Hoofdpijn na orgasme

Bespreek hier je lichamelijke klachten
Plaats reactie
May
Nieuweling
Berichten: 2
Lid geworden op: 01-08-2011 12:17

Hoofdpijn na orgasme

Bericht door May » 01-08-2011 12:30

Eind mei 2011 is bij mij het Mirena spiraaltje geplaatst. Ik heb al sinds de bevalling van mijn dochter (21 jaar geleden) een spiraaltje, maar nog niet eerder van Mirena.
Het eerste verschil is dat ik sinds de plaatsing van het spiraal nog niet ongesteld ben geweest. Wel heb ik rond de tijd van de menstruatie zeer gevoelige borsten. Dat had ik altijd al, maar het is nu nog veel gevoeliger. Verder bloed ik niet, maar zie ik bij het afvegen na het plassen wel een soort bruinig slijm op het wc-papier. Sorry voor deze vreselijke details :oops: . Misschien heeft het niet (alleen) met de Mirena, maar (ook) met de overgang te maken? Ik ben 46.
Het allerergste vind ik echter dat ik bij het bereiken van een orgasme een stekende hoofdpijn krijg :evil: . Mijn hele hoofd klopt en dat maakt dat ik niet onbevangen kan genieten van het vrijen. Ik ben gefocust op de kwestie: zal ik ditmaal weer zo'n hoofdpijn krijgen, of is dat verschijnsel inmiddels over? Uit voorzorg neem ik nu Ibuprofen voor het vrijen als dit "in de lucht hangt". Ik houd er echter helemaal niet van om zomaar pilletjes te nemen. Heb ik mijn hele leven niet gedaan.
Heeft iemand hier ervaring mee? En kan ik ervan uitgaan dat het na 6 maanden overgaat? Ik probeer dat geduld maar op te brengen (tot eind november). Maar het is wel erg moeilijk.

May

free
Nieuweling
Berichten: 4
Lid geworden op: 25-08-2011 09:10

Bericht door free » 25-08-2011 09:14

May, ik herken je klachten zeker, ik had ze alleen niet direct aan het spiraal gekoppeld.
Inmiddels ben ik 2 operaties verder (allemaal naar alle waarschijnlijkheid veroorzaakt door het mirena spiraaltje) en heb ik deze laten verwijderen.
Ook ik ben 46 en dacht overgangsklachten te hebben, maar het spiraal heeft bij mij een enorm scala aan onbekende klachten gegeven, waaronder gewichtstoename. En dat is op mijn leeftijd niet erg welkom....
Het enige wat ik je kan aanraden is de van uit het canadees vertaalde bijsluiter goed te lezen en een weloverwogen beslissing te nemen. Het is JOUW lichaam, en het is toch niet normaal dat je pijnstillers moet gaan slikken om intiem met je echtgenoot te kunnen zijn..... Lijkt me de omgekeerde wereld.

Sterkte er mee.

May
Nieuweling
Berichten: 2
Lid geworden op: 01-08-2011 12:17

Bericht door May » 25-08-2011 12:24

Beste Free,

dankjewel voor je reactie. Inmiddels heb ik de knoop doorgehakt en het Mirena spiraaltje ruim 2 weken geleden laten verwijderen. Mijn klachten zijn daarmee als sneeuw voor de zon verdwenen :D. Alleen is mijn vagina nu wel wat gevoelig, droog. Zal zich nog wel herstellen verwacht ik.
Ik heb in ieder geval geen hoofdpijn meer en de pijn in mijn lijf (rugpijn en pijn aan mijn linkerschouder) is ook alweer een stuk minder. Wel heb ik inderdaad ook last van een aardige gewichtstoename, maar ja. Het zit er altijd veel sneller aan, dan dat het eraf is. Bovendien kan ik dat niet alleen op het spiraaltje afschuiven :wink:
Ik vraag mijn huisarts nu weer om mijn oude vertrouwde koperspiraaltje te plaatsen.

groetjes van May

free
Nieuweling
Berichten: 4
Lid geworden op: 25-08-2011 09:10

Bericht door free » 25-08-2011 14:15

Goede beslissing. Sterkte ermee. Gewicht kwijt raken zal inderdaad lastig zijn. Ik kreeg van Sonja :P een goede tip die uitstekend werkt.
Elke dat 6 glazen water drinken, en daarnaast proberen het eetgewoonte aan te passen (naar bv 2/3 van je normaal eet). Bij mij heeft dat erg geholpen. Door de twee operaties van de afgelopen 7 weken en haar advies ben ik nu 11 kg kwijt. Nu nog eraf houden :-)

Succes

Plaats reactie