Lage rugpijn

Bespreek hier je lichamelijke klachten
Plaats reactie
Oermoeder
Nieuweling
Berichten: 3
Lid geworden op: 25-10-2011 14:07

Lage rugpijn

Bericht door Oermoeder » 25-10-2011 14:13

Hallo, Ik heb sinds ongeveer 2,5 jaar de Mirena-spiraal. Ik heb eigenlijk niet echt klachten ervan ondervonden. Behalve dat ik qua uiterlijk wel zwanger lijk... Opgezwollen darmen, maar aan de zijkanten niet, alleen naar voren. Verder stemmingswisselingen, soms depri en hoofdpijnen, slappe spieren en weinig energie en futloos, maar die wijt ik soms aan andere zaken zoals het verwerken van mijn scheiding of een beetje overspannen zijn. Meestal heb ik elke maand een paar dagen een beetje bruinverlies, maar dat is prima. Soms wat krampjes bij mijn baarmoeder.
Ik heb echter sinds 2 weken vervelende lage rugpijn. Het lijkt op de klachten die ik tijdens de zwangerschap had en de rugpijn lijkt op rugweeën , maar dan continue aanwezig. Aankleden, uit de auto stappen, bukken, als dat soort bewegingen zijn pijnlijk. Ik ben zelf fysiotherapeut en weet dat dit niet te maken heeft met houding of overbelasting of met mijn weervelkolom. Ik voel dat het pijn is dat van binnenuitkomt. Uitstralende pijn of referred pain genoemd. Toen ik ging googlen zag ik dat er misschien een link is met de Mirena-spiraal. Ik heb zelf het vermoeden dat het daarmee te maken heeft. Of in iedergeval iets in het gebied bij mijn baarmoeder en zo.

Nu is mijn vraag: komen de rugklachten die gerelateerd zijn aan de Mirena alleen voor als de Mirena niet goed zit?

Alvast bedankt voor jullie ervaringen en reacties!
Alleenstaande moeder van twee geweldige zoontjes van 6 en 2,5 jaar! :-)

Oermoeder
Nieuweling
Berichten: 3
Lid geworden op: 25-10-2011 14:07

Bericht door Oermoeder » 26-10-2011 01:14

....de rugklachten zijn in de loop van de dag en avond alleen maar heftiger geworden.... :-(

Het voelt aan als rugweeën... Continue heftige zeurende pijn en als ik beweeg zeer stijf en pijnlij.

Is er niemand die dit herkent? Hoort dit bij Mirena?
Alleenstaande moeder van twee geweldige zoontjes van 6 en 2,5 jaar! :-)

mo
Expert
Berichten: 597
Lid geworden op: 03-01-2008 10:55

Bericht door mo » 26-10-2011 15:25

Geen idee of je klachten iets met de Mirena te maken hebben, maar het lijkt me heel verstandig als je de huisarts ernaar laat kijken. Sterkte!

Groetjes,
Mo

Oermoeder
Nieuweling
Berichten: 3
Lid geworden op: 25-10-2011 14:07

Bericht door Oermoeder » 26-10-2011 17:35

Dank je!
Ja, ik ben vanmorgen naar de huisarts geweest, want ik kon me bijna niet meer bewegen. Alleen rechtop staan of plat op buik liggen ging goed... :-s

Het is iets aan mijn iliopsoas (spier) en bekken zit erg vast. Ben vanmiddag bij mijn collega geweest en die heeft het een beetje los gemaakt.

Maar ik werd vandaag ook ongesteld, dus ik denk wel dat het een combinatie is van bovenstaand en menstruatiepijn. Want ik voelde wel duidelijk dat het ook van binnenuit getriggert werd.

Verder had ik gewoon al een tijdje rugklachten en ik heb wel het gevoel dat het met de mirena te maken heeft... Ik niet verklaren waarom, het is gewoon een gevoel...

Nu maar hopen dat het gauw over is...
Alleenstaande moeder van twee geweldige zoontjes van 6 en 2,5 jaar! :-)

Plaats reactie