Haaruitval en verwijdering van de Mirena

Bespreek hier je lichamelijke klachten
Plaats reactie
Irene1988
Nieuweling
Berichten: 1
Lid geworden op: 05-05-2011 11:52

Haaruitval en verwijdering van de Mirena

Bericht door Irene1988 » 05-05-2011 12:04

Hallo,

Ik heb in januari 2011 het spiraaltje laten zetten. Een paar dagen later kreeg ik extreem veel haaruitval en dat nog steeds voort duurt.
Ik heb een bloed onderzoek gehad naar eventuele oorzaken van de haaruitval maar daar kwam niks naar voren.
Ik heb dit nog nooit eerder gehad, heb de afgelopen maanden geen stress gehad en extreem haaruitval komt niet voor in de familie.
Naar enig speurwerk op internet kwam ik erachter dat er meer vrouwen zijn die deze bijwerking hebben (gehad) na het plaatsen van een spiraaltje.

-Hadden jullie ook dat je arts het niet geloofde dat de mirena de oorzaak van de haaruitval kon zijn?
- Is de haaruitval ook gestopt naar het verwijderen van na de mirena? en kwam je haar daarna ook terug?

Ik wilde vandaag mijn spiraal laten verwijderen, alleen kon de huisarts de draadjes niet vinden. Bij de comtrole zat het spiraaltje nog goed.
Nu moet het doormiddel van een soort scopie worden verwijderd in het ziekenhuis, wat is dat precies en hoe gaat dat? iemand ervaringen?

Nou een hoop ellende door dat ding.... :roll:

Alvast bedankt voor de informatie :D

Groetjes

sab
Nieuweling
Berichten: 2
Lid geworden op: 02-08-2013 01:10

mirena en haaruitval

Bericht door sab » 02-08-2013 01:39

hai,
ik heb ook last van haaruitval. hoe langer ik de spiraal in had, hoe meer haren er uitvielen.
nu vijf jaarblater laat ik het eruit halen. pas vandaag kom ik er namelijk achter dat mijn haaruitval door de mirena komt.

hopelijk kan ik het binnen 2 weken laten verwijderen.

ik hou je op de hoogte van mijn haaruitval en hopelijk stopt het na verwijdering!

gr
sab

Plaats reactie