Al 4 weken pijn in linker onderbuik..

Bespreek hier je lichamelijke klachten
Plaats reactie
Aniekk
Nieuweling
Berichten: 2
Lid geworden op: 30-08-2011 20:31

Al 4 weken pijn in linker onderbuik..

Bericht door Aniekk » 30-08-2011 20:40

Goedenavond,
Ik ben sinds 10-12-2007 een tevreden mirena draagster..
Was vrijwel meteen van bloedingen etc. af en heb voor de rest ook nooit geen problemen ondervonden..

Nu heb ik alleen ongeveer al vanaf 4 weken terug regelmatig ondraagbare pijn in mn linker onderbuik..
Heb hiervoor ook al 3 x een afspraak gemaakt bij de dokter maar telkens een dag van te voren weer afgezegd omdat het allemaal wel weer beter ging en toch wel over zou gaan ( niet dus ) Ik weet dat dit ontzettend dom is maar heb een beste angst voor artsen, ga er liever niet heen dan wel..

Vandaag ben ik opnieuw opgestaan met hevige pijn onderin mn buik ( t is te vergelijken met menstruatie pijn alleen dan x 30 ? )
Zit nu eigenlijk met de vraag of meerdere mensen dit herkennen en wat k hier t beste aan kan doen..
Krijg namelijk van verschillende mensen al te horen dat k direct naar de EHBO/Huisartsenpost moet gaan maar weet dus niet of dit een wat overhaaste beslissing zou zijn..

Hoor graag jullie meningen/ervaringen hier mee..

Gegroet! Aniekk.
Geluk moet je maken, ellende komt vanzelf.

mo
Expert
Berichten: 597
Lid geworden op: 03-01-2008 10:55

Bericht door mo » 31-08-2011 10:38

Hallo Aniekk,

Inderdaad een afspraak maken bij de huisarts en er dit keer wel heen gaan. Misschien heb je een cyste en dan moet er toch even worden gekeken hoe groot die is en of er iets aan gedaan moet worden (dat kan met een echo worden bekeken).

Laat je ons weten hoe het is gegaan?

Groetjes,
Mo

Aniekk
Nieuweling
Berichten: 2
Lid geworden op: 30-08-2011 20:31

Bericht door Aniekk » 01-09-2011 13:55

Hee hoi!
Ik ben diezelfde avond nog naar de huisartsenpost geweest omdat de pijn niet te dragen was..
Hier urine ingeleverd en ze heeft wat andere onderzoekjes gedaan..
Uit dit alles kon ze niks opmaken..
Ze heeft me voor de zekerheid een kuurtje tegen blaasontsteking gedaan, zodat dat kan worden uitgesloten..
Ook veel pijnstillers mee gekregen en de boodschap de volgende dag mijn eigen huisarts te moeten bellen, zodat die me kan door verwijzen voor t maken van een echo..
Zo gezegd, zo gedaan.. ik heel dapper naar mn huisarts heen en inderdaad, kreeg een verwijsbrief voor de gynaecoloog.. Dus ik opbellen naar de beste man/vrouw.. Kan ik pas 27 September terecht!! :shock: ik weet niet hoor, maar naar mijn mening is dat een abnormaal lange wachttijd voor t maken van een echo?
Ik zit er eigenlijk aan te denken om naar een ander ziekenhuis te gaan, maar weet niet of dat zomaar kan?

Heeft 1 van jullie daar ervaringen mee?

Alvast erg bedankt!
Geluk moet je maken, ellende komt vanzelf.

mo
Expert
Berichten: 597
Lid geworden op: 03-01-2008 10:55

Bericht door mo » 01-09-2011 14:57

Dat duurt wel erg lang inderdaad. Ik zou gewoon eens bellen naar andere ziekenhuizen of het daar sneller kan. Volgens mij ben je niet persé aan één ziekenhuis gebonden.

Groetjes,
Mo

Plaats reactie