Mijn klachten en na de verwijdering (8/05)

Hier kun je beschrijven hoe het sinds de verwijdering van de Mirena met je gaat. Post hier al je updates!
Plaats reactie
Tineke
Nieuweling
Berichten: 3
Lid geworden op: 07-05-2014 10:41

Mijn klachten en na de verwijdering (8/05)

Bericht door Tineke » 07-05-2014 10:48

Beste lotgenoten, ik heb erg veel aan jullie verhalen gehad en het heeft me zeker ook geholpen om mijn knoop door te hakken. Morgen wordt de Mirena verwijderd en inmiddels ben ik terug aan de pil (Yasmin, nooit problemen mee gehad). Nu hoop ik dat al m'n klachten hiermee ook verdwijnen, ik som ze hier even op en zal dan ook regelmatig posten hoe het er mee gaat.

- neerslachtigheid, humeurig, emotioneel, angstig
- duizeligheid
- gewichtstoename, opgeblazen buik, dit terwijl ik 2x per dag sport en ik anders altijd een heel platte buik had
- acne, voorhoofd, kin, rug, décolleté
- constant het gevoel dat ik moet plassen
- bij het sporten, bij bepaalde oefeningen een enorm vervelende, prangende kriebel in de onderbuik waardoor ik niets kan doen
- vermoeidheid
- verlaagd libido

Nu weet ik natuurlijk niet of alles door de mirena is, ik weet wel dat alles er een voor een bijgekomen is na de plaatsing. Daarom hou ik jullie graag op de hoogte als het beter met me gaat. Ik hoop snel vorderingen te maken.

Vele groetjes een hoopvol lotgenootje :)

ciska71
Nieuweling
Berichten: 10
Lid geworden op: 04-05-2014 12:10

reactie

Bericht door ciska71 » 08-05-2014 10:39

Beste tineke,
Goed van je dat je de mirena laat verwijderen. Hoe lang heb je em gehad ?
Ik heb de mirena afgelopen maandag laten verwijderen. Ik had em 3 jaar .
Ik had ook allemaal klachten, maar volgens de huisarts kwam dat niet van de mirena.
Nou, na het lezen van al deze berichten, en ook de lijst van bijwerkingen geloof ik dus wel dat je allemaal klachten van de mirena kan krijgen.
Vandaag is ook m'n ongesteldheid weer begonnen. Best wel snel, 3 dagen na verwijdering. Wel wennen,aangezien ik 2 1/2 jaar niet ongesteld ben geweest.
Succes met het verwijderen ( valt reuze mee hoor ).
Ciska

Tineke
Nieuweling
Berichten: 3
Lid geworden op: 07-05-2014 10:41

Bericht door Tineke » 08-05-2014 13:39

Hij is eruit!

Ik heb de Mirena anderhalf jaar gehad, was er helemaal klaar mee. Ik ben meteen weer aan de Yasmin (sinds 3 weken, op aanraden van gynae). De gynae vertelde me ook dat m'n klachten niet door de Mirena komen (enkel de acne), soms weet je niet meer wat te geloven, ben ik dan gek? Nu hoop ik dat ik snel mag merken dat dat niet zo is..

Het uithalen zelf, auw, dat was geen pretje, ik was al enorm bang en zenuwachtig en dan kon ze de draadjes niet vinden, heeft ze me doorgestuurd naar de gynae in het ziekenhuis om het met een tangetje te doen. Niet enkel konden ze de draadjes niet vinden, hij hing ook nog eens goed vast, echt pijn gedaan :(. Nu we zijn er van af!

Hopelijk geraak jij ook snel al je klachten kwijt Ciska!

Ik post later wel nog eens hoe het met me gaat.

Groetjes Tineke

ciska71
Nieuweling
Berichten: 10
Lid geworden op: 04-05-2014 12:10

reactie

Bericht door ciska71 » 11-05-2014 07:13

Goed zo Tineke !
Vervelend dat het niet meeviel het eruit halen. Bij mij deed de huisarts het.
Met een eendenbek en tangetje.
Ik vind het heel raar dat artsen niet geloven dat hormonen, en in dit geval de mirena, zulke rare dingen met je kunnen doen.
Het staat tenslotte gewoon in de bijsluiter !
Maar artsen zullen niet snel toegeven dat wij , de patient , het beter weten.
Ik hoop dat je klachten snel zullen verbeteren.
Ik heb geen andere anticonseptie genomen. Wil helemaal geen hormonen meer in m´n lichaam.
Het gaat op het moment wel iets beter met m´n ogen, maar weet natuurlijk niet zeker of dat door de verwijdering komt...
Groetjes ciska

Tineke
Nieuweling
Berichten: 3
Lid geworden op: 07-05-2014 10:41

Bericht door Tineke » 16-05-2014 16:52

Dag iedereen,
Mirena is er een weekje uit nu en ik moet zeggen ik voel me goed:
minder depri en moe (kan nog beter)
0.5 kg vocht kwijt --> opgeblazen buik weg
mn gezicht wordt egaler (nog nog m'n rug)
seks is weer leuker (we voelen haar natuurlijk niet meer zitten :))

Leuke resultaten dus na 1 weekje.

Als ik nog updates heb, post ik ze hier :).

Groetjes!

ciska71
Nieuweling
Berichten: 10
Lid geworden op: 04-05-2014 12:10

Bericht door ciska71 » 20-05-2014 13:26

Hoi Tineke,
Dat is goed om te horen !
Bij mij is ie er nu iets meer dan 2 weken uit.
En ik was altijd heel erg moe, maar nu heb ik echt veel energie !
Voor mij nooit meer hormonen !

Visje
Nieuweling
Berichten: 6
Lid geworden op: 11-07-2014 18:10

Bericht door Visje » 16-07-2014 18:30

Hoe gaat het nu?

fieke78
Ervaren Forumlid
Berichten: 31
Lid geworden op: 11-06-2015 10:30

Bericht door fieke78 » 15-06-2015 11:21

ciska, was dat toen echt je menstruatie of een langdurige onttrekkingsbloeding ?
hoe is het met de vermoeidheid en acné verder verlopen ?

ciska71
Nieuweling
Berichten: 10
Lid geworden op: 04-05-2014 12:10

na de verwijdering

Bericht door ciska71 » 17-06-2015 07:10

Hoi fieke78,
Het gaat echt heel goed. Een paar maanden na de verwijdering zijn alle klachten definitief verdwenen. Het ziekenhuis zegt dat het niet van de mirena kan komen. Maar ze weten ook niet waar het wel van kwam mijn oogklachten, en hoe het kan dat het ineens over is.
Ik weet wel beter. Ben echt blij dat ik de stap heb genomen om de mirena te verwijderen.
Ook ben ik niet meer vermoeid.
Ik denk dat het toendertijd ontrekkingsbloedingen waren. Het duurde een paar dagen. Toen een paar weken niets meer, en toen ongesteld. Sindsdien weer regelmatig.
Bij twijfel, altijd de mirena laten verwijderen.
Het was van de week nog op het nieuws dat artsen minder van het vrouwenlichaam afweten, en daardoor de verkeerde behandeling krijgen.
Ook de mirena en de hormoonwerking doet rare dingen met je lichaam !
Succes !
Groetjes, ciska

fieke78
Ervaren Forumlid
Berichten: 31
Lid geworden op: 11-06-2015 10:30

Bericht door fieke78 » 20-06-2015 23:00

Dank vr ht antwoord. Jij voelde snel de energie toenemen. Ik hoop ht hier ook. Nu bijna 10 dagen hormonen vrij.

Plaats reactie