vochtverlies uit tepels

Bespreek hier je lichamelijke klachten
Plaats reactie
sonja m
Nieuweling
Berichten: 2
Lid geworden op: 17-06-2011 17:34

vochtverlies uit tepels

Bericht door sonja m » 17-06-2011 17:39

Ik zelf heb sedert 3 jaar een Mirena. Ik ben er altijd heel tevreden over geweest , zeker door het gemak.
een tweetal jaren geleden kreeg ik allerlei lichamelijke klachten : vermoeidheid, haaruitval, spierpijnen.
Ik heb nooit het verband gelegd met Mirena. Kreeg de diagnose CVS en fibromyalgie. Ik ben zeker 10 kg verzwaard,
en dit terwijl ik nog meer op mijn voeding let. Soms lijk ik echt zwanger ! Mijn buik kan heel erg opzwellen (over t algemeen hou
ik vocht op). Sedert 7 weken verlies ik vocht uit een tepel, het lijkt dunne melk. Eest uit 2 tepels, nu uit 1. Herkent iemand deze klachten?
Ik ga volgende week bij de dokter en overweeg mijn spiraal te laten verwijderen...
dank voor jullie reactie

lubien
Ervaren Forumlid
Berichten: 30
Lid geworden op: 05-06-2011 20:09

Bericht door lubien » 18-06-2011 22:54

hoi sonja

met de mirena heb ik het niet gehad ,maar wel met de Microgynon pil.
daar zit de zelfde hormoon in. schijnt een bijwerking te zijn.

en de opgezwollen buik dat herken ik ook en de rest v/d klachten herken ik ook .
ik heb de spiraal er 1o juni uir laten halen en laten vervangen door een koper spiraal.

gr:Monique
39 jr,wil graag mezelf weer zijn

anina
Nieuweling
Berichten: 18
Lid geworden op: 18-05-2011 19:48

Bericht door anina » 18-06-2011 23:09

hoi sonja,
Ken het zelf niet, vocht uit tepel, maar heb het wel gelezen ivm mirena van andere vrouwen op dit forum.
De andere klachten vermoeidheid, haaruitval, 10 kilo aankomen terwijl je minder eet en een enorme buik ken ik wel uit eigen ervaring. Oef wat voelde ik me opgeblazen en oud.
Nu ruim drie weken na verwijdering zijn bij mij de verbeteringen tot nog toe spectaculair.
- 5 kilo afgevallen, waarvan 3.5 binnen 5 dagen na verwijdering
- de enorme buik is weg, ik heb weer taille
- ik heb zeer veel energie, ik weet niet wat me overkomt ( en zie nu hoe erg het wel niet was het afgelopen jaar)
Hoop dat ook nog iemand reageerd op je andere klachten.

Sterkte met je beslissing!

mo
Expert
Berichten: 597
Lid geworden op: 03-01-2008 10:55

Bericht door mo » 18-06-2011 23:18

Hallo Sonja,

Misschien kun je de huisarts je prolactinespiegel laten controleren. Ik lees regelmatig dat die verhoogd is bij Mirenagebruiksters, en de verhoogde prolactine zorgt voor melkproductie.

Groetjes,
Mo

sonja m
Nieuweling
Berichten: 2
Lid geworden op: 17-06-2011 17:34

Bericht door sonja m » 21-06-2011 13:57

bedankt voor jullie reacties. De beslissing is genomen : de spiraal gaat eruit ! We zullen snel zien of er iets verandert. ik ga morgen naar de gyneacoloog en het met hem bespreken.

lubien
Ervaren Forumlid
Berichten: 30
Lid geworden op: 05-06-2011 20:09

Bericht door lubien » 21-06-2011 16:36

hoi sonja

hoe gaat het nu ,heb je nog steeds lats ervan dat er vocht uit de tepels komet

goed van je dat je het besluit genomen hebt .

ben benieuwd wat de gyneacoloog er van zegt ,of hij de klachten ook herkent van de mirena.

GR:Monique
39 jr,wil graag mezelf weer zijn

Plaats reactie