cyste na cyste na cyste na ....

Bespreek hier je lichamelijke klachten
Plaats reactie
amvisions
Nieuweling
Berichten: 3
Lid geworden op: 06-09-2010 18:57

cyste na cyste na cyste na ....

Bericht door amvisions » 06-09-2010 20:25

Dag allemaal,
In 2007 werd er bij mij endometriose vastgesteld. Ik ben er ondertussen 4 keer voor geopereerd en ben nu op weg naar een vijfde. Sinds 2 jaar heb ik mirena. Dat zou er voor moeten zorgen dat ik geen bloedcystes ( endometrioma) meer zou aanmaken. EN HET WERKT... OF EIGENLIJK HELEMAAL NIET! Ik krijg nu wel geen bloedcystes meer maar heb nu bijna maandelijks een grote vochtcyste. En dan bedoel ik ook echt maandelijks!!!! Die zijn zelflimiterend dus dat betekend dat ze springen en vervolgens door het lichaam ( o.a. het buikvlies) moeten worden opgenomen. En dat doet PIJN heel erg veel pijn.

Dus het enigste middel dat tot nu toe de bloedcystes weghoud ( en we hebben al heel veel geprobeerd) maakt mijn leven echt niet beter of pijnlozer. Daarnaast heb ook ik last van irreële angsten en de bekende moodswings .


Zucht! Ik denk dat het tijd word om beslissingen te maken. Mijn gevoel om mirena te laten verwijderen word groter en groter. Het grote probleem is dat er zonder Mirena opnieuw maandstonden komen. En zo komen er dan weer bloedcystes. Ik sta met mijn rug tegen de muur en word er langzaam gek van. Wat een gekke cirkel.

Ben ik de enigste die cyste na cyste aanmaakt? Heeft er hier iemand een oplossing voor gevonden?

An

free
Nieuweling
Berichten: 4
Lid geworden op: 25-08-2011 09:10

Bericht door free » 25-08-2011 09:22

Ik herken dit en heb om die reden besloten mijn enige eileider die ik nog had te laten verwijderen. De gynecoloog was hier niet happig op maar IK weet wat ik voel, en het is MIJN lichaam. Ik ben 46 dus ik dit toch al tegen de overgang aan, ik weet natuurlijk niet hoe dat bij jou is, maar endometriose is alleen te stoppen door de cyclus stil te leggen. Bij "mijn verhaal" zet ik later vandaag mijn bevindingen. Misschien dat je daar wat in herkend.

Sterkte ermee

amvisions
Nieuweling
Berichten: 3
Lid geworden op: 06-09-2010 18:57

Bericht door amvisions » 06-01-2012 20:57

Even een update

Ik kwam mijn eigen post toevallig nog eens tegen vandaar.
Ik heb eindlijk een oplossing gevonden. Ik wou die Mirena er echt uit. Dus een lang gesprek met de geneacoloog gehad. Hij begreep het probleem maar vond het weghalen van de myrena ook geen goed idee. Maar uiteindelijk wou hij er wel in mee gaan. Hij vroeg me wel om eerst nog 1 ding te proberen. Er was net een nieuwe pil uit die in combinatie met mirena misschien wel zou kunnen helpen.

Omdat mijn dokter al zoveel heeft geprobeerd en me altijd goed geholpen heeft wou ik het wel proberen 3 maanden en dan zouden we verder kijken. Ik begon er met veel wantrouwen aan. De pil is een gewone anticonceptie pil maar dan aangepast aan het "natuurlijke verloop van de cyclus

Er ging een wereld open. Mijn klachten beterde. Geen vochtcystes meer en de vermoeidheid werd met de dag beter.
Ondertussen werk ik opnieuw. Heb energie en mijn klachten vallen wel mee. Pijnloos lukt vast niet maar zoals het nu is is het goed.

Dus blijven zoeken en proberen. Ik had er al lang niet meer op gehoopt!

angelm
Nieuweling
Berichten: 1
Lid geworden op: 09-01-2012 23:17

Bericht door angelm » 09-01-2012 23:23

ik ben vandaag naar gyne geweest omdat ik ook klachten had, heb sinds februari de mirena en om de twee- drie weken kreeg ik een bloeding door en ben ik 10 kg bijgekomen, terwijl ik amper eet.
volgens hem zet ik zo uit door de spiraal en hij heeft ook gezien dat ik cystes heb, en dat de spiraal eruit moest omdat de cystes anders niet weg zouden gaan, maar mijne man heeft een aspraak gemaakt voor vasectomie en nu wil de gyne wachten tot dat gebeurd is en dat hij volledig onvruchtbaar is voor hij de spiraal eruit neemt, nu heb ik wel schrik dat ik daardoor meer cystes ga krijgen want dat zei hij of dat ze kunnen groeien?

Plaats reactie