Kan dit???

Bespreek hier je lichamelijke klachten
Plaats reactie
mig
Nieuweling
Berichten: 1
Lid geworden op: 06-10-2010 22:05

Kan dit???

Bericht door mig » 06-10-2010 22:24

Hallo lieve mensen,

Ik ben zo benieuwd naar jullie ervaringen! Met heel veel aandacht gelezen en een hoop herkenning alleen.....ik vraag me af of de Mirena ook al op korte termijn voor zoveel problemen kan zorgen :shock: Ik heb het spiraal laten plaatsen op aanraden van mijn arts ivm afschuwelijke vermoeidheid net voor en tijdens mijn menstruatie. Eerst week was redelijk maar na die week begonnen de problemen. Dat waar voor ik hem genomen had had ik nu in tienvoud!! Vreselijk moe, kon niet slapen, veel huilen ( vaak om niets ), en echt afschuwelijke depressieve gevoelens terwijl ik dat nog nooit geweest ben. Wist niet eens wat ik me daar bij voor moest stellen terwijl als je nu, een paar weken later, 'depressief' in de van Dale opzoekt vindt je daarachter mijn naam....
Nee zonder gekheid, ik heb me niet eerder zo beroerd gevoeld. Nu heb ik hem na drie weken er weer uitgehaald omdat ik het niet meer trok. Ik was inmiddels drie weken ongesteld, sliep ook al drie weken erg weinig en was het zat. Helaas merk ik nu hij er uit is geen enkele verbetering. Ik voel me echt slecht. wiebelig op mijn benen, erg slecht slapen ( lijkt wel steeds erger te worden ) bij het minste in tranen, doodmoe en een paar keer per dag het gevoel dat ik tegen de vlakte ga.

Is er iemand die weet of het kan dat je zoveel problemen krijgt bij zo'n kort Mirena gebruik? En.....belangrijker nog; als het zo kan zijn, op welke termijn mag ik mezelf gaan voorbereiden dat dit zo blijft? Begrijp dat dat van mens tot mens verschilt maar toch.....

Hoop echt dat ik wat antwoorden vind hier want ik wordt hier best moedeloos van.

Groet!
Nieuw hier.....

Inge2
Nieuweling
Berichten: 12
Lid geworden op: 10-09-2010 09:35

Bericht door Inge2 » 07-10-2010 09:11

Hoi Mig,

Op je vraag zelf kan ik niet echt antwoorden. Ik heb de Mirena zelf 4 jaar gehad dus dat is moeilijk te vergelijken. Je zegt wel dat je 3 weken ongesteld bent. Ik kan me herinneren dat ik na de plaatsing van m'n Mirena ENORM gevloeid heb! Misschien is dat bij jou ook zo? Zo ja, dan kan het zijn dat je hierdoor wat bloedarmoede/ijzertekort hebt opgelopen en je daardoor vermoeid bent. Die vermoeidheid kan ook een downgevoel veroorzaken en zal het herstel na de hormonenverwarring niet echt bevorderen.

Als ik jou was zou ik even langs de huisarts gaan en bloed laten prikken. Voor de rest... gun jezelf wat rust en enkele weken de tijd.

Verzorg je,
Inge

Plaats reactie