3-6 maanden geduld

Bespreek hier je lichamelijke klachten
manja
Nieuweling
Berichten: 18
Lid geworden op: 12-05-2010 14:17

Bericht door manja » 21-05-2010 12:16

dus uiteindelijk helpt een hormoon niet ik heb het uitgeprind en laat het aan hem zien als hij toch de hormoonkuur wil geven :lol:

zal hij niet blij mee zijn met zo een bijdehante dame :twisted:

groetjes manja

mo
Expert
Berichten: 597
Lid geworden op: 03-01-2008 10:55

Bericht door mo » 21-05-2010 12:57

Nee, zo stellig kun je het niet zeggen. Het ligt er ook aan welke hormoonkuur hij in gedachten heeft. En er zijn altijd onderzoeken die elkaar tegenspreken bij de een komt er wel een positief resultaat uit, bij de ander niet.
Dit is een overzicht van meerdere onderzoeken en daarom wel interessant. Maar zwart-wit zijn deze zaken nooit, geneeskunde is geen abstracte wetenschap. Dat maakt het ook vaak zo moeilijk...

manja
Nieuweling
Berichten: 18
Lid geworden op: 12-05-2010 14:17

Bericht door manja » 02-06-2010 13:37

Hoi Mo/Claudia,

2 weken verder en donderdag 10 juni opnieuw een afspraak bij de gyneacoloog want na 2 weken paracetamol geslikt te hebben en naproxen tegen de pijn, is de pijn nog steeds ondraagelijk.

Heb het met mijn huisarts erover gehad dat ik geen hormoonkuur ga slikken omdat ik dan voor 99% weet dat ik plat ga van de extreme hoofdpijn.

Nu wil ik dus 10 juni aan de gyneacoloog vragen of de cyste doorgeprikt kan worden dus een kleine operatie, denk je dat zij daar in mee gaat, of dat ik weer het antwoord ga krijgen nog even afwachten ik ben die verschrikkelijke buikpijn nu echt meer dan zat.

Ik ben een week bloed vrij geweest, en sinds deze week vloei ik weer dus 5 weken bloedverlies 1 week vrij en nu weer, ik denk zelf dat het met die cyste te maken heeft, die gewoon niet wil loslaten, zodat ik een flinke bloeding krijg.

is er iemand die hier ervaring mee heeft, een cyste van 3 cm die verwijders wordt????????

groetjes manja

Claudia
Site Admin
Berichten: 859
Lid geworden op: 16-12-2007 20:07

Bericht door Claudia » 02-06-2010 23:44

Hoi Manja,

Als de cyste zo veel pijn doet zal je gynaecoloog hier iets mee moeten doen, en dan heb je vier opties: ofwel die hormoonkuur proberen (maar jij geeft aan dat je dat niet wilt) ofwel nog langer afwachten (ook iets wat je met zo veel pijn niet zult willen), ofwel de cyste verwijderen (gaat via een kijkoperatie in de buikholte, daarvoor moet je toch 1-2 dagen in het ziekenhuis blijven), ofwel de Mirena verwijderen. Als jouw gynaecoloog samen met jou besluit om de cyste toch te verwijderen, blijft de veroorzaker van die cyste wel gewoon zitten. Het is dan wel afwachten of je niet nog nieuwe cystes ontwikkelt, het is meestal in de eerste paar maanden dat deze ontstaan dus een garantie dat je van je ellende af bent heb je dan nog niet. Het vele bloeden komt ook door de Mirena en is een bijwerking. Meestal wordt er gezegd dat het bloeden na verloop van tijd minder wordt om in sommige gevallen zelfs helemaal weg te blijven. Er zijn echter ook vrouwen die maar blijven bloeden en waar na verloop van tijd wordt besloten om de Mirena dan toch maar te verwijderen. Ieder lichaam reageert weer anders. In jouw geval zou ik er nog eens goed over nadenken of je die Mirena echt graag wilt houden.

Groetjes,

Claudia :wink:
Moeder van 4 kinderen, drie keer Mirena (in 2001, 2003 en 2007)

manja
Nieuweling
Berichten: 18
Lid geworden op: 12-05-2010 14:17

Bericht door manja » 03-06-2010 09:15

Hoi Claudia,

ik dacht eigelijk als de cyste is verwijderd je er nooit meer last van zult hebben maar dat is dus niet zo?

op zich heb ik verder geen last van de mirena spiraal afgezien van het bloeden dan, maar krijg wel het idee dat mijn lichaam het nu accepteerd.

ik kan gewoon niet de hormoon kuur slikken want ik ben zo bang voor die extreme hoofdpijnen waar ik 6 maanden mee plat heb gelegen, en idd doorlopen met deze pijn in mijn buik is geen optie, dus ik ga denk ik maar overleggen dat ze de cyste toch operatief verwijderen, het is wel een ingreep maar ik ga ervan uit dat ik na een week wel weer de oude ben.

ik hou jullie op de hoogte

groetjes manja

lein
Nieuweling
Berichten: 4
Lid geworden op: 03-04-2011 23:53

Bericht door lein » 04-04-2011 00:05

He dames, ik had al twijfels over mijn mirena, maar na alle verhalen die ik hier gelezen heb weet ik zeker dat ie er bij mij weer uit gaat. Heb hem nu 1 maand. Ik bloed al 3 weken, puistjes overal, opgeblazen buik, droge huid en, nog het meest verontrustende, oude spier- en gewrichtspijnen waar ik jarenlang last van gehad heb komen weer terug. Die pijnen werden toen wellicht mede veroorzaakt door de pil en na een ruim jaar hormoonvrij condoomgekloot, durfde ik de gok met de mirena wel aan omdat het veel minder hormonen bevat dan de pil. Ik heb het geprobeerd en ik ben het zat. Fijn om te lezen dat ik niet de enige ben met problemen, bedankt voor het delen van jullie verhalen.

lein
Nieuweling
Berichten: 4
Lid geworden op: 03-04-2011 23:53

Bericht door lein » 04-04-2011 20:54

Vandaag bij de huisarts geweest om de mirena te laten verwijderen. Maar de huisarts kon hem helaas niet vinden; touwtjes waarschijnlijk naar binnen gekropen. Ik kan gelukkig morgen meteen terecht bij de gyneacoloog om het nog een keer te proberen. Morgen weer mirena-vrij :D

mo
Expert
Berichten: 597
Lid geworden op: 03-01-2008 10:55

Bericht door mo » 04-04-2011 21:22

Hoi lein,

Succes morgen! De gynaecoloog heeft hem er meestal zo uit.

Groetjes,
Mo

lein
Nieuweling
Berichten: 4
Lid geworden op: 03-04-2011 23:53

Bericht door lein » 05-04-2011 11:53

Ha mo,
Dank je wel voor de succeswensen. De gyn had hem er inderdaad zo uit :D Bovendien was hij heel begripvol en vriendelijk. Nou eens zien of ik me beter ga voelen de komende tijd. Ik ben nu in ieder geval zo opgelucht dat ik de hele wereld aankan :D

Plaats reactie