positieve verhalen na verwijdering gezocht

Hier kun je beschrijven hoe het sinds de verwijdering van de Mirena met je gaat. Post hier al je updates!
Plaats reactie
azucar26
Nieuweling
Berichten: 5
Lid geworden op: 30-01-2013 14:57

positieve verhalen na verwijdering gezocht

Bericht door azucar26 » 30-01-2013 15:12

Beste allemaal,

Morgen gaat mijn Mirena spiraal eruit. Ik ben hier heel blij mee, maar ik lees veel horror verhalen over de periode erna. Ik ben langzaamaan herstellende van paniekaanvallen en angsten en ik ben nu een beetje bang dat ik na het verwijderen van de Mirena spiraal ik door een hel heen moet wat betreft moodswings, paniekaanvallen etc.
Nu vraag ik me af of die horrorverhalen komen omdat mensen nou eenmaal de neiging hebben om alleen naar zo'n forum te grijpen als er iets mis is en dat er een heleboel vrouwen zijn die geen "mirena crash" hebben gehad (in elk geval niet wat betreft moodswings en paniekaanvallen).
Voor de mirina spiraal (heb nu de tweede, in totaal 8 jaar) had ik eigenlijk nooit veel last van mijn menstruatie, behalve dan veel bloedverlies. Ik hoop dat dit ook na het verwijderen (snel) het geval is.

Ik hoop dat jullie me gerust kunnen stellen, maar ik ga ervoor!

Groeten,

@zucar

azucar26
Nieuweling
Berichten: 5
Lid geworden op: 30-01-2013 14:57

Bericht door azucar26 » 31-01-2013 09:52

Zo, ze is eruit. Zoals Peppie zo mooi omschreef: mijn 8 jaren lange relatie met mijn "vriendin" Mirena is verbroken. Tenminste, wat ik dacht datijn vriendin was. De laatste 3 jaar heeft ze zich in elk geval als een bitch gedragen. Hopelijk helpt het in mijn herstel en het terugvinden van mezelf. Maar met de therapie en begeleding die ik krijg zal dat wel.
Het verwijderen was inderdaad een piece of cake. Voor niks druk gemaakt weer eens. Niet eens een klein beetje een flauwval gevoel. Bij het plaatsen ging ik steevast van mijn stokje, zelfs liggend!
Ik zal proberen jullie op de hoogte te houden van mijn vorderingen, maar ook voor mij geld: geen bericht is goed bericht!

mo
Expert
Berichten: 597
Lid geworden op: 03-01-2008 10:55

Bericht door mo » 31-01-2013 10:27

Hallo Azucar,

Over die mirena-crash moet je je niet al te veel zorgen maken. Het komt er in veel gevallen op neer dat iemand zich stukken beter voelt na verwijdering van de Mirena, en dan rond de eisprong en net voor de menstruatie weer wat slechter (daarom is het handig een dagboekje bij te houden, dan zie je de patronen eerder), maar eigenlijk niet zo slecht als met de Mirena. En in de maanden daarna worden die terugvallen steeds minder.

Ik hoop dat je snel verbetering gaat merken, ik hoor het graag.

Groetjes,
Mo

azucar26
Nieuweling
Berichten: 5
Lid geworden op: 30-01-2013 14:57

Bericht door azucar26 » 31-01-2013 21:42

Beste Mo,

Dankjewel voor je reactie. Dat stelt me wel wat gerust. Ik voel me nog niet veel anders dan eerst. Behalve dan wat moe en lichte hoofdpijn, maar dat had ik vannochtend voor het verwijderen ook al. Waarschijnlijk omdat ik toch slecht geslapen heb. De arts was erg begripvol en ze vond het een logische en goede beslissing. Dat scheelt ook al veel.

Ik zie het positief tegemoed, zonder al te veel verwachtingen te willen koesteren.

Groeten,

@zucar

azucar26
Nieuweling
Berichten: 5
Lid geworden op: 30-01-2013 14:57

update

Bericht door azucar26 » 08-02-2013 14:28

Beste allemaal,

De eerste week na het verwijderen gaat het goed met me. Ik ben moe en was gister en eergisteren misselijk, maar mijn vriend ook een beetje dus ik denk dat het het heersende griepje is. Bovendien ben ik ook mijn ritme aan het verleggen, naar twee uur vroeger opstaan. Verder ben ik duidelijk wat positiever, minder angstig en is mijn libido ineens omhooggeschoten. En dat mocht ook wel. Al met al dus geen schokkende verbeteringen, maar zeker verbeteringen! Dus ik ben blij.

Groeten,

@zucar

mbolleke
Ervaren Forumlid
Berichten: 38
Lid geworden op: 20-12-2012 20:26

Bericht door mbolleke » 11-02-2013 20:44

hier idd ook geen problemen gehad; het enige is dat men cyclus niet echt wil opstarten, verder voel ik me super!!!

azucar26
Nieuweling
Berichten: 5
Lid geworden op: 30-01-2013 14:57

nu ruim twee maanden verder

Bericht door azucar26 » 10-04-2013 10:21

Beste allemaal,

Even een update zoals beloofd. Inderdaad is geen nieuws goed nieuws in mijn geval. Het gaat prima, ben heel blij met de verwijdering. Inmiddels ben ik drie keer ongesteld geweest en ik kan de klok gelijk zetten op mijn cyclus. Heel erg fijn. Wat ook heel fijn is, dat sinds de verwijdering mijn gezichtshuid heel erg opgeknapt is. Ik heb bijna geen alst meer van uitslag, wat ik ten tijde van de verwijdering heel erg had. Bovendien is mijn libido nogsteeds verhoogd. En ik ben sinds een maand ook aan het afbouwen met mijn antidepressivum. Al met al een zeer positief verhaal dus. Kloteding!

Groeten,

@zucar

mbolleke
Ervaren Forumlid
Berichten: 38
Lid geworden op: 20-12-2012 20:26

Bericht door mbolleke » 10-04-2013 22:13

zo blij om tussen al de negatieve (nl voor de verwijdering) heel veel positieve verhalen (NA de verwijdering) te lezen!!! We moeten het mirena-probleem kenbaar maken!!!!!

Lenske
Nieuweling
Berichten: 10
Lid geworden op: 02-03-2014 10:47

Bericht door Lenske » 02-03-2014 11:08

klinkt mij erg goed, ik hoop ook op een positieve evolutie na verwijderen

Margret Juckers
Nieuweling
Berichten: 1
Lid geworden op: 20-02-2014 10:04

verwijdererd twee weken geleden

Bericht door Margret Juckers » 03-03-2014 18:26

Mijn mirena is twee weken geleden op de o.k. verwijderd.

Nu twee weken later heb ik mijn energie weer terug.
Het lukt mij om de hele dag in huis lekker bezig te zijn, en sporten ging weer heerlijk.


Ik voelde mij met de mirena spiraal vreselijk vermoeid en liep altijd te gapen.

Het ding is vreselijk en zou verboden moeten worden.

Plaats reactie