Ongerust....

Hier kun je beschrijven hoe het sinds de verwijdering van de Mirena met je gaat. Post hier al je updates!
Plaats reactie
querinejeanine
Nieuweling
Berichten: 2
Lid geworden op: 30-01-2011 21:23

Ongerust....

Bericht door querinejeanine » 17-03-2014 20:20

Hoi hoi,

Afgelopen 25 febr 2014 is na bijna 2 jaar mijn Mirena verwijderd. Tijdens de eerste paar maanden had ik erg veel last, en lag ik vaak krom van de pijn. Ook veel bloedingen gehad. Meerdere malen terug geweest bij de dokter, en ik moest gewoon even doorzetten aangezien mijn lichaam eraan moest wennen. Na een paar bezoeken eindelijk doorverwezen naar een gynaecoloog, die ook een inwendige echo heeft gemaakt. Daar kwam uit dat ik een kleine baarmoeder heb, en dat ik waarschijnlijk daarom er zo heftig op reageerde. Ze heeft toen mijn draadjes wat korter geknipt en met wat pijnstillers ben ik weer naar huis gestuurd.
De pilletjes hielpen hier en daar wel voor de pijn, maar de bloedingen die bleven. Na ongeveer een jaar werden de bloedingen minder hevig, en kwamen ze minder vaak terug. Maar helemaal vrij van bloedingen ben ik de afgelopen 2 jaar niet geweest!
Ook hebben mijn vriend en ik vaak last gehad van mijn spiraal tijdens de sex. Voor mij was het zeker niet fijn wanneer hij er tegenaan per ongeluk beukte, maar ook bij hem deed dat goed zeer.

Omdat we nu een tijdje bij elkaar zijn, en ook over kindjes zijn gaan praten, was de keuze snel gemaakt. Dat kleine etterbakje moest en zou er snel uitgaan! :twisted:
Eindelijk was het dinsdag 25 febr... Ik vond het erg spannend, aangezien ik de plaatsing als erg vervelend had ervaren. Gelukkig viel het me alles mee! De verwijdering is vergeleken bij de plaatsing piece of cake! Was alleen nog wel een gepiel omdat de draadjes krom en dus omhoog waren gaan zitten.

Vrijdag 28 febr heb ik ( denk ik ) mijn menstruatie gekregen. Maar die duurde maar tm zondag, dus behoorlijk kort. Heb wel verschijnselen gehad van een normale menstruatie zoals hoofdpijn en rugpijn.

Maar in die 2 weken tm nu heb ik weer verschillende bloedingen gehad, verschillend van vers rood bloed of donker bruin, echt tegen het zwarte aan. Deze bloedingen zijn zowel overdags als 'snachts gekomen. Ook na een vrijpartij kreeg ik ineens een bloeding, wat dus een erg fijne timing was..NOT! :wink:

Ben er dus behoorlijk klaar mee, met dit gedoe.. en met die non stop tampons moeten gebruiken. We proberen zwanger te raken, maar haal bij iedere bloeding van allerlei gekke dingen in mijn hoofd, en het maakt me ongerust. Want op internet staan heel veel vervelende dingen als je zoekt vaginale bloedingen.

Nu heb ik ook online gelezen dat ik een soort van menstruatie agenda moet bijhouden zodat ik ook bij de huisarts kan aantonen hoe of wat en wanneer. Dus daar ben ik dan ook mee begonnen.

Maar ik wilde graag mijn verhaal hier kwijt, en wie weet wie mij misschien kan helpen met haar eigen ervaringen.

Alvast bedankt!!

Liefs Q

Lenske
Nieuweling
Berichten: 10
Lid geworden op: 02-03-2014 10:47

Bericht door Lenske » 10-04-2014 13:49

denk dat je moet beseffen dat het spiraal de aanmaak van je slijmvliezen al 2 jaar verminderd heeft of afgeremd en dat je lichaam nu dus ook even terug op zijn plooi dient te komen.
Het is even in de war en zal daarom mss te pas en te onpas bloeden
vaak is dat ook zo bij vrouwen die stoppen met de pil hoor.
Dus even doorzetten en hopelijk snel een regelmatige cyclus

Plaats reactie