Er uit laten halen of niet?? opgezette buik, pijn, hoofdpijn

Bespreek hier je lichamelijke klachten
Plaats reactie
Mirena88
Nieuweling
Berichten: 1
Lid geworden op: 07-03-2012 09:58

Er uit laten halen of niet?? opgezette buik, pijn, hoofdpijn

Bericht door Mirena88 » 07-03-2012 10:13

Na altijd de pil te hebben gebruikt ben ik overgestapt naar de mirena spiraal omdat mijn menstruatie altijd heel heftig was en ik me daardoor vaak ziek moest melden op het werk. Van meerdere mensen positieve verhalen gehoord zoals bijvoorbeeld nooit meer ongesteld of 1 a 2 keer per jaar.

nou, het plaatsen van de mirena was al verschrikkelijk pijnlijk en ik kan niet snappen dat niemand dat ooit heeft aangegeven. Bijna flauwgevallen van de pijn en extreem bloeden. Blijkbaar hoort er pas een mirena gezet te worden na het hebben gehad van 2 kinderen. wat overigens ook niemand mij heeft verteld, huisarts + gynecoloog. Ik heb dus nog nooit kinderen gehad en na een latere controle bij de gynecoloog zei ze me dat ik veel geluk had gehad dat het al na 1 keer goed ging want dat komt bijna nooit voor als je nog geen kinderen hebt. En bedankt dacht ik.

Het eerste jaar kon ik nauwelijks sporten of lichamelijk werk doen, omdat ik dan de mirena kon voelen en erg pijnlijk werd. Toen werd ik wel maar om de 6 maanden ongesteld. Nu 2,5 jaar later wordt ik gewoon weer maandelijks ongesteld weinig bloedingen maar wel een HELE opgezette buik. Mijn vriend kan gewoon aan mn buik zien dat ik al weer bijna ongesteld ben. overdag valt de pijn wel mee maar savonds begint vooral een steeds terugkerende stekende pijn met rustpauzes en gepaard met hoofdpijn, misselijkheid, slapeloosheid. Ook aan mij word er gevraagd of ik zwanger ben en zo voel ik me soms ook. nu kan ik overigens buiten de menstruatie wel gewoon sporten. Toch maak ik me zorgen en vraag ik me regelmatig af om de mirena er niet gewoon weer uit te laten halen en op zoek te gaan naar een alternatief anti conceptie middel. Natuurlijk ook met angst voor het verwijderen er van.

Hebben meer vrouwen hier last van? hoort de menstruatie wel maandelijks terug te komen met de mirena? is het normaal dat de buik zo opzet?

mo
Expert
Berichten: 597
Lid geworden op: 03-01-2008 10:55

Bericht door mo » 07-03-2012 11:16

Hallo,

Dat een Mirena alleen gezet kan worden als je 2 kinderen hebt gekregen, klopt niet. Het is wel zo dat het plaatsen van de Mirena makkelijker kan gaan als je al kinderen hebt gekregen. Maar sommige vrouwen zonder kinderen vonden de plaatsing enorm meevallen en sommige vrouwen met kinderen vonden het tegenvallen, dus het zegt ook niet altijd wat. De Mirena is wel een vrij groot spiraaltje (sommige koperspiraaltjes zijn kleiner).

Dat je het eerste jaar niet kon sporten of lichamelijk werk doen, is absoluut niet de bedoeling. Is er toen met een echo gecontroleerd of de Mirena goed zat? Je zou hem niet moeten voelen.

Er wordt van de Mirena gezegd dat het voordeel is dat je niet meer menstrueert, maar in feite menstrueert ongeveer 20% van de gebruiksters niet meer. De overige 80% wel, maar vaak met wel minder bloedverlies. Sommige houden even veel bloedverlies of de menstruatie duurt langer.

Klachten over een opgezette buik ben ik vaak tegengekomen, dat verdwijnt al snel na verwijdering.

Het klinkt of je meer nadelen dan voordelen hebt van de Mirena, dus het lijkt me wel verstandig eens na te gaan denken over andere anticonceptie. Kijk eens hier voor onafhankelijke informatie http//www.anticonceptie-online.nl/methoden.htm

Ik hoop dat je hier iets aan hebt, sterkte!

Groetjes,
Mo

Annemiek
Nieuweling
Berichten: 8
Lid geworden op: 21-02-2011 18:24

Bericht door Annemiek » 12-07-2012 14:24

ik had veel klachten van de Mirena, ik heb em uiteindelijk laten verwijderen, niks geen hoofdpijn en buikpijn en vloeien meer. ik heb nu ruim een jaar een implanonstaafje, hierin zit hetzelfde hormoon.

En het belangrijkste GEEN klachten, 2 keer minimaal ongesteld geweest, enne GEEN buikpijn
Groetjes Annemiek

Sunny
Ervaren Forumlid
Berichten: 30
Lid geworden op: 09-06-2012 20:53

Bericht door Sunny » 23-07-2012 11:08

Hoi,

ik heb de mirena 2 jaar gehad en heb het eerste jaar zeer weinig bloedverlies gehad(wat echt een vooruitgang was voor me), maar in het tweede jaar werd het iedere maand wat meer. Maar dat was nog steeds weinig tegenover wat ik die tijd ervoor had. Toen kwam er ook weer een regelmatige cyclus terug.

De buikpijn heb ik al die tijd gehad en werd bij mij inderdaad erger bij beweging, dus dat herken ik ook.
En ook mijn buik was regelmatig opgezet, dan leek het wel of ik zwanger was.

Dit is een beetje van mijn ervaring, ik hoop dat je er iets aan hebt.

Groetjes Sunny

Plaats reactie