ernstige buikpijnen die lijken op weeen

Bespreek hier je lichamelijke klachten
Plaats reactie
noeka
Nieuweling
Berichten: 2
Lid geworden op: 05-07-2010 17:42

ernstige buikpijnen die lijken op weeen

Bericht door noeka » 05-07-2010 18:02

hallo allemaal,

ik ben net nieuw op het forum en weet nog niet zo goed hoe alles werkt :D maar doe mijn best.
sinds ik mijn spiraaltje heb heb ik last van ernstige buikpijn die gwn lijken op weeen. je kan niet meer lopen, alles aan de onderkant doet pijn en het enige wat ik dan kan doen ik puffen. slaat nergens op maar anders ga je gwn kapot. het is zelfs zo erg dat ik een keer in elkaar gestort ben van de pijn en daar dan maar lag op de grond.ik eet op zo`n dag ook niks ben erg gwn zo misselijk van dat het ook gwn niet gaat. ik ben ook sochtends een keer wakker geworden van exteme pijn die meer dan een uur aanhield dat mijn vriend zelfs de ambulance wilde bellen. ik heb zelfs 2 keer een echo laten maken en hij zit gwn goed op de juiste plek, maar waarschijnlijk is mijn baarmoeder te klein. toch een onzin! als je een spiraaltje bekijkt dan zie je toch dat het maar een friemeltje is. maarja!

ik vroeg me af of er meer mensen zijn die het hebben of ervan gehoord hebben, want volgens mij is dit echt niet normaal en heb er nu al 3 1/2jaar last van. ((help me))

gr noeka :?
samenwonend met lieve vriend en lieve grote hond

mo
Expert
Berichten: 597
Lid geworden op: 03-01-2008 10:55

Bericht door mo » 06-07-2010 08:04

Hallo Noeka,

Als het goed is, wordt er voor het plaatsen van de Mirena gemeten of je baarmoeder groot genoeg is. Bij vrouwen die (nog) geen kinderen hebben gekregen, is de baarmoeder over het algemeen wat kleiner en in sommige gevallen is de Mirena dan te groot. Mirena is een van de grotere spiraaltjes op de markt (het is het enige hormoonspiraaltje op de markt, de kleinere spiraaltjes zijn koperspiraaltjes).
Ik heb ook gelezen dat ze een kleiner hormoonspiraaltje aan het testen zijn, met een lagere hormoonafgifte. Ik weet niet wanneer het de bedoeling is om deze op de markt te brengen.

Als je er al 3,5 jaar last van hebt, zou ik toch andere opties voor anticonceptie gaan onderzoeken. Misschien is de Gynefix iets voor je? http//www.wildemeersch.com/ned/home

Groetjes,
Mo

Plaats reactie