vandaag verwijderd!!

Hier kun je beschrijven hoe het sinds de verwijdering van de Mirena met je gaat. Post hier al je updates!
jaimie
Ervaren Forumlid
Berichten: 30
Lid geworden op: 05-07-2012 16:51

vandaag verwijderd!!

Bericht door jaimie » 10-07-2012 17:13

hallo allemaal...

ik zal me eerst even voorstellen ik ben jaimie en 23 jaar..
ik heb 3 jaar lang een mirena spiraal gehad en sinds 4 mnd begon ze te rotzooien en te donderen dit hield in dat ik na 3 jaar opeens weer ongesteld werd.. kreeg als voorteken ontzettend veel pijn aan me borsten me vriend hoefde er maar naar te kijken en het deed al pijn..en flinke steken in me onderbuik..maar ja het ging op en af dan een dag wel dan een dag niet et schoot voor geen meter op en daarbij het is niet prettig als er geen regelmaat in zit of tenminste dat je weet van goh rond deze week zou ik het moete worden nee dat ging bij mij niet ik heb 2 weken lang lopen kwakkelen van dag wel dag niet dag wel dag niet...

het maakt je zo onzeker kunt ook niet ff lekker rotzooien met je vriend want alles is dan gevoelig van binnen... moet continu op je houden zijn altijd iets bij hebben...
ik heb toen afspraak met de huisarts gemaakt...
die was dus vandaag...
zij vertelde mij dat de mirena dan nog wel werkte maar de werking neemt dan langzaam af dit houd dan in dat je hormoon spiegeling dan beetje aan het schommelen is en opnieuw naar balans zoekt maar dat kan zo gebeurd zijn maar je kunt ook lang zo blijven lopen dus zij gaf mij:

optie 1: spiraal verwijderen en een nieuwe laten zetten.
optie 2: spiraal verwijderen en een ander anti conceptie.
optie 3: spiraal gewoon laten zitten.

ik heb gekozen voor optie 2... gelijk dat ding eruit want moet er niet aan denken dat ik zo moet blijven kwakkelen maak ik me zelf niet blij mee en ik word dan chagerijnig en dat wil ik me vriend ook niet aan doen en de hond ook niet.

het verwijderen was zo gebeurd.. het deed wel even zeer toen ze hem eruit trok.. was gewoon kwestie van touwtje trekken!! toen dat gebeurde voelde ik een steek en schrok ervan... ff 1 min blijven liggen om ff te bekomen en weer opgestaan en recept op gehaald en weer thuis!!

moet nu wel zeggen nu dat ik thuis ben voelt beetje leeg.. ik weet niet hoe ik het het beste kan omschrijven maar het voelt leeg beneden op het plekje maar wel prettig leeg :P...
vind wel vreemd gevoel maar kan heb nog niet te klagen...
nu ga ik vanavond beginnen met de pil en hoop dat ik een regelmatige cycles krijg die ik altijd heb gehad met de pil.....

graag zou ik ook jullie ervaringen willen weten,, horen en lezen!

jaimie
Ervaren Forumlid
Berichten: 30
Lid geworden op: 05-07-2012 16:51

het is nu 5 dagen later !!

Bericht door jaimie » 16-07-2012 14:18

Hallo allemaal,,

het is nu 5 dagen geleden dat ik hem eruit heb laten halen! en ik voel eigenlijk helemaal top!!
het prettige gevoel waar ik het vorige bericht over had ben ik aan gewend en het voelt lekker vrij!

de 11de ben ik ongesteld geworden of dat het egt ongesteld is weet ik neit maar ik heb het in ieder geval genoteerd en ik zou dan in 8 augustus mijn rode vlag kunnen uithangen maar dat is nog maar af te wachten :P
kreeg de 2de dag was ik rustig en wel erg flirterig tegenover mijn vriend hahahahahaha !!
de 3de dag was tevens mijn laatste dag dat ik "ongesteld" was maar ik was erg uit balans kon mijn draai die dag niet vinden was geirriteerd en zelfs agressief :O ...

ik heb een app gedownload op mijn telefoon dat ik alles kan bijhouden wanneer ik ongi wordt en wanneer het dan zou moeten eindigen wanneer ik vruchtbaar ben en wanneer mijn ovulatie is tevens kan ik ook markeren hoe ik mij die dag voel!! dat vind ik prettig vooral nu in het begin dan kan ik beetje de routine weer vinden!! :P

tot nu toe weet niemand dat ik hem heb verwijderd en omdat veel mensen weten dat ik er 1 heb vragen ze nog wel eens naar en ik ben ontzettend slecht in liegen dat kan ik gewoon niet!! maar tot nu toe heb ik nog gewoon kunnen zeggen jaa goed .. zit goed geen last ...blablablabladibla :P

mijn libido voorheen was al best hoog maar is nu weer flink gestegen merk ik :P mijn vriend moet er gelukkig mee lachen en klacht er niet over en maakt er grapjes mee!! en hij kan goed mee omgaan :P ....ach ja hij hoeft dan niet te klagen hij komt dan al helemaal nix te kort whahaha :P

naja dit waren mijn daagjes ben benieuwd hoe het verder verloopt!

groetjes
jaimie

mo
Expert
Berichten: 597
Lid geworden op: 03-01-2008 10:55

Bericht door mo » 17-07-2012 21:56

Hallo Jaimie,

Fijn dat je je zo goed voelt! Die bloeding direct na het verwijderen kan ook een onttrekkingsbloeding zijn, hoeft niet persé de menstruatie te zijn. Je bent nu meteen met de pil begonnen he? Dus daarmee bepaal je dan wanneer je de volgende keer 'ongesteld' wordt (met de pil is het eigenlijk geen echte menstruatie, maar ook een onttrekkingsbloeding omdat je een paar dagen geen hormonen slikt).

Groetjes,
Mo

jaimie
Ervaren Forumlid
Berichten: 30
Lid geworden op: 05-07-2012 16:51

Bericht door jaimie » 03-08-2012 18:21

hoi mo,,

nou het was de bedoeling om aan de pil te beginnen maar voor mijn partner hoeft het niet.. we willen heel graag kinderen en hebben iets van we zijn er klaar voor dus ben niet meer begonnen met de pil hahaha...
maar nu heb nu wel 2 kut dagen achter de rug gehad..
dag 1 heel vergeetachtig...naar beneden lopen en niet weten waarom terwijl ik bezig ben met omkleden vervolgens komt de reclame binnen met blaadje van de c1000 dat je bij 10 euro aankopen dat je een kras lot krijgt nou ik zat dus al op dat blad te krassen met een munt hoe stom vervolgens zitte we in de auto en hebben we het over het verkeer ik en mijn vriend en opeens jaah klopt want het is morgen zwarte zaterdag terwijl het woensdag is .. bij de boodschappen doen vergeten tree energy drank af te rekenen ben ik aan het opruimen komt savond mijn vriend van jij bent er egt vanaf he ik van hoezo jaah je bent de snacks vergeten terug te leggen in de vriezer .. dat waren ff 96 hapjes naja die gaan we vandaag dan maar op bakken..

gister dan had ik huilbuien zit gewoon aan tafel en vervolgens begin ik gewoon te janken waarom weet ik niet.. en ook nog beetje misselijkheids klachten maar wel gewoon kunnen eten niet hoeven overgeven ofzo

dus zijn er mensen die dit meer hebben gehad ??
want wij kunnen ook niet voorstellen dat we nu al zwanger zijn!!

Suzanne
Ervaren Forumlid
Berichten: 99
Lid geworden op: 12-02-2012 16:27

Bericht door Suzanne » 04-08-2012 11:31

Dit kunnen voortekenen zijn van je naderende menstruatie. Wanneer zou je ongesteld moeten worden? Rond je ovulatie en menstruatie kunnen je klachten tijdelijk weer even erger worden. Maar dit gaat vanzelf ook weer weg.

jaimie
Ervaren Forumlid
Berichten: 30
Lid geworden op: 05-07-2012 16:51

Bericht door jaimie » 06-08-2012 09:53

als het goed is over 2 dagen als ik het allemaal goed heb uitgerekend :P...
want nu is er nix aan de hand voel me kip lekker.. dus we wachten maar lekker af..
en is ook weer wennen aan die gekken dagen hhahaha was het niet gewend had het ook nog nooit gehad hahahaha..

Suzanne
Ervaren Forumlid
Berichten: 99
Lid geworden op: 12-02-2012 16:27

Bericht door Suzanne » 08-08-2012 11:58

In de Mirena zit synthetische progesteron, namelijk Levonorgestrel, dit is een zgnd. 'progestageen'. Het hormoon progesteron is een vrouwelijk hormoon dat je normaal gesproken aanmaakt na je eisprong en wat een kalmerende en stabiliserende werking heeft, het werkt tegengesteld aan oestrogeen, het andere vrouwelijke hormoon, waar je heel emotioneel van kunt zijn. Beide hormonen houden elkaar in evenwicht. Het synthetische hormoon heeft deze eigenschappen echter niet! Vandaar dat zoveel vrouwen paniekaanvallen en depressieve gevoelens krijgen.

Als je de Mirena een langere tijd hebt, krijgt je lichaam geen prikkel meer om het natuurlijke progesteron zelf te maken. De Mirena geeft je lichaam het signaal dat je al genoeg van dit hormoon hebt, ook al is de werking niet hetzelfde! Als je dus de Mirena niet meer hebt, stopt ook de toevoer van dit synthetische hormoon, maar je lichaam is nog niet gewend het weer aan te maken. Het gevolg is dat je oestrogeen vrij hoog is (vandaar de emotionele buien) terwijl de progesteron die je nodig hebt nog niet voldoende wordt aangemaakt.

Om het nog moeilijker te maken, heeft de Mirena ook meer synthetisch hormoon aangemaakt dan je lichaam normaal gesproken van het natuurlijke hormoon zou aanmaken. Je lichaam probeert vervolgens het evenwicht te bewaren door ook meer oestrogeen aan te maken en dus, als de Mirena wordt verwijderd, heb je heel veel oestrogeen en veel te weinig progesteron. Dit noemen ze oestrogeendominantie. Of dit ook bij jou het geval is, kan ik natuurlijk niet zeggen. Ik ben geen dokter en om er iets over te zeggen, zou je ook je bloed moeten testen. Maar deze verklaring heb ik ooit gehoord en die klink op zich wel aannemelijk.

Je oestrogeen is ook voor je eisprong erg hoog, en dan kun je dus ook wat klachten hebben.

jaimie
Ervaren Forumlid
Berichten: 30
Lid geworden op: 05-07-2012 16:51

Bericht door jaimie » 09-08-2012 15:32

hoi suzanne,

da klinkt ook heel logisch...
vooral omdat ik altijd heel op tijd was met mijn menstruatie...al vanaf dat dat ik voor de eerste keer ongesteld ben geworden klopt mijn cycles precies..
nu dus niet meer omdat indd mijn lichaam weer zijn balans moet zoeken..
naderhand moet ik er wel om lachen dan denk gods wat zijn die hormonen lkkr lastig geweest en mijn vriend die heeft er al helemaal lol mee:P..

gister heb ik voor het eerst boven de wc gehangen omdat ik moest overgeven van mijn yoghurt met meloen en als klap op de vuurpijl aten we s avonds friet en zelfs dat hoefde ik niet 3 pinnetjes gehad en ik zeg tegen mijn vriend pak maar want ik wordt er misselijk van.. terwijl ik altijd en altijd mijn friet opeet en nu werd ik er misselijk van...

2 dagen ofzo nadat ik mijn spiraal heb laten verwijderen heb ik ook 3 dagen bloedingen gehad leek of ik ongesteld was en heb het genoteerd in mijn agenda en aan de hand daarvan beetje lopen rekenen wanneer ik gewoon ongesteld zou worden en dat zou dus gisteren zijn geweest maarja ben het nog steeds niet dus we wachten gewoon lkkr af...
heb natuurlijk 3 jaar lang iets kunstmatigs in mijn lijf gehad en het is nu weg dus die balans moet weer terug vinden..

tot nu heb k nergens geen last van en ik moet er wel mee lachen naderhand vooral omdat ik het nooit heb gehad..

wel fijn dat er zo'n forum is dat je dingen kunt terug lezen en tips en informatie zo krijgt!!

Suzanne
Ervaren Forumlid
Berichten: 99
Lid geworden op: 12-02-2012 16:27

Bericht door Suzanne » 09-08-2012 21:02

Hoi Jamie, blij dat je er nog om kan lachen! ;-) Die bloeding na verwijdering is waarschijnlijk geen ongesteldheid. Ze noemen dat een ontrekkingsbloeding. Voel je je nu weer goed? Misschien was je wel emotioneel omdat je moest ovuleren. Ik ben voor de ovulatie nog steeds een beetje emotioneel en voel me soms ook een beetje down. Als dat zo is, zul je dus binnenkort nog niet ongesteld zijn. Ik ben benieuwd.

jaimie
Ervaren Forumlid
Berichten: 30
Lid geworden op: 05-07-2012 16:51

Bericht door jaimie » 14-08-2012 14:20

Hoi suzanne ..

Dat zou goed kunne ja want ben et nog steeds niet..nu moet ik wel zegge dat ik afgelope dage
gevoelige tepels had dus ik heb beetje zitte rekene en telle en ik zou dan 16 de ongesteld moeten worde
en dat is aankomende donderdag dus ben benieuwd!!

Groetjes

Plaats reactie