Draadjes niet meer voelbaar en andere klachten

Bespreek hier je lichamelijke klachten
Plaats reactie
julaho
Nieuweling
Berichten: 1
Lid geworden op: 22-10-2011 18:11

Draadjes niet meer voelbaar en andere klachten

Bericht door julaho » 22-10-2011 18:22

In september 2010 liet ik mijn mirena spiraal zetten nadat ik een jaar voordien bevallen was van men vierde kindje en ik echt geen vijfde erbij wou. Nu Oktober 2011 is het me opgevallen dat ik het voorbije jaar steeds vaker last heb van zware migraine-aanvallen, pijn in de onderbuik, enorme stemmingswisselingen, misselijk zijn, en het grootste nadeel van alles; ik voel de draadjes van de spiraal totaal niet.

Loop al even te denken een afspraak te maken met de huisarts, paar dagen later bedenk ik me met het gedacht ik zal het me wel inbeelden, maar na de migraine-aanval van gisteren heb ik er echt genoeg van. Ik kon geen licht/geluid meer verdragen, was hondsmisselijk, heel kort van stof, en zelfs nu nog enorme steken in men onderbuik.

De vraag is kan de huisarts wel degelijk merken of je spiraal nog op een degelijke plaats zit of moet je hiervoor echt naar een gynaecoloog? en de verwijdering; ik ben enorm bang om ze te laten verwijderen (het plaatsen deed immens veel pijn met praktisch flauwvallen als gevolg, nadien nog twee dagen niet van de bank geraakt)

Pfff, nog mensen die met deze lastige kwestie zitten?
Jonge mama van vier schatten van kinderen

mo
Expert
Berichten: 597
Lid geworden op: 03-01-2008 10:55

Bericht door mo » 22-10-2011 20:37

Hallo Julaho,

De huisarts kan de draadjes waarschijnlijk wel zien, grote kans dat je niet hoeft te worden doorverwezen naar de gynaecoloog. Het verwijderen is echt niet te vergelijken met het plaatsen meestal is het een kwestie van even hoesten terwijl de arts aan de touwtjes trekt en hij is er al uit.

Sterkte! Laat je weten hoe het gegaan is?

Groetjes,
Mo

lady d.
Ervaren Forumlid
Berichten: 64
Lid geworden op: 19-09-2011 14:03

Bericht door lady d. » 24-10-2011 11:03

Hoi Julaho,

Heb je al een afspraak bij de huisarts gemaakt. :?:

Bij mij deed het plaatsen ook ontzettend pijn en ook ik was daardoor bang voor het verwijderen. Maar zoals Mo al zegt; het verwijderen stelt niets voor. Ik kon niet eens geloven dat de huisarts "het ding" al te pakken had (ik heb er dus niks van gemerkt dat ie het eruit trok). Had me allerlei horrorverhalen voor de geest gehaald met haakjes die ergens achter bleven steken etc. Toen ik "het ding" zag kon ik ook niet geloven dat het zo klein was en dat dit kleine ding zoveel ellende had veroorzaakt :oops:

Sterkte en laat nog even weten hoe het met je gaat!

Groetjes, Diana

Plaats reactie