Bloeding na gemeenschap

Bespreek hier je lichamelijke klachten
Plaats reactie
kippie78
Nieuweling
Berichten: 3
Lid geworden op: 23-01-2012 09:37

Bloeding na gemeenschap

Bericht door kippie78 » 23-01-2012 09:45

Hoi allemaal,

Er zijn zoveel verhalen te lezen over klachten over de mirena dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Vandaar dat ik mijn vraag er toch even ingooi.

Sinds 14 november 2011 heb ik een Mirena spiraal. Het plaatsen ging prima en de controle is ook goed verlopen na 6 weken. Spotting neem ik voor lief en de menstruatie is ook vele malen minder erg dan dat ik gewend was. Ik heb vorige week mijn menstruatie gehad en deze leek gisteren voorbij. Alleen na gemeenschap te hebben gehad heb ik vandaag ineens weer bloedverlies (helderrood). Ik maak me hier toch eigenlijk best zorgen over. Is dit nu iets wat voor kan komen of zal ik toch maar de polikliniek gyn. bellen...

Ik hoop op iemand die het verhaal herkend!

mo
Expert
Berichten: 597
Lid geworden op: 03-01-2008 10:55

Bericht door mo » 24-01-2012 20:17

Tijdens het gebruik van de Mirena had ik ook bloedverlies na gemeenschap. Ik heb het aan de huisarts gevraagd en die heeft toen een uitstrijkje gemaakt. Daar kwam niets uit. Ik liep toen ook bij een bekkenbodemtherapeut (vanwege pijn bij gemeenschap) en als ik het me goed herinner had die het over contactbloedingen en dat dat geen kwaad kon. Na verwijdering van de Mirena heb ik dat geen enkele keer meer gehad (ook de pijn verdween trouwens geleidelijk).

Als het vaker gebeurt, kun je het er eens met de huisarts over hebben. Zo lang je geen pijn, krampen of iets dergelijks hebt, is er waarschijnlijk weinig aan de hand.

Groetjes,
Mo

kippie78
Nieuweling
Berichten: 3
Lid geworden op: 23-01-2012 09:37

Bericht door kippie78 » 24-01-2012 22:57

Bedankt voor je reactie Mo en toch wel fijn om te lezen dat het dus wel vaker voorkomt. Ik heb het na het plaatsen van de spiraal al vaker gehad en vind het als het zo blijft wel een reden om 'm te laten verwijderen. Het maakt je toch wat onzeker tegenover je partner. Ik heb verder geen klachten op dit gebied van pijn, krampen etc. Maar ik ga toch ook wel het zekere voor het onzekere nemen en ga het wel even aankaarten. Je moet er toch ook niet aan denken dat het wel iets ernstigs blijkt te zijn. Morgen dus even een telefoontje plegen!
Ben wel benieuwd naar meer van dit soort gevallen!

kippie78
Nieuweling
Berichten: 3
Lid geworden op: 23-01-2012 09:37

Bericht door kippie78 » 26-01-2012 09:35

Gisteren een verpleegkundige van de poli gyn. gesproken en ze heeft me best een beetje gerust gesteld. Het kan dus de eerste maanden voorkomen dat je bloedingen krijgt na gemeenschap te hebben gehad. De spiraal kan de baarmoederwand beschadigen door beweging. Maar ze voelde ook wel mijn ongerustheid en raadde me aan toch een uitstrijkje te laten maken bij de huisarts. Heb nu een afspraak staan voor dinsdag. Dus wordt vervolgd...

Plaats reactie