Hoofdpijn, mirena verwijderd

Hier kun je beschrijven hoe het sinds de verwijdering van de Mirena met je gaat. Post hier al je updates!
Plaats reactie
Ruby
Nieuweling
Berichten: 2
Lid geworden op: 15-08-2012 09:53

Hoofdpijn, mirena verwijderd

Bericht door Ruby » 15-08-2012 10:01

Dag allemaal,

Even voorstellen:
Ik ben Ruby, 37 jaar, moeder van 2 kinderen. (dochter van 10, zoontje van bijna 2).

Omdat ik na de geboorte van mijn jongste heftige menstruatiepijn had in de stopweek van de pil, en daardoor echt 3 dagen plat lag, besloot ik begin april 2012 de Mirena te laten plaatsen. De buikpijn en menstruatie verdween na 3 maanden en dat was fijn. Helaas kreeg ik er migraine-achtige hoofdpijn voor terug. Echt zo erg! Ik nam elke dag p'mol, ibuprofen, en het hielp gewoon niet. Ik werd wanhopig want het doet zo'n pijn.... Nog nooit zo'n erge hoofdpijn meegemaakt en dat 6 weken aan 1 stuk! Van alles geprobeerd; fysio, shiatsu massage, etc. want ik dacht dat het vanuit mijn nek kwam. Pas toen ik bij de osteopaat terecht kwam, legde hij een link met de hormoonhuishouding en toen viel bij mij het kwartje: de Mirena als boosdoener! Verder had ik ook haaruitval, was ik kribbiger dan normaal en huilerig. Die dingen bij elkaar geteld waren voor mij genoeg om te besluiten de Mirena te laten verwijderen.

Dat is afgelopen maandag (de 13e augustus) gebeurd, dus na 4,5 maand de Mirena gehad te hebben. Verwijderen was gelukkig een fluitje van een cent. Ik ben meteen begonnen met de pil zodat ik die kan doorslikken, want die menstruatiepijn wil ik niet terug...

Nu is dus dag 2 zonder Mirena en ik had echt gehoopt dat de hoofdpijn direct verdwenen zou zijn. Maar dat is een beetje te positief gedacht vrees ik, want hij is er nog steeds... Is er iemand die mijn klachten herkent? Ook nooit migraine-achtige hoofdpijn gehad en door de Mirena wel? En wanneer merkte je verbetering? Ik ben echt zo bang dat het nog lang duurt... :'-(

Groetjes en bedankt voor het 'lezend oog'!

Ruby
Nieuweling
Berichten: 2
Lid geworden op: 15-08-2012 09:53

Bericht door Ruby » 16-08-2012 10:25

Niemand die dit herkent? Ook niet een beetje...?

jaimie
Ervaren Forumlid
Berichten: 30
Lid geworden op: 05-07-2012 16:51

Bericht door jaimie » 16-08-2012 15:10

Hoi ruby ..

Nee sorry ik niet...ik ken het ook niet!!

Groetjes jaimie

Suzanne
Ervaren Forumlid
Berichten: 99
Lid geworden op: 12-02-2012 16:27

Bericht door Suzanne » 21-08-2012 19:55

Hoi Ruby,

Ik heb dit wel vaker gehoord. Kijk anders eens op het amerikaanse forum of je daar wat kunt vinden:

http://curezone.com/forums/f.asp?f=713

Ik heb vooral vlak na verwijdering erg lang heel erg hoofdpijn gehad. Dit verdween na 10 dagen ongeveer en kwam terug rond mijn menstruatie.
Als de klachten zijn gekomen na het inbrengen van de Mirena, dan ga er maar vanuit dat het daardoor veroorzaakt wordt. Het duurt helaas even voor je lichaam zich weer hersteld, maar dat gebeurd ook bij jou vast en zeker!

Plaats reactie