Extreem moe, hoofdpijn, haartuival en etc

Bespreek hier je lichamelijke klachten
Plaats reactie
Mleen
Nieuweling
Berichten: 1
Lid geworden op: 01-02-2012 11:21

Extreem moe, hoofdpijn, haartuival en etc

Bericht door Mleen » 01-02-2012 11:44

Hallo,

Mijn naam is Marleen en ben 19 jaar oud. Anderhalf jaar geleden ben ik na een fikse griep er nooit meer helemaal bovenop gekomen. Ik bleef extreem vermoeid, altijd diaree, duizelig, heel angstig en misselijk. Na een jaar van onderzoeken kunnen ze niks vinden en zit het dus tussen men oren. Zelf ben ik op internet gaan zoeken na mogelijke oorzaken en kwam uiteindelijk bij cvs en een hormonale disbalans uit. Nu heb ik pas geleden een burn out gehad en ben langzaam aan het opkrabbelen met positieve gedachten, gezond eten en veel bewegen.

Ongeveer 6 weken geleden heb ik de mirena laten zetten. Na 4 weken kreeg ik knallende hoofdpijn, ben weer extreem moe, en heb heel veel haaruitval. Voorheen heb ik nooit hoofdpijn gehad tot ik aan de mirena begon. Nu ben ik vandaag naar de huisarts geweest maar die zegt dat het niet aan de mirena ligt maar aan stress.

Het huilen staat me nader dan het lachen, ik ging echt vooruit had zelf momenten dat ik weer een beetje energie begon te krijgen en nu valt alles weer in duigen. Ik weet zeker dat het niet aan stress ligt want geestelijk gaat het prima.

Herkent iemand mijn klachten? En wat kan ik het beste doen?

mo
Expert
Berichten: 597
Lid geworden op: 03-01-2008 10:55

Bericht door mo » 03-02-2012 08:21

Hallo Marleen,

Met jouw voorgeschiedenis is het moeilijk te zeggen of het aan de Mirena ligt of dat je toevallig net een terugval hebt. Als je echt uit wilt sluiten dat de Mirena de oorzaak is, zit er niks anders op dan hem weer te laten verwijderen. Je moet dan wel even geduld hebben de hormonen weer een beetje in balans zijn.
Heb je voor de Mirena andere hormonale anticonceptie gebruikt?

Sterkte, ik hoop dat je snel opknapt.

Groetjes,
Mo

Plaats reactie