Vraag over klachten

Bespreek hier je lichamelijke klachten
Plaats reactie
Luna
Nieuweling
Berichten: 2
Lid geworden op: 14-12-2011 12:42

Vraag over klachten

Bericht door Luna » 14-12-2011 12:51

Hoi allemaal,

Ik heb nu ongeveer een jaar lang de mirena spiraal. Tot nu toe heb ik nergens last van gehad (enkel het inzetten vond ik zeer pijnlijk).
Sinds drie weken ben ik echter heel onzeker geworden. Het begon met een gigantische steek in mijn baarmoeder (zoals een menstruatiekramp maar dan veel heftiger en het leek ook op de pijn bij het inzetten van de spiraal). Sindsdien blijf ik steeds menstruatie-pijn ervaren, af en toe heb ik weer een -wat minder heftige- steek gevoeld, maar vooral gewoon een zeurend gevoel.
Ik moet continu plassen. Ik ben al bij de huisarts geweest, zij constateerde dat ik een blaasontsteking had (getest met urine). Ik heb toen 5 dagen een antibiotica-kuur gehad. Mijn klachten gingen niet over (bovendien had ik niet de typische blaasontsteking klachten: ik kon gewoon prima plassen, het deed geen pijn, maar ik moest gewoon iedere 10 min. naar de wc). Maar uit de tweede urine-test bleek dat de blaasontsteking over was.

Nu ben ik dus 3 weken verder, en het verandert niet. Ook ben ik enorm chagerijnig en huilerig (maar dat kan ook komen vanwege dat constante zeurderige gevoel).
Het gevoel trekt door naar mijn liezen, ik ben soms extreem moe in mijn benen, en mijn borsten zijn ook heel gevoelig.
Ik zweet meer dan normaal en mijn menstruatie is opeens eerder gekomen dan verwacht (ongeveer een week/ 10 dagen).

Ik heb al 3 keer (!!) een zwangerschapstest gedaan omdat ik (ondanks de geringe kans) ervan overtuigd was dat ik toch zwanger was geworden.
Drie keer was deze test echter negatief.

Nu stuitte ik op dit forum, en ik begin me toch wel zorgen te maken.
Kan het zijn dat dit alles door mirena komt? En heb ik soms een cyste of iets dergelijks?
Ik ga sowieso weer een afspraak met de huisarts maken, maar aangezien ik ook lees over de onwetendheid onder hen, wil ik ook graag horen of jullie hier iets in herkennen.

Alvast heel erg bedankt en groetjes

mo
Expert
Berichten: 597
Lid geworden op: 03-01-2008 10:55

Bericht door mo » 16-12-2011 09:22

Hallo Luna,

Ben je inmiddels al bij de huisarts geweest? Ik herken veel van je klachten. Als de huisarts niks kan vinden, kun je misschien voor jezelf bepalen hoe lang je het nog aan wilt kijken met deze klachten en daarna op zoek gaan naar een ander anticonceptiemiddel waar je hopelijk minder last van hebt.

Groetjes,
Mo

Luna
Nieuweling
Berichten: 2
Lid geworden op: 14-12-2011 12:42

Bericht door Luna » 16-12-2011 17:05

Hoi Mo,

Bedankt voor je antwoord.
Ondertussen ben ik bij de huisarts geweest, zij stuurde me door naar een gyneacoloog.
Ik bleek een cyste te hebben op mijn eierstok.

De arts bracht dit direct in verband met mirena. Dus wat dat betreft is het nu wel duidelijker.

Ik moet nu afwachten of de cyste vanzelf verdwijnt, maar ik ga de mirena er waarschijnlijk volgende week uit laten halen.
Ik wil niet het risico nemen dat dit vaker terug komt...

Groetjes!

Plaats reactie