Help, mijn Mirena spiraal is verdwenen.....

Bespreek hier je lichamelijke klachten
Plaats reactie
vlinderria
Nieuweling
Berichten: 10
Lid geworden op: 26-11-2010 14:35

Help, mijn Mirena spiraal is verdwenen.....

Bericht door vlinderria » 26-11-2010 14:40

Hallo,
Wie herkent dit?
Afgelopen maandag naar huisarts geweest omdat ik veel bloed verloor terwijl ik dus een Mirena spiraal heb. Dit is voor mij de 2e Mirena. De vorige heeft 5 jaar probleemloos zijn werk gedaan dus in mei een 2e Mirena laten plaatsen. Ik gebruik de Mirena vanwege hevig bloedverlies met zware bloedarmoede tot gevolg.
Maar mijn Mirena was niet meer zichtbaar (touwtjes).... :shock:
Nu moet ik a.s. maandag een inwendige echo gaan doen om te kijken of de Mirena eruit is of in mijn baarmoeder zit...
Eng idee...
Wie herkent dit of heeft dit ook meegemaakt.
Zie er behoorlijk tegenop.
Ook ben ik de laatste tijd duizelig en lage rugklachten ( op 1 plek).
Mijn hb gehalte was wel goed gelukkig

quinta78
Nieuweling
Berichten: 3
Lid geworden op: 28-11-2010 09:37

reactie

Bericht door quinta78 » 28-11-2010 09:47

Hoi vlinderria

waar zie je precies tegen op.
De echo of ben je bang dat je te horen krijgt dat ie verdwenen is (en misschien wel zwanger bent)?

Ik heb zelf ook een topic geopend met een vraag over het verdwijnen van de mirena.
Ik heb het dus ook nog nooit mee gemaakt maar ik heb een "klap" in me buik gehad en nu veel last van me buik
(me draadjes zitten er nog wel, maar als je meer wilt weten moet je maar even de topic lezen)

De echo word inwendig gedaan en ze kunnen op deze manier de schaduw van de mirena zien en zo zien of zij goed zit.
Als ik voor maandag niet "spreek" veel sterkte en wil je het even laten weten

groetjes quinta

vlinderria
Nieuweling
Berichten: 10
Lid geworden op: 26-11-2010 14:35

Bericht door vlinderria » 28-11-2010 19:12

Hallo Quinta,
Dank voor je reaktie.
Ik ben niet bang voor een zwangerschap omdat mijn man al "geholpen"is.
Ik gebruik het puur en alleen voor hevig bloedverlies.
Als ik morgen geweest ben zal ik zeker antwoorden.
Jij ook sterkte met jou verhaal en hopelijk een goede afloop.

mo
Expert
Berichten: 597
Lid geworden op: 03-01-2008 10:55

Bericht door mo » 29-11-2010 18:52

Hallo vlinderria,

Hoe is het vandaag gegaan met de echo?

Groetjes,
Mo

vlinderria
Nieuweling
Berichten: 10
Lid geworden op: 26-11-2010 14:35

De echo.

Bericht door vlinderria » 30-11-2010 20:11

mo schreef:Hallo vlinderria,

Hoe is het vandaag gegaan met de echo?

Groetjes,
Mo
Hallo Mo,
Ik heb een uitwendige echo gehad. Hierop was de Mirena niet zichtbaar en de kans was groot dat ik dus mijn spiraal al kwijt ben. Maar zeker weten deed hij het niet. Mijn baarmoeder was wel vergroot en er zaten 2 cystes waarvan 1 ter grootte van 2 cm.... Nu kan het gebeurd zijn dat met het vergroten van de baarmoeder ook het spiraal is meegegaan en de touwtjes daardoor niet meer zichtbaar en voelbaar meer zijn.
Al met al weet ik dus nog niets. Ben zeer onrustig want ik had dat toch moeten voelen het verliezen van mijn spiraal? Het plaatsen en verwijderen was al pijnlijk en dan zou het verliezen zonder enig gevoel zijn gegaan?
Ik wacht nu op de oproep van de gyneacoloog voor een vaginale echo.
Vind het allemaal maar heel vervelend en geeft een hoop onrust bij mij terwijl mijn 1e Mirena 5 jaar probleemloos heeft gewerkt.
Mocht dit alles achter de rug zijn dan laat ik geen Mirena meer plaatsen. Ook al gebruik ik het niet als voorbehoedsmiddel maar als "medicijn"voor hevig bloedverlies het wordt niet vergoed en komt ook het financiele plaatje om de hoek kijken.

mo
Expert
Berichten: 597
Lid geworden op: 03-01-2008 10:55

Bericht door mo » 01-12-2010 08:42

Hallo vlinderria,

Goed dat ze nog even verder zoeken, dat is verstandig als je niet gemerkt hebt dat hij eruit is gevallen. Heb je het idee dat je hormonale klachten hebt? (dat kan een indicatie zijn dat hij nog ergens zit)
Cysten op de eierstok zijn een bijwerking van de Mirena (zie de bijsluiter).

Groetjes,
Mo

quinta78
Nieuweling
Berichten: 3
Lid geworden op: 28-11-2010 09:37

Mirena

Bericht door quinta78 » 02-12-2010 09:11

Hoi Vlinderria

Wat vreemd dat ze niet meteen een inwendige echo hebben gemaakt (dat is toch vaak gebruikelijk?)
Maar vrezelijk balen voor je dat je nu nog in onzekerheid blijft zitten en moet wachten tot je gyn belt (ik vind het belachelijk maar ja wie ben ik he)

Vee sterkte
Laat je ons weten hoe het afloopt (ik kijk elke dag even of er al nieuws is).

groetjes quinta

vlinderria
Nieuweling
Berichten: 10
Lid geworden op: 26-11-2010 14:35

Re: Mirena

Bericht door vlinderria » 02-12-2010 10:38

Hallo allemaal,
Fijn dat ik reakties krijg. Bedankt. Want ik voel me niet fijn. Zojuist gebeld met het ziekenhuis wanneer ik terecht kon bij de gynaecoloog. Je raadt het al ze hadden geen info ontvangen van de huisarts :shock: :twisted: Waarvoor ik dan belde vroeg de secretaresse. Kort uitleg gegeven en ineens vond ze mij onderaan de mappen.... Ik moest maar wachten totdat ik bericht kreeg.
En dat zal ik dan maar doen. Mijn gevoel zegt gewoon dat de Mirena er nog zit alleen niet op de gebruikelijke plek.
Ik wacht nog tot maandag. Heb ik dan nog geen bericht dan bel ik opnieuw en ga "druk" uitoefenen. Wil toch wel graag zsm weten wat er nou precies met mijn baarmoeder aan de hand is.
Ik zal zeker blijven posten en wat van me laten horen.
gr. Vlinderria

vlinderria
Nieuweling
Berichten: 10
Lid geworden op: 26-11-2010 14:35

Re: Mirena

Bericht door vlinderria » 07-12-2010 19:06

Hallo,
Vanmiddag heb ik de vaginale echo gehad bij de gyneacoloog. En wat denk je? De Mirena spiraal zit nog gewoon op de goede plek alleen de touwtjes zijn naar binnen gekruld.
Ook had ik geen cystes....Ze verklaarde dit door te zeggen dat cystes gevuld kunnen zijn met vocht en dat deze dan vanzelf weggaan.... De kans was groot dat ik nu met de overgang bezig ben..... Ze heeft een brief geschreven voor mijn huisarts en moet ik het verder met haar bespreken.
De Mirena kon gewoon blijven zitten ook al ben je met de overgang bezig. Alleen het eruithalen moet nu wel in het ziekenhuis want de touwtjes zijn immers naar binnen gekruld.
Een hele opluchting allemaal...hoewel. De klachten zijn er nog steeds dus toch de overgang??
Nu eerst maar weer naar de huisarts.

vlinderria
Nieuweling
Berichten: 10
Lid geworden op: 26-11-2010 14:35

Re: Mirena

Bericht door vlinderria » 05-01-2011 00:07

hallo allemaal,
even een update en vraagje om advies.
ik weet dus dat mijn spiraal nog goed zit alleen de draadjes dus naar binnen gekruld.
maar ik voel me niet lekker.
alle spieren/botten in mijn lichaam doen pijn en dan met name op 1 plek rechts onderin de rug.
ga ook steeds door mijn rug heen en verga van de pijn.
voel me opgeblazen en ben ook zeker 3 kilo aangekomen.
slik nu Ymea dag en nacht maar kan nog geen verschil merken (slik nu 3 weken)
mijn gevoel zegt haal die Mirena eruit en laat je lichaam zijn natuurlijke werk doen.
dus weer zware menstruaties? of zullen deze uitblijven.
nu vloei ik ook wel met de Mirena maar minder heftig.
weet niet wat ik moet doen.
Mo weet jij raad?

Plaats reactie