Wel/niet vloeien...

Bespreek hier je lichamelijke klachten
Plaats reactie
Noah
Nieuweling
Berichten: 1
Lid geworden op: 09-01-2011 15:39

Wel/niet vloeien...

Bericht door Noah » 09-01-2011 15:58

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum en wil graag mijn ervaringen delen en kijken wat jullie ervaringen zijn met de Mirena. Op 10-08-2010 heb ik mijn Mirena in laten brengen door de huisarts, omdat ik elke maand een hevige menstruatie had met veel bloedverlies. Dit is wel gebruikelijk voor mijn leeftijd in de pre-overgang, maar het werd zo vervelend dat ik me ongeveer 2 weken van de maand goed voelde en de rest van de maand behoorlijk last had. Aangezien ik 4 dagen in de week een drukke secretaresse baan heb, snap je dat ik niet de helft van de maand op paracetamol wil leven. De anticonceptie pil is voor mij geen optie, want ik ben daar altijd heel misselijk van tot braken toe, dus maar eens een Mirena proberen. Ik heb natuurlijk goed gekeken naar ervaringen en bijwerkingen bij andere vrouwen voordat ik hieraan begon.
Toch valt het me wat tegen. Ik moet zeggen dat ik geestelijk wat stabieler ben, maar ik vloei nog steeds op en af. Ik weet eigenlijk nooit waar ik aan toe ben. Ik heb niet het gevoel dat het vloeien erger wordt, maar ik kan ook niet zeggen dat er vooruitgang in zit. Het vloeien is niet veel maar kost toch aardig wat inlegkruisjes en minitampons tot nu toe. Mijn partner vindt het allemaal ook iets minder, omdat ik minder zin in sex heb dan anders. Ik heb voor mezelf besloten om dit alles t/m februari dit jaar aan te zien en dan de voor en nadelen eens goed op een rijtje te zetten en misschien de Mirena weer te laten verwijderen.
Nieuwe dag, Nieuwe kansen

Annemiek
Nieuweling
Berichten: 8
Lid geworden op: 21-02-2011 18:24

Bericht door Annemiek » 21-02-2011 18:26

hoi

Ik heb de Mirena eind september laten plaatsen. Vanaf dat moment heb ik een maand lang erge buikkrampen gehad en telkens iets gevloeid. vanaf Januari ben ik even niet ongesteld geweest, maar nu ga ik mijn derde week in, en niet een klein beetje vloeien maar gewoon ongesteld.

Ik vraag me ook af of dit normaal is en tot wanneer dit kan duren, want ik wil wel weer een vloeivrije periode, want 3 mnd vanaf eind september vind ik erg kort
Groetjes Annemiek

Plaats reactie