2 jaar na verwijdering: depressie, - libido -vermoeid

Hier kun je beschrijven hoe het sinds de verwijdering van de Mirena met je gaat. Post hier al je updates!
Plaats reactie
j0sien
Nieuweling
Berichten: 1
Lid geworden op: 16-12-2014 12:58

2 jaar na verwijdering: depressie, - libido -vermoeid

Bericht door j0sien » 16-12-2014 13:10

Lieve vrouwen,

Wat ben ik blij dit forum te hebben gevonden om mijn ervaringen over de mirena te kunnen delen. Het is inmiddels 2 jaar geleden dat ik de mirena heb laten verwijderen. Toen ik de mirena had was er niets aan de hand; ik was wel af en toe neerslachtig; maar met mijn libido en energieniveau ging het goed. Sinds ik het spiraaltje eruit heb gehaald is mijn libido enorm afgenomen, wat erg vervelend is in mijn relatie met mijn vriend. Ook ben ik erg neerslachtig en depressief geraakt, iets waarvan ik langzaam aan het terug opkrabbelen ben. Hiernaast ben ik enorm vermoeid geraakt en raakte ik in een isolement. Mijn menstruatie is lang onregelmatig geweest, en begint nu weer regelmatig te worden.

Een en al neerslachtigheid, futloosheid, en geen energie om dingen te doen, terwijl ik van nature en heel energiek, vrolijk, spontaan en seksueel persoon ben.
Ik had het hier vanochtend met mijn vriend over, want hij was er inmiddels wel klaar mee dat ik nooit eens seks initieerde en dat hija ltijd zo zijn best moet doen, en ik heel erg gesloten blijf, terwijl dit daarvoor niet het geval was. Opeens schoot het hem te binnen: dit is veranderd toen ik mijn spiraaltje heb laten verwijderen.

Ik merk dus qua humeur verbetering, maar qua libido nog niet. Ik wil heel graag dat mijn lichaam weer in balans komt; terug nar meer energie, goed gehumeurd en een hoger libido.

Wat er in de bisluiter van bayer staat:
.3 Zwangerschap na het verwijderen van Mirena
Omdat Mirena de vruchtbaarheid en de natuurlijke hormonale cyclus niet beïnvloedt, kunt u (en
mag u) direct na het verwijderen van Mirena zwanger worden.

is gewoon niet waar. Het heeft mijn hele cyclus en hormoonsysteem op de kop gezet!

Herkent iemand mijn verhaal? En heeft iemand tips hoe ik mijn energiebalans terug kan krijgen / mijn libido kan verhogen?

Groetjes,

Josien

Plaats reactie