huidproblemen!!

Bespreek hier je lichamelijke klachten
Plaats reactie
meisje23
Nieuweling
Berichten: 2
Lid geworden op: 15-04-2011 13:24

huidproblemen!!

Bericht door meisje23 » 02-09-2011 19:14

Hoi allemaal,
ik heb sinds feb 2011 de Mirena spiraal. Bij het inzetten deed het ontzettend veel pijn, de dagen erna ook, maar sinds ging steeds beter. Sindsdien heb ik veel last van mijn buik. (voorheen ook al, dus dat is voor mij een bekend probleem). Maar nu kan ik bijvoorbeeld geen prik meer drinken.. Cola is voor mij not done.. Meer mensen ervaring mee??

Ook heb ik ontzettend veel last van mijn huid. ik heb voorheen de Diana gehad en daardoor had ik geen huidklachten, maar wel doorbraakbloedingen en veeeeel last van elke keer een ongesteldheid, vandaar Mirena. De huidtherapeut waar ik ben geweest vertelde dat veel vrouwen met de Mirena last krijgen van hun huid, maar ik kan dit nergens vinden? Mijn huid is zoo ontzettend vet en ik blijf maar puistjes krijgen en overal last van mijn gezicht. Ook in mijn haargrens heb ik overal bultjes zitten. Iemand hier ook bekend mee? en bekend met bijv een medicijn tegen deze huidproblemen in combi met de Mirena??

Ik hoor graag wat!x

mo
Expert
Berichten: 597
Lid geworden op: 03-01-2008 10:55

Bericht door mo » 04-09-2011 17:40

Ja, dat is een bekend probleem, zie http//www.ntvg.nl/publicatie/acne-vulgaris-bi ... taat/print. De Diana helpt tegen acne (het progestageen in de Diana is anti-androgeen). Het progestageen in de Mirena heeft juist een androgene werking, wat acne kan veroorzaken.
Wil je een medicijn om de bijwerkingen van een ander medicijn te bestrijden? Misschien kun je dan beter op zoek gaan naar een anticonceptiemiddel waar je huid beter op reageert.

Groetjes,
Mo

JKB
Nieuweling
Berichten: 3
Lid geworden op: 07-08-2015 21:34

Bericht door JKB » 07-08-2015 21:52

Hoi ik ben Annemieke, 26 jaar.
Vanaf mijn pubertijd ben ik al aan de pil, niet voor anticonceptie maar voor de klacht: puistjes.

December 2014 heb ik de overstap gemaakt van de pil naar de mirena, in de hoop ik geen puistjes meer zou hebben. Deze leeftijd nu toch wel voorbij ben.
Ik amper bij het stoppen de pil ook last van puistjes had.

Sinds 2 maanden heb ik overmatig last van acne op mijn gezicht. Hiervoor ben ik naar de huisarts geweest en heb ik een zalfje meegekregen. Ik geloof niet dat dit gaat werken. Ook ben ik ondertussen naar de laserkliniek geweest voor een adviesgesprek, buiten de huid goed verzorgen gaf de huidtherapeut aan dat vrouwen met de mirena spiraal toch vaak wel weer wat last krijgen van acne (overigens niet wetenschappelijk bewezen) en eigenlijk het advies om de spiraal te laten verwijderen.

Ik zit hier dan ook zeer zeker mee in gedachten, ik ben wel benieuwd wie er nog meer last heeft van acne na het plaatsen van het spiraal?
Werd na het verwijderen de huid weer beter?

Voor de rest bevalt de spiraal mij goed, alleen puistjes maken mij ontzettend onzeker!

Plaats reactie