ijzersmaak en tintelingen in de mond

Bespreek hier je lichamelijke klachten
Plaats reactie
korsow
Nieuweling
Berichten: 1
Lid geworden op: 17-01-2012 23:50

ijzersmaak en tintelingen in de mond

Bericht door korsow » 17-01-2012 23:59

Graag zou ik willen weten of iemand wel eens last heeft gehad van de volgende symptomen na het inbrengen van de Mirena.
Ongeveer 2 maanden na het plaatsen, kreeg ik de volgende klachten; tintelingen aan mijn tong, voornamelijk de voorkant alsof je je tong verbrand hebt, ditzelfde gevoel aan de lippen (buitenkant) maar niet zo erg, geirriteerd verhemelte en een bloed- cq ijzersmaak in de mond. Dit heb ik nu ca. 3 weken en daar ik wel allergisch ben voor het e.e.a. heb ik de Mirena, na overleg met de arts, laten verwijderen. De klachten komen mijn gynaecoloog compleet onbekend voor maar ik heb nikkelallergie en ben bijv. allergisch voor contrastvloeistof (jodium). Nu zit er ook bariumsulfaat (komt voor in contrastvloeistof)in het t-stuk van de Mirena, zou dit het kunnen zijn maar krijg je dan pas een reactie na 2 maanden? Of ben ik allergisch voor het hormoon? Hoe lang kan het duren voordat de klachten verminderen als iemand er uberhaupt ooit last van heeft gehad. Ik ben benieuwd of iemand deze klachten herkend.

anoli
Nieuweling
Berichten: 11
Lid geworden op: 14-02-2013 20:16

Bericht door anoli » 14-02-2013 20:22

@ Korsow,

Jij hebt jouw vraag als geruime tijd geleden gesteld. Ik kom nu voor het eerst op dit forum, op zoek naar antwoorden op vreemde klachten die ik nu een aantal maanden heb.

Twee van die klachten zijn wat jij ook aangeeft ..... ijzersmaak en tintelingen in de mond.

Jij schreef dat je de Mirena hebt laten verwijderen. Zijn de ijzersmaak en tintelingen in de mond nu verdwenen??



@ All

Ik ben benieuwd of er nog meer mensen zijn die deze klachten ervaren (waarschijnlijk niet of niet veel, gezien de reacties op dit topic)??
Ik heb heimwee naar mezelf!!

(Mirena gehad van 25-09-2012 tot 19-02-2013)

Plaats reactie