ook hier cystes en veeeel pijn!

Bespreek hier je lichamelijke klachten
Plaats reactie
Kim
Nieuweling
Berichten: 4
Lid geworden op: 08-02-2011 21:01

ook hier cystes en veeeel pijn!

Bericht door Kim » 08-02-2011 21:16

Ik had in december mijn eerste keer enorme pijn. Was na de sex en ik dacht echt dat ik flauw ging vallen van de pijn.
Daarna lang zeurende buikpijn, veel misselijk en overgeven. Zwangersschapstest gedaan welke negatief was en week daarna naar huisarts geweest.
Deze volgde het protocol op en liet me 10 dagen strikte rust houden totdat uitslagen van de kweken er zouden zijn. 19 januari hield ik het niet meer van de buikpijn, rechtsonder, hoge koorts, overgeven en ben ik via de huisarts doorgestuurd naar de spoed ivm mogelijke blindedarmontsteking. Bij de echo werd er vocht in mijn buik gezien, waardoor ik voor een CT moest. Hierbij werd een cyste gezien. Hierna werd ik doorverwezen naar een zeer vriendelijke gyn die een inwendige echo maakte en 3 cystes constateerde en zwevend vocht. Daarbij gaf hij aan dat mijn eierstok lichtelijk vergroot was. Hij gaf me pijnstillers en stuurde me naar huis. De volgende ochtend zou ik gezien worden door een collega.

De volgende ochtend werd ik gezien door een collega en die nam het allemaal niet zo serieus. Ik had ondanks diclofenac nog steeds enorm pijn en koorts, maar omdat bloed goed was (alleen bezinking was ietsjes verhoogd, geloof 15 terwijl normaal max 12 mag zijn) ging ze niets voor me doen. Ze heeft een snelle check gedaan en zag de cystes. Enige dat ik weet is dat er een 4 cm was.Ben naar huis gestuurd met verhaal om 2 maanden de pil door te slikken en dan half maart terug te komen. Ze kon niet geloven dat ik zon pijn had en heeft enkel op mijn verzoek nog extra diclofenac voorgeschreven.

De pijn zakte niet en ben 10 dagen geleden naar de huisarts geweest, omdat ik bij de gyn door de goede bloeduitslagen niet verder kwam., Ik ging de hele dag door de grond van de weeenachtige krampen (waarbij ik echt mensen even moest laten wachten, omdat praten niet gelijktijdig kon). Kon niets, alleen maar als een dood vogeltje op de bank liggen. Hij heeft op mijn verzoek spiraal verwijderd en eigenlijk direct waren de weeenachtige krampen weg en overgegaan in menstruatiepijn en het gevoel van een "beurse doos" (geen idee hoe ik dit uit moet leggen)

Nu zit ik alweer even thuis en de pijn wordt minder, maar is met vlagen echt nog heel heftig. Ik ben nog steeds niet in staat om te werken, terwijl mijn pijngrens eigenlijk enorm hoog is. Verder ben ik echt enorm moe en moet veel slapen overdag om de buikpijn te beperken. De gyn wil hoe dan ook dat ik wacht tot half maart. Wat zijn jullie ideeen? Ik ben het spoor echt een beetje bijster.

Plaats reactie