hoera.... ze is eruit....

Hier kun je beschrijven hoe het sinds de verwijdering van de Mirena met je gaat. Post hier al je updates!
Plaats reactie
marita1717
Nieuweling
Berichten: 9
Lid geworden op: 17-09-2012 18:13

hoera.... ze is eruit....

Bericht door marita1717 » 20-09-2012 17:00

Hoera...na 5 maanden gebuik is ze er vandaag uit gehaald...

2 Maanden na inbreng van de mirena, begonnen er bij mij allerlei klachten( overslaan vh hart, rare tinteling in hoofd, moe, stemmingswisselingen, geen zin in sex, pijnlijke spieren)

Heb heel veel onderzoeken gehad en volgens huisarts ben ik kerngezond... Toen kwam ik op dit forum en toen was alles heel duidelijk.

Mijn huisarts zei dat t onmogelijk was en gooide het op hypochondrie, combinatie van stress, angstoornis en depressief.... Nou sorry hoor maar ik ben niet depressief....

Ben vandaag bij mn gyneacoloog geweest, die heeft mijn spiraal eruit gehaald, en ze zei dat ik er heel goed aan had gedaan om deze eruit te halen want mijn spiraal zat omgedraaid, iets wat zeer zelden voorkomt, en op mijn vraag waarom ik gewoon maandelijks ongesteld werd?? Dat was omdat mn spiraal te laag zat....

Ik heb haar uitgelegt waarom ik de spiraal liet verwijderen en zelfs mijn gyn zei, dat ik me zo kon voelen alleen maar door het hormoon...over een kleine week moeten de hormonen uit het lichaam zijn...dus hoop dan ook enige verandering te zien....

Het lijkt wel of mijn lichaam me heeft proberen te vertellen dat de mirena niet goed zat... de tijd zal het zeggen..ik hoop dat ik de juiste keuze heb gemaakt en dat het spiraal de boosdoener is geweest van al mijn kwaaltjes..... Barst nu van de hoofdpijn maar dat zal wel van de zenuwen geweest zijn....

groetjes....

mo
Expert
Berichten: 597
Lid geworden op: 03-01-2008 10:55

Bericht door mo » 21-09-2012 13:16

Hallo Marita,

Fijn dat hij eruit is! Hoe zat hij omgedraaid? Waar zaten de zijpootjes?

De hormonen zijn inderdaad niet meteen uit je lichaam en je moet er rekening mee houden dat je eigen hormonen weer een balans moeten vinden nu de toevoer van het progestageen uit de Mirena is gestopt.

Hou je ons op de hoogte hoe het met je gaat?

Groetjes,
Mo

Plaats reactie