Toch ongesteld na Mirena en het geven van borstvoeding?

Bespreek hier je lichamelijke klachten
Plaats reactie
Esther75
Nieuweling
Berichten: 1
Lid geworden op: 24-05-2011 13:23

Toch ongesteld na Mirena en het geven van borstvoeding?

Bericht door Esther75 » 08-06-2011 20:44

Ik ben in mei 2010 bevallen van een gezonde zoon en in augustus 2010 heb ik de Mirena laten plaatsen, omdat dat een anticonceptiemiddel is dat makkelijk samen kan gaan met borstvoeding. Ondanks dat ik daardoor toch een dip in de productie heb gehad, geef ik tot nu toe nog steeds borstvoeding (dus al ruim een jaar).
Ik had eigenlijk gehoopt en verwacht dat ik door de combinatie niet meer ongesteld zou worden, maar twee maanden geleden werd ik toch ongesteld. En keurig vier weken daarna weer. Ik heb niet het idee dat het minder is dan voordat ik zwanger werd, sterker nog, het lijkt wel heftiger dan voorheen. Ik vind het eigenlijk dus een beetje raar dat ik ongesteld werd.
Het is me tot nu toe niet gelukt de draadjes te lokaliseren, maar ik weet ook niet of ik ze direct na plaatsing gevonden zou hebben, ik heb er toen namelijk niet naar gezocht. Bij de echo 6 weken na plaatsing zat hij goed, en ik ben hem niet bewust verloren, dus ik vroeg me af of het kan dat na zoveel maanden en een borstvoedingsperiode nog steeds een normaal menstruatiepatroon kan bestaan?
Ik ga in ieder geval nog even komend weekend afwachten (dan zou ik volgens de normale cyclus ongesteld moeten worden) en anders bel ik volgende week toch maar even de gyn voor een echo, maar misschien weet iemand of zit normaal is.

Esther

debbiejj
Ervaren Forumlid
Berichten: 33
Lid geworden op: 14-03-2010 13:34

Bericht door debbiejj » 11-06-2011 23:41

hallo

ik heb zelf het spiraaltje sinds maart 2010 en ik ben ook nog steeds aan het menstrueren maar is bij elke vrouw verschillend de ene stopt met het menstueren en de andere gaat het gewoon door.

mvg debbiejj

Plaats reactie