ander mens

Bespreek hier je lichamelijke klachten
Plaats reactie
Monnie
Nieuweling
Berichten: 1
Lid geworden op: 27-11-2010 11:08

ander mens

Bericht door Monnie » 27-11-2010 11:20

Hoi hoi allemaal,

Wat fijn dat er een forum is over dit onderwerp!

Ik wil hier dan ook graag mijn ervaring en/of vraag stellen.

Sinds september van dit jaar heb ik een mirena laten plaatsen, juist omdat ik niet overweg kan met de pil en ik altijd erg zwaar en lang menstrueerde vond ik dit wel een goed alternatief.

De eerste weken voelde ik me wel goed, al kreeg ik met de huishoudelijke klusjes wel pijn in mijn onderrug en dat terwijl ik het nooit in mijn rug heb.
Nu zijn we bijna 3 maand verder, in december moet ik terug komen voor de nacontrole bij de gyn, maar ik voel me ondertussen echt een wrak!

Ik begin haast te geloven dat ik een heel enge ziekte moet hebben en maak me daarover best wel zorgen... nu lees ik hier dat er vele klachten kunnen bijkomen als je een mirena hebt...

Mijn klachten zijn de volgende, misschien herkennen jullie ze....
Ik heb pijn in mijn heup, vooral met het opstaan dan kan ik de eerste stappen niet echt goed zetten, omdat het lijkt alsof de spieren wat stijf zijn... dan heb ik buikpijn, bandenpijn, daarnaast voel ik mij eierstokken die zijn ook pijnlijk aan één kant, ( ik moet er bijvertellen dat mijn eierstokken heel erg gevoelig zijn geworden na dat ik een IVF behandeling heb gehad) deze voel ik dus nu ook en ik heb soms zo'n pijn in mijn flank.... dan elke dag een onwijs zere onderrug, eigenlijk doet mijn hele onderstel (bekken) pijn... daarnaast, en hier schrik ik best wel van, ben ik overdag zo moe dat als ik op de bank ga zitten ik met een kwartiertje slaap... niet lang, maar heb het blijkbaar wel nodig!
Mijn energie zit duidelijk op een heel laag pitje...
Ook menstrueer ik al vanaf september.... 1 week ben ik vrij van menstruatie geweest... tis nie veel, maar wel irritant en dan is het veelal ook nog donkerbruin bloed wat ook nog eens niet zo lekker ruikt.... :roll: Als ik mijn gewone menstruatie week heb, ga ik bijna kapot van de kramp, het zijn dan echt weeën die ik heb, ze komen om de zoveel minuten.... dat is niet echt een pretje!!

Een hele waslijst is het geworden.... ben normaal altijd heel vrolijk en positief hoor :lol: maar ik wordt hier nu nie zo vrolijk van.
Ik hoor graag of iemand deze klachten herkent, zodat ik straks ook een stevig verhaal heb als ik bij de gyn kom, ik weet namelijk niet of ik wel op deze manier de mirena wil blijven dragen....

Ik ga even lezen op deze site!

Groetjes Monnie

Plaats reactie