Fibromyalgie & Mirena

Bespreek hier je lichamelijke klachten
Plaats reactie
oceana244
Nieuweling
Berichten: 7
Lid geworden op: 06-06-2010 19:05

Fibromyalgie & Mirena

Bericht door oceana244 » 08-06-2010 18:47

Zijn er meer mensen met fibromyalgie en een mirena?

Toen ik vanmorgen weer eens na zat te denken wat ik nou moet met al mij klachten door de Mirena had ik opeens de 'ingeving' dat de baarmoeder ook een spier is en dat het misschien logisch is dat ik er daarom meer (maar goed, wat is meer? ik ken de pijn van een ander niet) last van zou hebben...

Als dit het geval is, en de gewenningsperiode nog langer zal zijn, dan mag hij er zsm uit!

Ook lijk ik toch echt slecht te reageren op de hormonen erin, net als op alle andere hormonen. Dit is iets wat (naar horen zeggen) ook bij fibromyalgie hoort, omdat dat ook een hormonenkwestie schijnt te zijn.

Iemand herkenning?

mo
Expert
Berichten: 597
Lid geworden op: 03-01-2008 10:55

Bericht door mo » 09-06-2010 16:05

Ik heb wel van meerdere vrouwen gelezen dat ze fibromyalgie-achtige klachten kregen na plaatsing van de Mirena. Ik denk wel dat de hormonen van invloed kunnen zijn op fibromyalgie als je er gevoelig voor bent.

Lia
Nieuweling
Berichten: 6
Lid geworden op: 23-07-2010 11:29

Bericht door Lia » 23-07-2010 11:52

Ik ben heb ook fibromyalgie en regeer dus ook zo heftig op de mirena. Hij heeft er 8 dagen ingezeten.
Inmiddels is het alweer 2 weken dat hij eruit is en nog steeds loop ik met krampen rond.
Wat een spijt dat ik het ding ook heb laten zetten.

lein
Nieuweling
Berichten: 4
Lid geworden op: 03-04-2011 23:53

Bericht door lein » 04-04-2011 00:53

Ik heb een half jaar thuis gezeten met fibromyalgie-achtige klachten. Ik kreeg van verschillende kanten de suggestie dat hormoonhuishouding ook dergelijke klachten kan veroorzaken en de pil wellicht invloed had op de klachten. Nadat ik met de pil gestopt was ben ik in een half jaar tijd zo enorm opgeknapt dat ik nu weer 4 dagen in de week kan sporten. Een maand geleden heb ik een mirena laten plaatsen om nu tot mijn schrik te ontdekken dat mijn klachten terugkomen! Ondanks de lagere dosis hormonen reageer ik ook hier behoorlijk heftig op. Ik wil niet terug naar een futloos, lamlendig bankhangbestaan; morgen ga ik naar de huisarts om de mirena te laten verwijderen.

Plaats reactie