn de touwtjes niet te vinden, dan is het wat lastiger.

Plaatselijke verdoving of een roesje kun je met de arts bespreken, dat wordt soms wel gedaan. Of je neemt van te voren een ibuprofen.

Groetjes,
Mo

Plaats reactie