Viezig vloeien

Bespreek hier je lichamelijke klachten
Plaats reactie
elfje77
Nieuweling
Berichten: 2
Lid geworden op: 28-07-2011 20:58

Viezig vloeien

Bericht door elfje77 » 28-07-2011 21:05

Sorry voor de toppic naam maar ja zo is het wel.

23 juni 2011 heb ik de mirena laten plaatsen in het ziekenhuis, daarna vloeide ik wat en het hield weer op.
een week later werd ik voor het eerst ongesteld na mijn zwangerschap en met de Mirena... twee weken ben ik ongesteld geweest.

Sinds dien ben ik drie dagen vloei vrij geweest en vorige week donderdag kreeg ik menstruatie krampen en vloeide ik weer drie dagen en vandaag weer een Donderdag krampen en nu vloei ik weer...

is dat normaal? moet mijn lichaam wennen aan dat ding in mijn buik?
(nu komt het vieze) :?
het vloeien is niet normaal bloed maar en beetje viezig oud bloed en slijm niet echt fris. het ruikt verder niet maar het is niet fris.

Is dit normaal?

ook heb ik last van extreem haar uitval echt de bossen tegelijk maar ik las al dat dat vaker voorkomt de eerste 2 a 3 maanden dus dat wachten we nog wel even af.

Groetjes,
Jessica

mo
Expert
Berichten: 597
Lid geworden op: 03-01-2008 10:55

Bericht door mo » 29-07-2011 08:04

Hallo Jessica,

Ja, is je dat niet verteld na plaatsing? Dat bloeden en spotting kan wel zo'n 6 maanden duren, voor je lichaam eraan gewend is. Heb je de bijsluiter gelezen? http//db.cbg-meb.nl/Bijsluiters/h16681.pdf

Wanneer ben je bevallen? Als het kort geleden is, kan de haaruitval daar mee te maken hebben.

Groetjes,
Mo

elfje77
Nieuweling
Berichten: 2
Lid geworden op: 28-07-2011 20:58

Bericht door elfje77 » 29-07-2011 09:07

Hoi Hoi,

Dat verwachte ik al een beetje maar wst het niet zeker.. 31 maart ben ik bevallen en moest 12 weken wachten tot het plaatsen van de mirna.
tot vorige week had ik geen last van hevige haar uitval. dat is pas sinds kort begonnen.

Maar super bedankt voor de ractie!

Groetjes,
jessica

mo
Expert
Berichten: 597
Lid geworden op: 03-01-2008 10:55

Bericht door mo » 29-07-2011 09:12

Hallo Jessica,

Ja, die 12 weken wachten doen ze omdat het risico op baarmoederperforatie groter is vlak na een bevalling.

In dat geval zou de haaruitval wel van de Mirena kunnen komen. Houd dan ook even in de gaten of je last krijgt van zaken zoals acne en haargroei op niet gewenste plekken.

Groetjes,
Mo

Plaats reactie