ja ik wil het dan ook maar even kwijt

Bespreek hier je lichamelijke klachten
Plaats reactie
mojooow
Nieuweling
Berichten: 1
Lid geworden op: 30-06-2011 18:02

ja ik wil het dan ook maar even kwijt

Bericht door mojooow » 30-06-2011 18:10

November 2010, op dit moment was ik al een tijdje aan de Yaz pil, maar zoals in het verleden al bleek is de pil niets voor mij. Ik zit niet goed in mijn vel als ik de pil zit en fijn dat je borsten groeien maar mijn hele lichaam groeit fijn mee. Vroeger voordat ik kinderen had en ik slikte de pil werd ik er dik van, als ik stopte met de pil was ik binnen een maand 10 kilo kwijt. Volgens doktoren is dit onmogelijk en gaat elk pondje door het mondje.
Maar goed ik liet dus de spiraal zetten omdat ik wederom 5 kilo was aangekomen door de pil, ikzelf wilde liever sterelisatie maar de gyn heeft me de mirena aangepraat.
Het laten zetten was echt een hel en de pijn die erna volgde...verschrikkelijk het leek wel of ik van 10kinderen tegelijk beviel. Ik heb 2 dagen in bed gelegen met ibrupofen en warme kruiken.
Na een paar dagen ging het better en dacht ik nu gaat het allemaal goed komen. 7 maanden later ben ik nog steeds ongesteld heeeeeel lang bijna 3 weken dan 2 weken niet en dan begint het weer. Ik ben ondertussen weer 5 kilo aangekomen (vanaf pil en spiraal dus al 10 kilo). Regelmatig dreunende doffe hoofdpijn. Smorgens als ik wakker wordt lijk ikk wel een oud lijk ik heb zulke krampachtige pijnlijke voeten en benen dan. Lekker uitslapen is er niet meer bij want ik ben steenvast vroeg wakker. Ongelovelijk vieze blubberige afscheiding. Buikpijn waarvn het lijkt of je gewoon een kindje moet gaan baren. Dus heb ik nu besloten hij gaat eruit!! Dinsdag is het zover eruit dat kreng en nooit geen hormonen meer voor mij. Mijn man laat zich sterliseren. hoe zijn jullie ervaringen doet het weer zo een pijn????????
Groetjes monique

lubien
Ervaren Forumlid
Berichten: 30
Lid geworden op: 05-06-2011 20:09

Bericht door lubien » 01-07-2011 14:17

Hoi Monique

Iedere ervaring is weer anders ik heb 10 juni de spiraal eruit laten halen en een koper spiraal erin.
Bij mij deed het geen pijn.
Men adviseerd ook wel om een paracetamol of een brufen tenemen voor die tijd.

Goed besluit van je om het eruit te halen,wens je succes.

GR:Monique :wink:
39 jr,wil graag mezelf weer zijn

Mirthe
Nieuweling
Berichten: 8
Lid geworden op: 30-07-2010 19:44

Bericht door Mirthe » 05-07-2011 01:04

is een koperspiraal niet veel slechter dan een mirena of ben ik daar mis in?

lubien
Ervaren Forumlid
Berichten: 30
Lid geworden op: 05-06-2011 20:09

Bericht door lubien » 05-07-2011 20:53

hoi

daar kan ik geen antwoord op geven ,voor zover ik weet zitten er geen hormen in.

dus ik zou het zo niet weten.

gr:Monique
39 jr,wil graag mezelf weer zijn

Mirthe
Nieuweling
Berichten: 8
Lid geworden op: 30-07-2010 19:44

Bericht door Mirthe » 07-07-2011 09:12

oh ik geloofde net van wel want ik mocht geen koperspiraal omdat daar 2 soorten hormonen inzitten waarvan ik er 1 niet mag hebben

lubien
Ervaren Forumlid
Berichten: 30
Lid geworden op: 05-06-2011 20:09

Bericht door lubien » 10-07-2011 11:30

heb hier een link ,en een apotheker zegt geen hormonen.

http://webcache.googleusercontent.com/s ... 6id%3D8695

gr:monique
39 jr,wil graag mezelf weer zijn

mo
Expert
Berichten: 597
Lid geworden op: 03-01-2008 10:55

Bericht door mo » 11-07-2011 07:12

De Mirena is het enige spiraaltje dat hormonen bevat, alle andere spiraaltjes bevatten GEEN hormonen, maar koper. Zie http//www.anticonceptie-online.nl/methoden.htm -> Intra-uterien.

Het enige conceptiemiddel waar twee soorten hormonen in zitten (oestrogeen en progestageen) is de pil.

Plaats reactie