Wat te doen?

Bespreek hier je lichamelijke klachten
Plaats reactie
Jetteketet
Nieuweling
Berichten: 2
Lid geworden op: 15-11-2010 13:27

Wat te doen?

Bericht door Jetteketet » 15-11-2010 14:34

Ik heb me zojuist aangemeld op deze site omdat ik niet zo goed weet wat ik moet doen. Heb het gevoel dat ik er bij mijn huisarts niet zo goed voor terecht kan.

Ik heb 3 jaar geleden, na de bevalling van mijn 2e zoontje, een mirena laten plaatsen in het ziekenhuis. Aanvankelijk niets aan de hand. Ik werd niet ongesteld, heerlijk! Had wel de nodige dingen, hormonaal gezien, maar ik heb dat altijd in verband gebracht met ontzwangeren en het feit dat ik tot 8 maanden volledig borstvoeding heb gegeven.

Na het eerste jaar begon ik weer te menstrueren, iedere maand stipt, duur varierend van 3-5 dagen, net als een gewone menstruatie. Er kwamen wel steeds meer dingen bij.
Zo heb ik rond mijn eisprong een 2tal dagen dat ik af en toe bijna dubbel klap van de pijn in mijn eierstokstreek/lies, doortrekkend naar bovenbeen.
Daarnaast heb ik heel veel last van afscheiding, eigenlijk de hele maand door. Mijn libido is echt 0.0, heb totaal geen zin in sex, beetje gevoelloos zeg maar.

Nu is het de laatste maanden zo dat ik ongesteld word en dit alles bij elkaar lang duurt. het echte bloedverlies duurt zo'n 4 dagen, met daarna spotting 2 dagen. Dan een dag niets, dan weer 2 dagen spotting. Alles bij elkaar zo een dikke week. Vervolgens weer een weekje later komen de eisprong ongemakken weer kijken en dan weer een tijdje later begint het hele circus weer opnieuw.
Omdat ik dus best veel tijd rondloop met maandverband of inlegkruisjes raakt de boel ook flink geirriteerd en heb ik het idee dat ik eigenlijk steeds last heb van schimmelinfecties. Veel jeuk, vieze afscheiding en geurtjes.

Er zijn dus maar een paar dagen waarop ik me fris en fruitig voel. Door al dit gedoe is mijn libido dus echt zo vreselijk weg, waardoor het sexleven met mijn man op een vreselijk laag pitje staat en dit niet ten goede komt van onze relatie.

Nu is de vraag, moet ik de spiraal eruit laten halen?
Ik heb al van alles geprobeerd, nuvaring, pil (jarenlang) etc., maar niets werkt voor mij.
Mijn man is 36,ik 32 en we zijn beide gelukkig met 2 kindjes. Geen wens voor een 3e kind bij ons beide, maar ik vind een sterilisatie zo definitief. Ik zou hier zelf nog niet aan willen denken, maar mijn man zou wel voor een sterilisatie willen gaan als dit ten goede komt aan ons huwelijk/sexleven.

maar ja, ik vraag me dan af, zal mijn libido weer terugkomen en zullen alle ongemakken dan weg zijn?

Wat zouden jullie doen?

bezorgster
Nieuweling
Berichten: 18
Lid geworden op: 28-07-2010 19:57

Bericht door bezorgster » 16-11-2010 10:08

Heel herkenbaar voor mij, als ik je verhaal lees.

Ik heb ruim 5 jaar de mirena gehad en de laatste jaren waren absoluut geen pretje. Ik had om de haverklap schimmelinfecties en dan praat ik over om de paar weken. Dan weer een pilletje en met een paar dagen was het weer weg, maar het kwam ook zo weer. Daarbij kreeg ik meerdere klachten, veel bloedverlies, buikpijn, in de rug en mijn libido was net als bij jou 0.0. En ik was ontzettend kort af, een kort lontje om het zo maar te noemen.
Ik heb half augustus de mirena laten verwijderen en ik ben van al mijn klachten af!!

Volgens mijn huisarts heeft het te maken met de hormonen die in de mirena zitten, waardoor ik zo weer schimmelinfecties kreeg, had ik dat maar eerder geweten, dan was ik er geen 2 jaar mee doorgelopen en had ik het eerder laten verwijderen.

Ik ben er nu achter dat ik niet tegen de hormonen kan, nu heb ik volgende week een afspraak in het ziekenhuis voor evt. de essure-methode, voor sterilisatie.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt, maar ikzelf denk, dat het verstandig is om de mirena te laten verwijderen. Maar dat moet je zelf beslissen.

Jetteketet
Nieuweling
Berichten: 2
Lid geworden op: 15-11-2010 13:27

Bericht door Jetteketet » 16-11-2010 10:20

Kreeg net een melding dat er een reactie was dus gelijk even gelezen. Bedankt!
Fijn om te lezen dat het bij jou allemaal over is nu. Dat geeft hoop!

Ik denk dat ik de stap ook ga zetten, maar dan wel eerst goed afstemmen met mijn man wat we dan doen.
Gebruik van condooms is bij ons ook niet betrouwbaar. Nadat ik in 2003 gestopt was met de pil, na jarenlang gebruik, om mijn lichaam te ontpillen, scheurde bij ons een condoom en bleek ik direct zwanger. Dit eindigde helaas in een miskraam, maar dat risico neem ik niet meer nu ik al 2 kinderen op de wereld heb mogen zetten.

groetjes
Jet

Plaats reactie