hij is eruit

Hier kun je beschrijven hoe het sinds de verwijdering van de Mirena met je gaat. Post hier al je updates!
Plaats reactie
Lenske
Nieuweling
Berichten: 10
Lid geworden op: 02-03-2014 10:47

hij is eruit

Bericht door Lenske » 10-04-2014 13:55

Vanmorgen heb ik mijn mirena laten verwijderen
het ging heel vlot en buiten beetje trekpijn verder niks.
Mijn gyne vroeg de reden waarom ik het liet verwijderen, eerst wou ik zeggen dat we voor een derde gingen (wat niet zo is :wink: ) om gedoe en discussie te vermijden maar uiteindelijk toch maar gezegd dat ik last had van een libido onder de nul, depressieve klachten, etc.
Dus begon hij te zeggen dat spiraal toch wel heel anders is dan de pil want pil verandert je cyclus maar spiraal gaat enkel innesteling tegen en aanmaak van slijmvliezen in de baarmoeder doordat het lokaal werkt dus het zou niet in het bloed komen en je cyclus blijft gewoon doorlopen. En verder dat veel vrouwen van mijn leeftijd het emotioneel moeilijk hebben en bla bla bla
nu ja, ik heb al zoveel gedaan om mij beter in mijn vel te voelen, mijn bloed is onderzocht, ik heb zowat alle mogelijke pistes bewandeld nu bleef het mirena nog als enige over. Aangezien mijn hubby nog niet gefixt is, sprak gyne al over andere tijdelijke oplossing maar ik wil echt niks meer van hormonen. We gebruiken dan wel een rubbertje!
Enfin, ik heb ook gezegd dat ik er geen mirakels van verwacht maar heb 4 jaar mirena gehad dus hij moest er toch uit en ik wil nu zien hoe het gaat zonder de mirena.

Ik probeer hier om de zoveel tijd even een update te plaatsen.
Ik moet al wel zeggen dat mijn onderbuik al minder gevoelig aanvoelt maar dat kan mss tussen mijn 2 oren zitten :D

Lenske
Nieuweling
Berichten: 10
Lid geworden op: 02-03-2014 10:47

Bericht door Lenske » 18-04-2014 12:52

ondertussen zijn we een weekje verder
mijn libido was meteen al beter
mijn onderbuik voelt veel minder gevoelig aan en normaler als ervoor

ik heb nog altijd wel eetbuien en zin in zoetigheid maar dat zal wat tijd nodig hebben denk ik
ik heb een paar daagje last gehad van wat bruinverlies maar is denk ik van het uitnemen van de spiraal, wat aangekoekt bloed daarvan
nu voorlopig geen bloedverlies
ben benieuwd wanneer ik mijn regels ga krijgen en hoop dat ik snel een regelmatige cyclus ga hebben (vroeger cyclus van 28 à 29 dagen)

Emotioneel voel ik me een klein beetje beter, ik kan iets beter relativeren en in perspectief zien terug maar neemt niet weg dat ik het soms nog lastig heb

Energiegewijs voel ik me vooral 's morgens nog erg moe en 's avonds ben ik uitgeput maar tussenin minder moe en al een beetje meer energie terug

Marjootje
Nieuweling
Berichten: 5
Lid geworden op: 01-07-2014 19:52

Bericht door Marjootje » 01-07-2014 20:04

Hoe voel je je nu dan ?

fieke78
Ervaren Forumlid
Berichten: 31
Lid geworden op: 11-06-2015 10:30

Bericht door fieke78 » 15-06-2015 11:24

ook benieuwd ...

Plaats reactie