Extreem haaruitval

Bespreek hier je lichamelijke klachten
Plaats reactie
nellie
Nieuweling
Berichten: 5
Lid geworden op: 12-09-2010 19:34

Extreem haaruitval

Bericht door nellie » 12-09-2010 20:05

Hoi allemaal,

ik heb een beetje zitten surfen op dit forum en begin steeds meer te denken dat mijn Mirena er maar weer uit moet.
Ik heb 'm april dit jaar laten plaatsen omdat mijn menstruatie het laatste jaar erg 'vloeibaar' is geworden.
Als je een kind een glas limonadesiroop geeft ... die substantie en dan de kraan open, 5 dagen lang.
Kan geen tampon tegen op. Dus liep ik met maandverband om ongelukken te vermijden.
Ik dacht dat Mirena DE uitkomst zou zijn daar mij verteld is dat bij een groot percentage van de gebruikers na p/m 1 jaar de menstruatie weg bleef.
Nou, welke vrouw wil dat nu niet, toch?
Nu gebied eerlijkheid mij te melden dat ik van mijn 19e tot 26e de pil heb geslikt, ik begon met Marvelon en eindigde met de 3-fasenpil.
Reden dat ik met de pil stopte was dat ik er depressief van werd en elke dag een pil slikken zat werd.
Doordat ik altijd stipt op tijd was hebben mijn ex-man en ik gewoon tussen de cycli door gevreeen.
Ik ben nu 44 en zoals ik al zei is mijn menstruatie het laatste jaar erg vloeibaar geworden, wel nog steeds keurig op tijd.
Nu na 5 maanden Mirena, zit de menstruatie een beetje na te denken over wat het zal doen, 5 weken wegblijven, dagen lang stolsels afgeven om dan weer 14 dagen te menstrueren.
Dit had ik nog wel een kans willen geven, zo ook de extra hoofdpijnen, die krijg ik toch gemakkelijk dus dat kan ik niet echt aan de Mirena wijten.
Wat ik nu wel ontwikkeld heb de afgelopen 6 weken is extreem haaruitval, ik dacht dat het met de overgang naar de herfst te maken had of stress ofzo iets.
Toen het m'n kapster ook opviel en er iets over zei, ben ik gaan zoeken en zag ik dat meer vrouwen haaruitval kregen van de Mirena.
Nu is mijn vraag: zijn er vrouwen die de Mirena om die redenen hebben laten verwijderen? En is het daarna gestopt met uitvallen? En zijn er vrouwen die ondanks de haaruitval besloten hebben on de Mirena niet te verwijderen en hoe gaat het dan nu met het haaruitval?
Oja en ik heb de laatste 2 weken last van iets raars, een soort zeurderige lendepijn of spierpijn op mijn rug dus, net onder mijn ribben, dat duurt dan iets van 10 minuten om daarna weer weg te gaan. En dat is meestal 's avonds... :?

Alvast bedankt voor enige reactie en iedereen succes!

mandy112
Nieuweling
Berichten: 16
Lid geworden op: 20-04-2010 17:23

hoi

Bericht door mandy112 » 13-09-2010 12:04

Hoi,
Ik heb in het begin van me mirena ook extreme haaruitval gekregen, duurde 2 maanden, moest afwachten van t ziekenhuis
ik had hiervoor diana pil geslikt, hierdoor kreeg ik juist meer haar :wink: op me hoofd

nellie
Nieuweling
Berichten: 5
Lid geworden op: 12-09-2010 19:34

Bericht door nellie » 13-09-2010 20:20

Dankjewel voor je reactie Mandy, als ik het dus goed begrijp is het bij jou overgegaan?

mandy112
Nieuweling
Berichten: 16
Lid geworden op: 20-04-2010 17:23

.

Bericht door mandy112 » 16-09-2010 23:33

Hoi,
Ik had hem net de mirena in nov laten plaatsen,
de de 2e maand en 3e maand had extreem haaruitval, schrik je erg van he,

Hoe lang heb jij hem nu al?

liefs

nellie
Nieuweling
Berichten: 5
Lid geworden op: 12-09-2010 19:34

Bericht door nellie » 17-09-2010 13:52

Hoi,

Ik heb 'm in april laten plaatsen en mjn haaruitval is van de laatste 6 a 7 weken.
Ik heb van orgine een flinke bos met veel en dik haar en dat is nu zowat gehalveerd. Ik weet niet hoelang ik het nog de kans wil geven.
Ben ook een beetje huiverig voor het uithalen, ik ben best een tough cookie en heb een hoge pijngrens maar het plaatsen van het spiraaltje
vond ik toch wel erg naar maar ze zeggen dat het verwijderen pijnloos zou moeten zijn.
Wat ik een beetje jammer vind is dat ze bij vrouwen zoals ik: 40+ , zonder kinderen, beslist geen kinderwens, de baarmoeder niet willen verwijderen
met behoud van de eierstokken.

Prettig weekend!

nellie
Nieuweling
Berichten: 5
Lid geworden op: 12-09-2010 19:34

Bericht door nellie » 14-10-2010 13:09

Hallo allemaal wederom,

Ik heb mijn Mirena eergisteren laten verwijderen, het was een fluitje van een cent.
Niet in vergelijking tot het plaatsen!
Op het momement dat de gyneacoloog 'm eruit haalde voelde ik zo 'ploef' mijn baarmoeder imploderen terug naar het orginele fomaat.
Klinkt stom maar echt waar, het voelde alsof je buik inzakt na een hele harde wind.
Daarna leek het wel of ik van top tot teen, onderhuids een bepaalde lichamelijke spanning kwijtraakte waar ik me dus nooit bewust van was geweest.
's Nachts prima geslapen.
De volgende dag , gisteren dus, ruim 1 kilo lichter op de weegschaal, buik weer plat.
En ik dacht dat ik alleen last van haaruitval had gehad, maar zonder er erg in gehad te hebben was ik toch 'opgeblazen'.
Nu vandaag weer een dag later, vannacht niet geslapen, hoofdpijn en druk in mijn hoofd, iets wat ik voor de Mirena ook altijd had.
Was ik even vergeten. Ik ben slecht in ontspannen en altijd aan het malen. Dat was dus weg en ik heb er niet eens erg in gehad. Raar van mij.
En ik heb vaochtend in vol ornaat mijn menstruatie terug gekregen!
De gyneacoloog zei dat dat best nog wel even kon duren maar dus niet bij mij.
Het is allemaal een beetje verwarrend maar dat zal er wel bij horen.

Groetjes,
Nellie

Plaats reactie